algot88 Postad 20 November , 2005 Rapport Postad 20 November , 2005 Game # 170566736 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Grebbestad" Game ended 2005-11-20 16:03:36 GMT+01:00 Players: pilealle (EUR 5,57 in seat 1) algot88 (EUR 49,05 in seat 2) ZAALCiN (EUR 24,95 in seat 3) Luuuvan (EUR 56,75 in seat 4) Biffen65 (EUR 75,10 in seat 5) scholl (EUR 25,56 in seat 6) Dealer: algot88 Small Blind: ZAALCiN (0,25) Big Blind: Luuuvan (0,50) algot88 was dealt: - Big slick, okey hand! Biffen65 Call (0,50) scholl Call (0,50) pilealle Fold algot88 Call (0,50) Vet inte varför jag bara calla! Raise? ZAALCiN Raise (1,30) Han höjde......... Luuuvan Fold Biffen65 Call (1,05) scholl Call (1,05) algot88 Call (1,05) Väljer att bara calla, fel? Flop - - Härlig flop, TPHK med nötfärgsdrag! ZAALCiN Check Biffen65 Bet (0,50) Svag bet........ scholl Call (0,50) med en svag syn! algot88 Raise (3,50) Väljer att höja rätt kraftigt! Rätt? ZAALCiN Fold Biffen65 Fold scholl Call (3,00) En callar! Vad kan han ha? Turn - - - Triss nu, känns som jag har den här handen! scholl Check Han checkar........ algot88 Bet (2,10) Bettar ut svagt för att ev. få han att gå med, fel? scholl Raise (6,50) Han re-raisa! algot88 Call (4,40) Väljer att calla, kan inte förklara varför, fel? River - - - - Känns inte som om kortet hjälpte nån! scholl All-In (14,01) Han går all-in! algot88 Call (14,01) Synar, vet inte varför igen, men känner att jag har för stark hand att lägga i det här läget! * RP och bort med resultat - QoS * Citera
Benganiolo Postad 20 November , 2005 Rapport Postad 20 November , 2005 Finns ju bara re-raise på turn i alla fall!!! Eller vad är det du vill ha ut med denna tråden? Citera
uber Postad 20 November , 2005 Rapport Postad 20 November , 2005 du verkar ju inte veta vad du håller på med.. Citera
iller Postad 20 November , 2005 Rapport Postad 20 November , 2005 Raisen på floppen och synen på sistagatan ser helt okej ut. Resten är bedrövligt, men du fick ju in alla pengar så... Citera
Swede Postad 20 November , 2005 Rapport Postad 20 November , 2005 Raisen på floppen och synen på sistagatan ser helt okej ut. Resten är bedrövligt, men du fick ju in alla pengar så... agree Citera
richardd Postad 20 November , 2005 Rapport Postad 20 November , 2005 Just i detta fall spelade du ju ultimat men överlag är det bättre att trycka in pengarna själv, du vill ha in allt i mitten med denna hand på alla gator utom preflop. Citera
Supertequila Postad 20 November , 2005 Rapport Postad 20 November , 2005 LOL Gillar kommentarerna: Vet inte varför jag gjorde det. Vet inte hur det kommer sig att det blev så. Skulle vilja se hur du spelar händer som KT eller 67s där det krävs mer eftertanke hahahaa. Men men.. cash is king, lycka till i fortsättningen. Citera
maaac Postad 20 November , 2005 Rapport Postad 20 November , 2005 Jag tycker att det ibland kan vara korrekt att bara limpa in med AKs om du spelar på ett aggresivt bord där det knappt går en pre-lflop runda utan att någon raisar, då är det bara bra att limpa med AKs, med syftet att göra en fet re-raise. Floppen är dock bra spelad, efter att en bettat mini-bet och fått en call så går du på en krafit raise, helt rätt. På fjärde gatan skulle jag bettat mer än så, i alla fall 60-70% av potten, och när han raisa din bett skulle jag re-raisat. Och på femte gatan är det en självklar syn Citera
Uthen Postad 20 November , 2005 Rapport Postad 20 November , 2005 Vad pratar ni om egentligen, vadå kraftig raise på flop? Läser jag den här HH'n fel eller? Jag läser det som att potten är 6€, en bettar 0.50€ får en syn och hero höjer till 3.5€? Det är väl ingen kraftig raise över huvud taget utan en väldigt fjuttig raise? Potten är nu 10.5€ och det kostar 3€ för dem att syna. Gillar inte din syn preflop för att syn syna en raise. Om du inte ska reraisa så finns det väl ingen större mening med att limpa i förstaläget. Turn borde du nog tryckt in efter hans reraise, ni har så pass lite kvar. Citera
Staahla Postad 20 November , 2005 Rapport Postad 20 November , 2005 Jag gillar: "en svag syn" Dömer du ut hans spel eller tycker du han borde brassat på mer med sin syn? Jag skulle: Pre: raise Flop: raise Turn: bet, reraise all-in Citera
supah Postad 20 November , 2005 Rapport Postad 20 November , 2005 Jag tycker att det ibland kan vara korrekt att bara limpa in med AKs om du spelar på ett aggresivt bord där det knappt går en pre-lflop runda utan att någon raisar, då är det bara bra att limpa med AKs, med syftet att göra en fet re-raise. Han satt som dealer ? Skulle raisat pre-flopp, raisat flopp, raisat -reraise all in turn Citera
kgl Postad 20 November , 2005 Rapport Postad 20 November , 2005 Off Topic: scholl Raise (6,50) Han re-raisa! On Topic: Preflop är ju katastrof. Efter att två limpat ska du nog höja 5-6bb. Tycker inte du höjer speciellt kraftigt på flop, det är väl bara halvpot? men om du inte redan är slagen så är det inte många kort som hjälper fi på turn. Alldeles för vekt spel på turn. Citera
algot88 Postad 21 November , 2005 Författare Rapport Postad 21 November , 2005 Off Topic: scholl Raise (6,50) Han re-raisa! On Topic: Preflop är ju katastrof. Efter att två limpat ska du nog höja 5-6bb. Tycker inte du höjer speciellt kraftigt på flop, det är väl bara halvpot? men om du inte redan är slagen så är det inte många kort som hjälper fi på turn. Alldeles för vekt spel på turn. Är du en 92:a? För många smileys Citera
Smokey_McPot Postad 21 November , 2005 Rapport Postad 21 November , 2005 Potta preflop, reraisa floppen mer och lägg in en större trebet på turn. Iofs ser jag en viss charm i ditt floppbet också, då du inte är rädd för färgen, men jag vill inte att en 3-färg på bordet ska döda min action om någon sitte rpå en sämre kung. Citera
Trolldeg Postad 21 November , 2005 Rapport Postad 21 November , 2005 Känns inte som om kortet hjälpte nån! Känns väl som om det är ett av dom troligaste korten som kan hjälpa din FI? Citera
kgl Postad 21 November , 2005 Rapport Postad 21 November , 2005 Är du en 92:a? För många smileys Kan väl ha hänt att jag var på lite dåligt humör när jag kommenterade alla smileys. Men det ser verkligen inte bra ut. Citera
Recommended Posts