Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Spelade en hand här om dagen och jag skulle vilja ha lite synpunkter om mitt spel.. det som jag gjorde dåligt/bra osv... Min call preflop kanske inte var så rätt här.?

Game # 168957750 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,10/0,20 - Table "Vindeln"

Game ended 2005-11-18 13:50:17 GMT+01:00

Players:

Pufendorf (EUR 13,69 in seat 1)

Hvilsted (EUR 15,95 in seat 2)

HERO (EUR 26,71 in seat 3)

briss (EUR 3,90 in seat 4)

OZZY88 (EUR 14,65 in seat 5)

donwest1 (EUR 19,05 in seat 6)

Dealer: rautila

Small Blind: briss (0,10)

Big Blind: OZZY88 (0,20)

HERO was dealt: Jd - 8d

donwest1 Raise (1,00)

Pufendorf Fold

Hvilsted Fold

HERO Call (1,00)

briss Fold

OZZY88 Call (0,80)

Flop 8h - Ah - Jc

OZZY88 Check

donwest1 Bet (1,90)

HERO Raise (4,75) (träffar två par, så jag reraisar.. stoppar honom på Ax när han bara callar, om han nu inte slowplayar sitt set.)

OZZY88 Fold

donwest1 Call (2,85)

Turn 8h - Ah - Jc - Qh

donwest1 Check

HERO Bet (9,25) ( Han checkar så jag bettar ungefär pott, rätt eller fel?)

donwest1 All-In (13,30) (All-in? träffat två par? AQ?)

HERO Call (4,05)

River 8h - Ah - Jc - Qh - 6s

Ja, vad säger ni?.. Bra eller dåligt spelat? .. undrar om min bet på turn var rätt?

Postad

Jag skulle personligen inte gå med på en bet pre-flop på 5 BB med 8Js, men jag vet att många skulle göra de iom att man får ju ganska bra implicita odds (kanske inte tillräckligt bra för att göra en call på 5 BB profitabelt i längden) men men.

Ditt spel på floppen är helt rätt, du bettar pott och försämrar oddsen för honom om han sitter på någon draghand och du tvingar honom till att göra misstag om han sitter på Ax (som du nu sätter honom på)

Din bett på turnen är väldigt onödig, om han satt på något drag så är de stor chans att han satt de draget iom att ett till :heart: kom upp och ett kort som kan ha gett honom stege, det enda du gör är att comittar dig till potten, det känns väll lite som ett skott i mörkret att betta så hårt där på fjärde gatan, jag skulle checkat.

Men sen ska man också ha i åtanke att på dom här nivåerna så skulle en del kunna glra samma spel med vad f-n som helst typ (Ax)¨

Vad satt han på?

Postad

Preflop: Fold mot ett stort bet (5 bb) med J8s.

På floppen spelar du helt rätt som reraisar med ditt tvåpar.

På turn blir brädan väldigt farlig med både stegdrag och färgchans. Här ska du bara checka bakom för att försöka få en billig showdown. När han checkraisar ditt bet så är det bara att kvidsyna eftersom du redan investerat så mycket i potten. Tyvärr är du nog redan slagen på turn (inte otroligt att han har Ax eller KK iofs...) och får hoppas att du klonkar kåken på river...

Vilket du inte gjorde såg jag...