Gå till innehåll

NLT - SnG, 88 och jag går all in efter flop


Juster

Recommended Posts

Jag kommer inte exakt ihåg vilka kort som var inblandade men here goes.

 

Jag sitter på 88.

 

Det sker några mindre höjningar innan flop och till floppen är vi 3st. Alla har ungefär lika mkt chips (runt 900).

 

Flop:

8d - 2d - 7d

 

De två första checkar och jag går all in. Anledningen till att gick all-in här var att jag ville hålla borta folk från att chansa på färg.

 

* RP - QoS *

* Resultatsrensning - Hjort *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen till att gick all-in här var att jag ville hålla borta folk från att chansa på färg.

 

Det är ju just i det här läget som folk verkar vilja chansa på att färgen går in. Med två kort kvar att komma så tror en del att chansen att få färg är 99,9%..... :shock:

 

Ett annat sätt att spela handen är att höja rejält på floppen och kommer något annat än en :diamond: så kan du trycka in då. Det är inte lika kul för Fi att syna en all in med bara ett kort kvar att komma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket ligger i potten när du ställer in?

 

Har för mig att nån raisade 20 först, sen reraisade AK-handen till 100. Har för mig blindsen fortfarande låg på 10/20.

 

Hur vet du att författaren är bra på HU? Lite dumt att spela HU om han suger

 

Ingen aning vad HU är. :?

 

Det är ju just i det här läget som folk verkar vilja chansa på att färgen går in. Med två kort kvar att komma så tror en del att chansen att få färg är 99,9%..... Shocked

 

Jag borde egentligen vetat att han skulle syna eftersom jag såg honom syna en all-in på första handen i en annan SnG med A-2 off-suite.. och vinner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 killar kvar i en SNG? Du gjorde helt rätt tycker jag när du trycker till ordentligt.

 

Sedan beror det på stackstorleken, blindstorleken osv om all in var bra.

 

2 utav 3 ggr vinner du över flushdragen, och oddsen för att nån sitter på färdig flush på 3 manshand är låg.

 

Och du var ju in the money så det är bara att ta nya tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 killar kvar i en SNG? Du gjorde helt rätt tycker jag när du trycker till ordentligt.

 

Sedan beror det på stackstorleken, blindstorleken osv om all in var bra.

 

2 utav 3 ggr vinner du över flushdragen, och oddsen för att nån sitter på färdig flush på 3 manshand är låg.

 

Och du var ju in the money så det är bara att ta nya tag.

 

Man vinner lite mer än 2 utav 3 gånger eftersom en del flushouts är blockade.

 

Hursomhelst är man i ett finfint läge att dubbla upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag fattat rätt så går du all-in för cirka två gånger pott, och det är ju helt ok. Du kan få syn av rätt många händer som tror att du semibluffar med färgesset och du har alltid gott om outs om du ligger efter.

 

Däremot så är det rätt skakigt att få in 10% av stacken med så här få motståndare preflopp när potten höjts och återhöjts. Dels är det en högst reell risk att någon annan får för sig att ställa in och då har du torskat en massa marker i onödan, dels så måste du nästan träffa set för att gilla din hand efter floppen och det gör du inte tillräckligt ofta för att vinna tillbaka markerna du stoppar in preflopp. Du måste ha någon anledning att tro att du kan få de andra att folda ganska mycket för att spela här, och det tror jag inte att du har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...