Sjoberginho Postad 21 November , 2005 Rapport Postad 21 November , 2005 Tjenna. Spelade en hand som jag tänkt på lite, om det var rätt eller fel spelat. Det är precis i början av en SnG, har bara spelats några givar så jag har inga reads alls. Holdem Single Tournament No Limit $15 - 2005-11-21 15:55:40 (ET) Table: 4238404 (Real Money) Seat #7 is the dealer Seat 1 - GMONEY83 ($1650 in chips) Seat 2 - HALFABUC77 ($1440 in chips) Seat 3 - CORK88 ($1740 in chips) Seat 4 - NICK01 ($1313 in chips) Seat 5 - JONSMITH ($1373 in chips) Seat 6 - SJOBERGINHO ($1440 in chips) Seat 7 - HILLHOKIE ($1740 in chips) Seat 8 - ANDYBEE ($1424 in chips) Seat 9 - VIALLI05 ($1380 in chips) ANDYBEE - Posts small blind $15 VIALLI05 - Posts big blind $30 *** POCKET CARDS *** Dealt to SJOBERGINHO [Qc Qs] GMONEY83 - Folds HALFABUC77 - Folds CORK88 - Calls $30 NICK01 - Calls $30 JONSMITH - Raises $60 to $60 SJOBERGINHO - Raises $160 to $160 jag vet inte vad hans mini-raise betyder, re-raisar till 160. För lite? För mycket? HILLHOKIE - Folds ANDYBEE - Calls $145 VIALLI05 - Folds CORK88 - Calls $130 NICK01 - Folds JONSMITH - Calls $100 Tre stycken som synar. Känns som en för mycket... *** FLOP *** [8s 2d 5c] perfekt flopp, låga kort och regnbåge. ANDYBEE - Checks CORK88 - Checks JONSMITH - Bets $120 Vad kan han sitta på? Raisar pre-flop och betar ut på floppen. SJOBERGINHO - Raises $260 to $260 Raisar för att få lite information samt för att driva ut några som kanske gått med på halvdana kort. Självklart också för att få mera pengar in i potten om man har den bästa handen. ANDYBEE - Folds CORK88 - Folds JONSMITH - Calls $140 Dem andra två lägger sig men den här nissen stannar. Kanske har han en hand? *** TURN *** [8s 2d 5c] [2s] JONSMITH - Checks Vet inte hur jag ska tolka denna checken riktigt. SJOBERGINHO - Bets $350 Betar ut igen, drygt 1/3 av potten. JONSMITH - Raises $700 to $700 Mini-checkraise när en tvåa kommer? Har svårt att tro att han har gått med på en tvåa, isåfall har han två till på handen, det känns mest realistiskt. Färgdrag känns knappast aktuellt. SJOBERGINHO - All-In(Raise) $670 to $1020 Svårt att sätta honom på en hand nu. Det är redan så mycket i potten så det är lika bra att ställa in degen. Det får bära eller brista. Har en liten känsla av att jag är slagen av ett set eller ett högre pocket. JONSMITH - All-In $253 Inte helt oväntat synar han, båda är ju commitade nu. Väntade med spänning av att se hans hand. I en turnering tidigare la jag J-J i en liknande situation, låga kort på brädan och regnbåge. Fick hårt motstånd och jag insåg att jag var slagen så jag la mig och han visade K-K. Så att släppa höga pocket eller kort har jag inga problem (men såväl många andra). Jag satt och tänkte om han verkligen hade A-A , K-K eller ett lågt set, men det stod lite stilla i huvudet. Att han sitter med A-K och har svårt att släppa den känns inte så aktuellt. Pocket tvåor kanske? Mellanpar? ag visste verkligen inte var jag hade honom. Anade oror redan pre-flop. Kommentarer om mitt spel? Bra eller dåligt spelat? Kunde jag gjort någonting annorlunda i den situationen? Vilken hand kan jag sätta honom på? Tar emot all kritik. (givetvis beröm också ) PS. Min första HH, kanske har missat några grejor eller kommentarer också. Och någon får gärna pilla på rubriken då jag är dålig på det * Mini RP - QoS * Citera
Jackrabbit Slim Postad 21 November , 2005 Rapport Postad 21 November , 2005 Jag spelar mest SnG på ganska låga nivåer så mina åsikter kanske inte alls passar för just denna hand. I allmänhet tycker jag att dina höjningar konsekvent är för små. Att höja så där lite ger ingen annan effekt än att få in lite mer pengar i potten och att ge alla andra kanonfina odds att fortsätta syna, vilket kanske är att rekommendera om man har ett riktigt monster, men knappast med QQ mot tre motståndare. Personligen höjer jag lite mer före floppen, till runt 200-250. På floppen betar din motståndare ut väldigt vekt, men din höjning är på tok för liten och ger verkligen ingen information om hans hand eftersom han måste syna med i princip vad som helst med de oddsen. Här skulle jag höja till åtminstone 400, kanske ännu mer. Får du sen ett omslag från någon så får du avgöra själv om du orkar lägga QQ eller inte, på låga nivåer orkar jag oftast inte det, men det är väl lite mer individuellt. Fortsätter han syna skulle jag väl kanske bli en smula orolig eftersom det inte finns några drag ute, men på turn är du som sagt fast i potten och det är bara att slänga in allt. Det finns några händer som har dig slagen men också de som du slår (99-JJ) så jag tycker inte det här fel att skjuta in allt i det här läget. Dock gillar ju folk, åtminstone på lägre nivåer, att göra tramsiga minhöjningar med AA och Fi verkar ju gilla sin hand så jag blir inte jätteförvånad om du är slagen heller. Citera
vocc Postad 21 November , 2005 Rapport Postad 21 November , 2005 sätt dig i hans sits och försök spela hans hand (förutsatt att du gör en miniraise pre.) jag hade ju själv spelat exakt som han om jag hade suttit med aa,kk,qq,88,55,22. (kanske (kanske) jj, men då hade jag nog samtidigt bitit på naglarna) det skulle ju va rätt hög tiltvarning om han satt på 2 överkort, och han är ju rätt kass på att bluffa om han försökte med det. hade jag varit dig hade jag väl checkat på turn, och callat hans $400bet och lagt mina kort i mucken efter han visat sitt set Citera
Recommended Posts