Gå till innehåll

Vem ska visa först om alla checkar på river?


Rooster

Recommended Posts

Tror att denna fråga har vart uppe förut men hittar den inte men men.

Igår när jag och några polare satt och lirade ett home game i hold em så hände följande.

Utg raisar potten alla foldar utom BB som synar floppen kommer och BB checkar UTG betar ut BB synar. Turn kommer BB checkar UTG bettar BB synar.

River kommer BB checkar UTG checkar. I detta läge vem ska visa först är det den som har styrt spelat under hela handen alltså UTG eller är det den som sitter näst efter dealern alltså BB eftersom det blev check check på river?

Jag har hört lite olika om detta.

Tack på förhand

//Rooster

 

* Rubrikpill - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag har hört lite delade meningar om vem som ska visa först...vissa tycker att det är den som "synar" som "ser" motståndaren och alltså eventuellt visar sina kort sist. Jag har dock fått den uppfattningen att man helt enkelt visar i ordning om position. Eftersom jag spelar mest på internet och jag aldrig känt för att dra igång en argumentation vid livespel har jag aldrig riktigt kommit fått reda på svaret. Kanske finns olika regler? Någon som kan upplysa mig?

 

 

tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den som är synad visar alltid först,

men i Roosters exempel så var det rundknack på sista rundan - då är det den som knackade först som visar först.

 

Ytterligare en sak att tänka på:

Om vi tar Roosters exempel med BB och UTG som knackar, men lägger till SB som är all-in före flop så är det fortfarande BB som visar först - SB har nämnligen inte knackat på sista rundan eftersom han är all-in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...