Gå till innehåll

Berätter ni hur mycket ni vinner?


Playboy

Recommended Posts

Jag har lirat poker ett par år och det känner mina vänner till. Det dom däremot inte känner till är att det har gått jäkligt bra och att jag vunnit rätt mycket $$$ (just nu lirar jag på 5$/10$ NL).

 

Jag tycker att det blir så knivigt när det kommer fram att någon har mycket mer pengar än någon annan så jag vet inte ifall jag ska berätta för dem om mina vinster eller inte.

 

Det jag egentligen är rädd för är nog att det alltid kommer att förväntas att det är jag som bjuder på allting "för jag har ju råd". Visst kan jag bjuda till men än så länge vill jag fortsätta investera majoriteten av mina vinster i min rulle.

 

Hur har ni andra som vunnit förhållandevis mycket gjort?

 

Har ni några råd?

 

//Playboy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni några råd?

Sluta vinn :lol:

 

Du behöver verkligen inte berätta hur mycket du vinner men om dina vänner frågar rakt ut hur mycket tjänar du på pokern kan ju alltid dra till med jag går runt eller något dylikt. Om du tror att dina vänner kommer börja snylta på dig bara för att du är skicklig på poker och vinner en hel del pengar ska du naturligtvis inte berätta hur mycket du vinner.

 

Så frågan är hur väl känner du dina vänner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har som princip att inte berätta för någon. Frågar ngn vad jag har vunnit så säger jag bara "Jag brukar inte prata om det". Finns ingen anledning att berätta.

Säg att du vunnit en mass och polarna frågar hur det går. "Jodå, jag har vunnit xxxx$" Åfan, nice tycker de. En månad efter frågar de igen, hur går det med pokern? Vad svarar du då, när du helt plötsligt har förlorat pengar? Kompisarna kommer förvänta sig att du vinner och du kommer antagligen känna en press från deras sida när du lirar. Detta kan aldrig vara positivt för ditt spel i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni några råd?

Sluta vinn :lol:

 

Du behöver verkligen inte berätta hur mycket du vinner men om dina vänner frågar rakt ut hur mycket tjänar du på pokern kan ju alltid dra till med jag går runt eller något dylikt. Om du tror att dina vänner kommer börja snylta på dig bara för att du är skicklig på poker och vinner en hel del pengar ska du naturligtvis inte berätta hur mycket du vinner.

 

Så frågan är hur väl känner du dina vänner?

 

Grejen är väl den att vem fan skulle inte tycka att polarn med gott om cash kan väl pröjsa när man själv har det lite knapert.

 

Jo, jag har kört på det svaret "Det går runt" när folk frågar hur mycket jag vinner rätt länge nu.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vinner men inte så mycket. Jag spelar på mycket lägre nivå än trådskaparen så upp eller nedgångarna kan inte bli så stora. Jag brukar berätta för polarna och mina arbetskamrater både hur mycket jag vunnit totalt och om jag haft en dålig period. Mina vinster räcker till lite sparande och någon rolig pryl då och då men att hålla på att bjuda är det ingen som förväntar sig att jag ska göra. Jag förstår att det kan bli lite besvärligt när vinsterna blir riktigt höga. Själv skulle jag antagligen begränsa bjudandet till lite finare julklappar till släktingar men inte berätta för alla hur mycket pengar jag egentligen drog in.

Jag har själv en god vän som har betydligt högre inkomst än jag (han arbetar som stafettläkare) och han har bjudit mig på lite småsaker som lunch och lite sprit någon gång. Det är klart att jag är lite avundsjuk på att han har mycket pengar men jag förväntar mig, helt ärligt, inte att han ska dela med sig. Jag skulle inte känna mig bekväm med att han bjöd på mer än det lilla han gör. Kanske vore inkomstskillnaden jobbigare om jag hade väldigt ont om pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror i och för sig att det är bättre att dina kompisar får veta hur allt ligger till och att du för den skull inte vill bjuda stup i kvarten men att om det krisar sig ekonomiskt för någon så kan de alltid vända sig till dig. Det vore ju inte så kul om man hamnade i pengatrubbel och skulle behöva låna några tusen för att komma i balans igen och sen i efterhand får reda på att en av ens bästa kompisar drar in $10k i månaden på nätpoker. De kanske blir lite avundsjuka och kommer med gliringar om dina tillgångar ett tag, men i slutändan tror jag att det känns bättre för dig att vara ärlig och om de är bra kompisar kommer det inte att leda till några egentliga problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Berätta INTE!!!

 

Fortsätt på¨din inslagna linje.

 

Hade det handlat om mindre pengar någon/några tusen /mån så hade det inte spelat någon större roll men nu snackar vi om mångdubbelt mer än vad svensson tjänar på 1 månad.

Det kan vara jäkligt svårt för en del att smälta och bli till ett litet frö som ligger och gror för att dras upp någon gång när det är jävligt olämpligt.

 

Har uppriktigt sagt svårt att se vitsen med att berätta sanningen då endel folk (även en del man känner ganska bra) kan reagerar jäkligt underligt så fort det finns pengar inblandade.

 

Känner du att du absolut måste berätta ändå så välj ut 1 mkt god vän/syskon etc. som du har känt länge och berätta bara för denna.

Säg tex. att du brukar dra in 10k sek/månad (även om det är mkt mer) och låt det sjunka in under några veckor hos personen i fråga.

Om reaktionen verkar god då så berätta hela härligheten i så fall.

Själv skulle jag aldrig berätta.

 

Folk som inte själva håller på med gambling fattar inte allt jobb/pengar etc man lagt ner för att bli framgångsrik alt sätta V75:an någon gång den ger bra.

Dom har aldrig upplevt grymma down streaks, fenomenala utdragningar i feta potter gång på gång på gång osv. dom tror att det bara handlar om att ha tur (lite grovt generaliserat). Och eftersom du haft mer tur än dom så kan du gott bjuda.

 

KEEP YOUR MOUTH SHUT !!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni några råd?

Sluta vinn :lol:

 

Du behöver verkligen inte berätta hur mycket du vinner men om dina vänner frågar rakt ut hur mycket tjänar du på pokern kan ju alltid dra till med jag går runt eller något dylikt. Om du tror att dina vänner kommer börja snylta på dig bara för att du är skicklig på poker och vinner en hel del pengar ska du naturligtvis inte berätta hur mycket du vinner.

 

Så frågan är hur väl känner du dina vänner?

 

Frågan är väl om dom är hans vänner om dom börjar snylta på honom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni några råd?

Sluta vinn :lol:

 

Du behöver verkligen inte berätta hur mycket du vinner men om dina vänner frågar rakt ut hur mycket tjänar du på pokern kan ju alltid dra till med jag går runt eller något dylikt. Om du tror att dina vänner kommer börja snylta på dig bara för att du är skicklig på poker och vinner en hel del pengar ska du naturligtvis inte berätta hur mycket du vinner.

 

Så frågan är hur väl känner du dina vänner?

 

Grejen är väl den att vem fan skulle inte tycka att polarn med gott om cash kan väl pröjsa när man själv har det lite knapert.

 

Jo, jag har kört på det svaret "Det går runt" när folk frågar hur mycket jag vinner rätt länge nu.. :)

 

Jag förstår inte varför någon skulle förväntas bjuda på nånting bara för att den har gott om stash. Den typen av snyltbeteende stör jag mig på och hade jag sådana vänner skulle dom stekas direkt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hur har ni andra som vunnit förhållandevis mycket gjort?

 

Har ni några råd?

 

//Playboy

 

Mycket är relativt men mina polare är antingen självständiga eller har så jävla bra löner att de inte bryr sig.

 

Min erfarenhet är att det bara är folk som inte är vana vid pengar som inte kan betee sig.

 

I finare kretsar pratar man ju aldrig om pengar. De bara finns där som något självklart.

 

Det är bara att statuera exempel. Låt dig inte utnyttjas. Polarna märker fort att du inte är den som är den. De får väl faan göra något själva om de vill ha stach.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe som någon annan sa så är spelvinster gratis pengar som ska spenderas, var på kryssning i helgen med flickvännen, hennes kompis + kompisens brorsa. Min tur och köpa öl så kommer kommentaren från brorsan: "Du lever ju på pokern så du bjuder väl hela kvällen!" Det var ju ett skämt tror jag men endå :P Mina pengar ses som något jag fått gratis av min hobby, vilket det iofs ligger lite sanning i men det är inte direkt så att jag längtar till nästa NL50 grindpass hehe.

 

Skulle inte berrätta för någon om jag hamnade på NL1000 kan bara tänka mig vilka problem det skulle leda till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag berättar en del men inte allt till mina arbetspolare. Ofta berättar jag ju i förväg om jag ska lira någon stor turnering, t ex på Cosmopol eller någon söndagsturnering på nätet. Då blir det lite konstigt om man sedan inte berättar hur det gick...

 

Jag berättar nog mindre till familjen (läs föräldrarna). Ofta kan det vara svårt för icke pokerinsatta att förstå att man kan satsa flera tusen på ett inköp i en turnering utan att vara spelmissbrukare. Jag brukar mest säga att jag inte ligger back.

 

EDIT: Flickvännen berättar jag dock givetvis allt för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...