Gå till innehåll

Neteller-varning från The Gaming Club?


jw1700

Recommended Posts

Gamingclub har nätets sämsta kundvård, dom har stängt ner mitt konto 2 gånger utan nån anledning och dom svarar helt oseriöst på alla mail med standardsvar o skiter i sina kunder. Det är min uppfattning och många delar den i den speciellla problemtråd gamingclub hade förut här på forumet. Första gången hade jag pengar där så brydde mig om att styra upp det men nu andra gången orkar jag inte bry mig, tog nog 20 mail för att få dom att fatta plus snack med deras representant här på forumet. Jag skulle aldrig lita på dom...

 

Instämmer helt. Fick mitt konto låst också. Oproffsig support. Lovade att jag skulle få min utbetalning då om jag bara skickade in kopia på körkort och fakturor. Min icke då skulle dom ha kopia på VISA-kortet. Protesterade och slapp detta som tur var. Det hela kändes väldigt oseriöst och olustigt. Det är säkert bra att de använder olika säkerhetssystem med att måsta skicka kopior på körkort och VISA-kort känns inte direkt som om det gynnar min säkerhet. Bojkottar TGC sedan dess.

 

Att skicka en kopia på körtkort, visa och faktura visar att du har visakortet i din ägo och att det inte är ett skimmat kort. Det är alltså för att skydda sig mot bankerna som annars kan vara griniga vid transaktioner med stulna kort. Sen att de endast begär detta vid utbetalning är ju lite suspekt...

 

Enda anledningen (förutom att jag inte gillar prima) att jag inte använder tgc är deras evinerliga spammande av min mailbox. Har försökt stänga av det men det är fan lögn att få det att funka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gaming Club ringer dock stup i kvarten för minsta sak. Så fort man vunnit en satelit eller turnering ringer de och gratulerar.

 

för ett tag sen hade jag inte spelat på några veckor och då ringde de och undrade vart jag tagit vägen hehe

 

trevliga pöjkar de där :D

 

Helt ärligt, det är ta mig faan världsklass! Fatta att många har att lära lite om kundvård...

 

Lyckligtvis är jag inte medlem där men jag skull lacka ur totalt om någon ringde mig varje gång jag vunnit en sattelit eller turnering. Det skulle innebära flera samtal i månaden. Jag avskyr när de ringer hem till mig för att kolla uppgifter direkt efter registrering för då sitter jag oftast och spelar fyra bord för att testa sajten. Så det där med kundvård är nog relativt. Lagom är nog bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte bara TGC som har problem med Neteller, även Viper-casinon och flera andra Prima-siter har det.

Det är inte alla som berörs, men vissa (speciellt sådana med nyare konton) har problem att sätta in pengar. Självklart beror det inte på någon insolvens, det är bara tekniskt strul och inget att bekymra sig för, speciellt inte om man nu faktiskt inte är en av dem som drabbats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag fått svaret från Gaming Club och det kopieras in längre ner i detta mail. Måste dock kommentera alla negativa ord om TGC. Håller inte alls med om det som skrivs. Att man måste maila in kopia på körkort, kontokort o.s.v. vid första utbetalning är något jag fått göra på alla sighter jag spelar på, Partypoker, Nordicbet, TGC, Pokerstars. Jag har även fått göra det vid första utbetalning från Neteller. Den såkallade spammingen handlar om ett mail per dag de första 30 dagarna och sedan ett par mail i vecka. Handlar absolut inte om spam enligt mitt tycke utan snarare ett bra sätt att kommunicera med sina kunder, något som är totalt obefintligt hos övriga aktörer. Självklart borde man dock kunna spärra om man inte vill ha mailen..

 

När det gäller kundsupporten har jag bara positivt att säga om den. Jag är ingen storspelare hos TGC ändå har jag fått en insättning på 100 dollar och nu en på 50 dollar som "bonus". Detta enbart på deras initiativ, jag har alltså inte angivit några bonuskoder eller liknande. Tycker inte kritiken mot TGC är korrekt. Bör tillägga att jag använt dom mindre än 6 månader så min erfarenhet sträcker sig under den perioden.

 

Tackar för gratulationerna till vinsten.

 

Nu till svaret från deras support:

 

Hi there Johan,

 

Thank you for your email.

 

We do have consultants who inform our players of the Neteller issues we have been experiencing, so we are fairly certain that you received the telephone call from ourselves.

 

The problem with Neteller is that many banking institutions are blocking credit card transactions going via Neteller, and therefore many players are having problems making deposits.

 

If you are not experiencing any problems currently, then you are welcome to continue using Neteller, however we feel you should be aware of the problem in the event that you experience similar issues in the future.

Gaming Club Poker Room is passionate about delivering exceptional service, and we rely on feedback from our clients to tell us how we are doing. Please assist us by going to the following link and providing your views. http://www.gamingclubpoker.com/survey/takeSurvey.asp?surveyID=164

 

Feel free to contact us should you require any further assistance. We are available 24 hours a day, 7 days a week for your convenience.

 

Kind regards,

 

Lester

 

Så det var ingen som helst fara med Neteller som ni ser. Tackar också för den moderator som ändrat rubriken på inlägget så att inte Neteller hamnar i dålig dager.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket lustigt att de varnar för att använda Neteller. Skapade ett konto hos dem igår och blev uppringd imorse av någon indier som läste innantill en massa erbjudanden och regler dock så avlutade han med att säga "Jag ser att du använt Neteller till din insättning, det är bra för vi har haft vissa problem med diverse kontokort". What?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lustigt vilka olika erfarneheter folk har av TGC. Jag försökte spela där men kunde inte. Reggade kontot, men p.g.a. ett gammalt konto hos expekt så gick det inte, och efter typ 10 mail med expekt och 20 med TGC (med typ samma inklippta svar i alla, där de bl.a. ville att jag skulle skicka mitt lösenord i e-mail till dem) så sket jag helt sonika i det. Min erfarnehet är att det var en j***a skitsupport kort och gott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här kanske inte hör hit alls, men provar ändå.

 

För inte så länge sedan så har en $50 transfer från mitt Neteller misslyckats, till en poker sjat jag inte har konto på. Vet oxå med säkerhet att jag inte själv använt mitt neteller alls den dag.

Hade direkt tanke med att maila neteller för att fråga, men så blev det masshysteri med både Unibet o Martinspoker bonus, så jag glömde av det nånstans i vevan. blir nog ett mail nu...

 

Någon som råkat ut för något liknande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här kanske inte hör hit alls, men provar ändå.

 

För inte så länge sedan så har en $50 transfer från mitt Neteller misslyckats, till en poker sjat jag inte har konto på. Vet oxå med säkerhet att jag inte själv använt mitt neteller alls den dag.

Hade direkt tanke med att maila neteller för att fråga, men så blev det masshysteri med både Unibet o Martinspoker bonus, så jag glömde av det nånstans i vevan. blir nog ett mail nu...

 

Någon som råkat ut för något liknande?

 

Du bör

 

1. göra en egen tråd för det här ;)

 

Sen så låter det som att någon har fått tag på ditt kontonummer och säkerhetskod vilket INTE är bra, du bör ringa neteller om det här fortast möjligt är mitt råd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...