Gå till innehåll

Möjlighet att kräva pengarna tillbaka pga. lagg?


spyse

Recommended Posts

Spelar en SnG på BestPoker just nu och det är en massa lagg, 40-60% av tiden går ut på att serven ska svara, dela kort, lägga upp floppen osv.

 

Det går helt enkelt inte att spela ordentligt, det går 3 händer innan blindsen höjs och tiden mellan höjningarna är 8 min!!!

 

Finns det någon möjlighet att få buy-in en tillbaka?

 

* Lite RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja försök att kräva tillbaka det. Sedan tycker jag alla ska sluta att spela på B2B tills att servrarna fungerar i princip hela tiden. Det är dumt att låta dom tjäna pengar på något som funkar sämre än deras konkurrenters. Gå över till Prima eller party eller något annat nät tills dom lovat att det fungerar korrekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja försök att kräva tillbaka det. Sedan tycker jag alla ska sluta att spela på B2B tills att servrarna fungerar i princip hela tiden. Det är dumt att låta dom tjäna pengar på något som funkar sämre än deras konkurrenters. Gå över till Prima eller party eller något annat nät tills dom lovat att det fungerar korrekt.

 

Har haft en mail konversation med dom om det hela precis:

Hi,

 

Please accept our apologies for any inconvenience which might have been

caused by the problem. Such situations are always handled according to our

rules. In case of a server crash all hands currently in progress are canceled

and all stakes refunded. In tournaments the remaining players share the

remaining prize pool equally among them regardless of the current chip

count. Players that have already received a prize will keep their prizes.

 

Best regards,

 

Customer Support Service

Bestpoker

 

-----------[ Original Message ]------------

ID: ( 587774,587781 )

 

Now i play an SnG (809256 1) on yout site and its lagg!! 40-60% of the time

is waiting for the server to respond!

Its like play an turbo sng but i dont like to play that, if i would like to

play that i would have choosen one.

 

Its no fun to play, and its not poker, its waiting!!

 

I want my buy in back right now!!

 

Best regards

Emil Falck

 

 

>From:

>To:

>Subject: Re: Support - bestpoker

>Date: Tue, 22 Nov 2005 15:49:36 +0100

>

>

>

>Hi,

>

>Our main language for support is English. Sometimes we try to answer

>questions in other languages but unfortunately there is no one in the

>office

>speaking your language at the moment. If you wish us to respond to your e-

>mail you will have to resend the question in English.

>

>Best regards,

>

>Customer Support Service

>Bestpoker

-----------[/ Original Message ]------------

 

Svarade dom med att jag skulle lägga upp det hela här och ta ut mina pengar och avsluta kontot som jag oxå gjort.

 

Det är skamligt att dom gör såhär, jag betalar för en produkt (spela en SnG) men den funkar inte korrekt men dom vägrar ge mig pengarna tillbaka.

 

Damn vad jag har klagat på dom den senaste tiden, nu var det Bestpoker och tidigare Parbet, men ingen av dom har velat hjälpa mig så det e bara å ta ut pengarna och spela på andra siter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det är ju tyvärr så men sålänge folk spelar som galningar trots problem så är dom tillräckligt omoraliska för att se mellan fingrarna för sina problem.

 

 

Jag gillar b2b i grunden men som sagt sålänge det laggar råder jag alla att sluta spela där och söka er till något annat nät, det är nog det smartaste, eftersom i slutändan vill nog många spela där, men utan några problem överhuvudtaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hört att det kommer att komma ett nytt nätverk som ska klå de flesta i funktioner och vara anpassningsbar med olika skins osv.

 

Med ruskigt bra ****back och bonusar. Hoppas att de knäpper B2B på näsan och rycker alla deras kunder. Har själv slutat spela på B2B just pga slöa servrar (eller vad det nu är. Allt går sakta i alla fall, känns så jäkla otryggt när det är så...).

 

Inte för att jag har spelat så himla länge men nog märker man när något inte fungerar som det ska. Har inte spelat något alls på Tain och kommer nog inte att göra det heller efter allt man läser här på forumet. Sheesh! :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja försök att kräva tillbaka det. Sedan tycker jag alla ska sluta att spela på B2B tills att servrarna fungerar i princip hela tiden. Det är dumt att låta dom tjäna pengar på något som funkar sämre än deras konkurrenters. Gå över till Prima eller party eller något annat nät tills dom lovat att det fungerar korrekt.
Bästa jag hört idag faktiskt, hur länge har vi klagat på deras förb... laggande servrar och kraschar ? Nja vad jag på rak arm kan säga är 1,5 år nu (nåväl att dom blivit bättre emellanåt).

 

Men så länge vi spelare fortsätter att inte göra något, så kommer vi fortsätta att få standardsvar och svammel till svar.

 

Vad är det 15k medlemmar här eller nått ? Skulle varit roligt att se ALLA slanta ut, så kan dom återkomma när skiten fungerar ordentligt via mail eller ett meddelande på resp. hemsida

 

PS. Menar ju att detta inte bara gäller b2b, utan generellt för onlinepokern. Är det något som är helt snett. Så har vi ju iallafall lite muskelstyrka av antal.

 

Lite lagom anarkist och rebell vid 02 på natten ;)8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PS. Menar ju att detta inte bara gäller b2b, utan generellt för onlinepokern. Är det något som är helt snett. Så har vi ju iallafall lite muskelstyrka av antal.

 

Hmmm, så om 15k personer slutar spela nätpoker och säger "vi kommer tillbaka till alla olika siter och nätverk när allt fungerar bra" så kommer de alla att få panik och slänga sig på förbättringar?

 

Tror inte att det är så slagkraftigt, möjligen mot en specifik som tex B2B (om de är rädda om sina kunder förstås, annars fungerar det inte mot de heller), men jag tror inte att nätpokern kommer att få någon större kris överlag. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, ta nu inte mitt ovan inlägg så oerhört seriöst (var lite anarkistisk och rebellisk igår natt ;) ) Emilio tyckte jag däremot har en point.

 

Hmmm, så om 15k personer slutar spela nätpoker och säger "vi kommer tillbaka till alla olika siter och nätverk när allt fungerar bra" så kommer de alla att få panik och slänga sig på förbättringar?
Säger inte att 15k ska sluta spela nätpoker, säger att man ev. ska slanta ut ifrån resp. site/nätverk och spela på någon annan site/nätverk så länge.

 

ex.B2B.

Laggar deras servrar ordentligt, vilket har skett vid åtskilliga tillfällen och en del gånger varit väldigt långa. Om t.ex. då 1-2k (av ca. 4-5k totalt) spelare, säger nu har vi fått nog. Fixa och meddela när det är spelbart igen. Nog tycker man det borde bli lite fart på dom ? :P Siterna tjänar pengar på rake (försvinner raken, eller en del av den. Så är ju beslut i deras händer).

 

Tror inte att det är så slagkraftigt, möjligen mot en specifik som tex B2B (om de är rädda om sina kunder förstås, annars fungerar det inte mot de heller), men jag tror inte att nätpokern kommer att få någon större kris överlag.
Nja, slagkraftigt hade det nog varit med 15k spelare. Men visst är det som du skriver, är inte siterna rädda om sina kunder så har det ju ingen effekt.

 

Likaså är det (ex. igen) någon annan site/nätverk som det finns någon extrem säkerhetsdetalj som saknas m.m., så är ju en bojkott det bästa sättet. M.m. Hoppas du förstår mitt tänkade. Gemene man har svårt att påverka enskilt, men genom samverkan kanske man kan förändra saker.

 

A) Tror inte på det själv att det är möjligt :P

B) Har någon hat-kärlek till just B2B ;)

C) Se inledning av denna post 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PS. Menar ju att detta inte bara gäller b2b, utan generellt för onlinepokern. Är det något som är helt snett. Så har vi ju iallafall lite muskelstyrka av antal.

 

Hmmm, så om 15k personer slutar spela nätpoker och säger "vi kommer tillbaka till alla olika siter och nätverk när allt fungerar bra" så kommer de alla att få panik och slänga sig på förbättringar?

 

Tror inte att det är så slagkraftigt, möjligen mot en specifik som tex B2B (om de är rädda om sina kunder förstås, annars fungerar det inte mot de heller), men jag tror inte att nätpokern kommer att få någon större kris överlag. ;)

 

Det är möjligt att effekten inte är så stor, även om jag tror att detta kan få dom att snabba på en hel del faktist. Jag tycker inte man ska sitta med armarna i kors och acceptera det iallafall. Bättre att gå över till någon sajt där det fungerar okej så man betalar rake till dom istället för b2b.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...