Gå till innehåll

NLT - Trn, Live, KK får motstånd


eyedol

Recommended Posts

Ursäkta om denna posten inte duger som Handanalys (har inte fullständig fakta eftersom det är från en livetour) men isf får ni flytta den.

 

Livepoker: Freezeout, startstack 5000. Ca 40 spelare, är 30 kvar när handen utspelar sig.

Det är fjärde perioden (blinds 150/300) och jag har jobbat upp mig till drygt 12k. Fått bra kort som jag spelat aggresivt och träffat med. Fått visa upp en del starka händer vid showdown och bör således ha en viss respekt.

 

8 spelare och jag är chipleader vid bordet, två st har runt 10k och resten 2-5k.

 

UTG (drygt 10k i stack, hänvisar till Fi hädanefter) limpar.

Jag sitter UTG+1 och plockar upp KdKh. Höjer till 800 (bör kanske höja mer men bordet är ganska tight och jag vill ha åtminstone en syn).

Alla foldar fram till Fi som synar.

 

 

Pot: 2050

 

Flop: 9c 6c 3d

Fi betar 600

Ganska märkligt bet i första pos, har han en träff på nian borde han betta mer.

Jag höjer upp till 1500 för att se var jag står.

Fi ställer genast all-in.

Jaha, jobbigt. Får känslan att han träffat hårt. Tvåpar kanske (set möjligen men känns som han bara synat isf). Färgdrag och stegdrag är ju givetvis möjligt också men då känns han bet på 600 i första pos udda.

Funderar en liten stund men bestämmer mig till slut för att folda.

 

Enda readen jag har på Fi är att han i en pott tidigare hade svårt att släppa TP på floppen mot en som hade överpar, de går all in på flop efter lite raisewar men Fi klonkar en triss på turn och dubblar.

 

Hur hade ni tänkt i denna situation?

 

[EDIT]

 

Han visade inte handen men efter många om och men fick jag reda på vad han hade, set med 99.

 

[/EDIT]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan du sätta honom på tvåpar? Då skulle han inte bara syna ett raise, utan också limpa UTG med 69,93 eller 63. Jag tror att det handlar om set, drag eller par i det här fallet.

 

Jag synar antagligen då jag inte ser någon större mening med att oroa sig för set HU i hyfsat short-stackade turneringar. Även om sättet han spelar på absolut kan betyda 66 och (22/99).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan du sätta honom på tvåpar? Då skulle han inte bara syna ett raise, utan också limpa UTG med 69,93 eller 63. Jag tror att det handlar om set, drag eller par i det här fallet.

 

Jag synar antagligen då jag inte ser någon större mening med att oroa sig för set HU i hyfsat short-stackade turneringar. Även om sättet han spelar på absolut kan betyda 66 och (22/99).

 

Som sagt är jag inte helt hundra på all info, det kan ha varit 973 på flopen. Har som sagt inte så mkt read på killen och är han lös är det väl inte omöjligt han lirar en hand som 97s. Har han väl limpat in med 300 må han ju syna 500 till..

 

Men som sagt, jag fick bara känslan av en stark träff, minst ett tvåpar.

 

Kom med mer åsikter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

du kan ju inte med säkerhet veta att han talar sanning om han inte visade korten =) nice fold om de nu va så =)

 

Nej det har du rätt i.. Han sa först att han hade 22 på hand (en "bluff" alltså) men sen kollade en de muckade korten och det fanns inte en enda tvåa där, dock två nior. Då erkände han ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold.

 

Jag hade satt honom på högt PP i och med att han limpade in från UTG och sen synade din raise.

 

Hade han haft AA eller KK så hade kan ev höjt din återhöjning, så han sitter på lägre pocket par eller AK, möjligen AQ om han är lite loose.

 

Du var chipleader och han hade en kraftig stack.

Du visade styrka både före och på floppen.

 

Frågan är då med vilka händer skulle han riskera sin turnering och sitt ganska goda läge?

 

Det enda svar som dyker upp är 99 om han är en någorlunda överlevnadsvillig.

 

Han förstår mycket väl där att du sitter på en väldigt bra hand och hoppas på optimal utdelning och att du ska tro att hans overbet är en bluff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle synat, tror att det är +EV på den synen om dom flesta motståndare.

Dåligt spelat av din motståndare.

 

Limpa in UTG med 99 i en turnering är vanligtvis riktigt uselt spel.

 

Hans första bett på floppen är ju bra, han bettar ungefär 1/3 pott och får omslag, precis som han villl. I det här skedet så ligger det väll ca 4400 i potten. (5600 om han skulle synat din raise) Jag skulle i detta läge få min motståndare (alltså dig) att comitta så mycket av sin stack så att han inte kan släppa handen.

 

Jag skulle re-raisat din 1800 raise till ca 3000, då hade du inte kunnat folda, sen nästa kort skulle jag ställa in, på de här sätte skulle du få maximalt betalt.

 

De här kanske inte hade så mycket med tråden att göra (hur jag tycker att din moståndare skulle spelat) men men.. ni får ursäkta :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hans första bett på floppen är ju bra, han bettar ungefär 1/3 pott och får omslag, precis som han villl. I det här skedet så ligger det väll ca 4400 i potten. (5600 om han skulle synat din raise) Jag skulle i detta läge få min motståndare (alltså dig) att comitta så mycket av sin stack så att han inte kan släppa handen.

 

Jag skulle re-raisat din 1800 raise till ca 3000, då hade du inte kunnat folda, sen nästa kort skulle jag ställa in, på de här sätte skulle du få maximalt betalt.

 

Eller bli utdragen av ett färgdrag som AcKc. Dessutom finns ju risken att ett överpar som exempelvis KK/QQ blir tveksam till att syna om ett ess eller färgen kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...