Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Spelade en NL freezeout turnering där jag tidigt får A5 suited på knappen. Två spelare limpar in, jag synar och likaså mörkarna. Floppen kommer AK3 med K3 i samma suit som jag har. Alla checkar fram till mig, jag betar halvpott, utg slår om pott, resten foldar. Jag slår om pott och sb går all in. Det ligger ca 2200 i potten och jag har ca 1000 kvar och måste gå all in för syn. Med top pair och nötflushdrag har jag nio nötouts och kanske redan bästa handen.

Nu till frågan, har jag odds för syn? Jag tänkte som så att potten ger med drygt 2:1 och jag är inte sämre än 50% Är det rätt att syna?

Jag synar och sb har A3. Inga fler färkort kommer och jag är utslagen. I detta tidiga skede vill jag ju bygga stack: Dessutom hade jag ca 1/3 av mina marker i potten då sb gick all in. Rätt eller fel som sagt!

* Lite RP - QoS *

Postad

Varför inte checka och se turnkortet gratis ?

Med så många i potten är chansen att din dåliga kicker är bäst mycket liten. Så du har inte bästa handen - ännu - så ta ett kort gratis och hoppas att det hjälper dig.

Postad

Känns riktigt farligt att slå om där.

Om någon spelar så brukar dom träffat tvåpar allt triss.

Sedan om det var UTG som limpat så kan han ju ha AA/KK som han vill syn höja med pre sedan när han träffar floppen så bra så checkar han.

Jag skulle antingen foldat när han slog om eller ställt, alt ta ett gratis kort.

Nu hade du ju faktisk en massa outs (fast du visste det såklart inte) både K och 5 skulle gett dig vinsten rätt bra.