Gå till innehåll

FL - Funderingar kring FL Shorthanded


Genius

Recommended Posts

Själv har jag helt övergått till att spela shorthanded, dels för att det är mycket roligare, dels för att jag tror att jag har en bättre chans att tjäna pengar där (då jag spelar väldigt aggresivt).

 

Vinnande spelares winrate borde ju vara högre shorthanded än fulltable. Men hur mycket högre? På fulltable kan väldigt duktiga spelare tjänar kanske 3bb/100 händer. Men vad tror ni/tjänar ni själva på shorthanded jämfört med fulltable?

 

Vad anser ni om att multitabla shorthanded? Det är ju en helt annan grej än fulltable då man måste ha mycket bättre koll på motspelarna. Själv spelar jag 3 bord samtidigt för att cleara bonusar men jag har inte alls lika bra koll som jag har när jag kör 1 eller 2 bord. 4 bord blir alldeles för mycket. Om man inte skulle cleara bonusar, tror ni att ens förväntade värde på borden skulle sjunka så mycket att man t.o.m tjänar mindre på 3 bord? Man hinner ju heller aldrig ta notes på motspelarna när man kör 3+ bord.

 

Vilka pokersidor har sh fl th bord uppe och rullar? Själv kör jag på B2B, där är lite ont om motspelare vissa tider på dygnet, men ibland tar det fart. Gott om svenskar där (iaf på 0.5/1 borden där jag lirar) men generellt är dom rätt kassa fast de är svenskar :P . Hur tycker ni spelarkvaliten ökar när man kommer upp i nivåer? Någon sa att 1/2 borden på B2B hade lika halvruttna spelare som 0.5/1 borden. Vilka sidor har de största fiskarna?

 

Jag tänkte att vi kunde disskutera shorthanded fixed limit rent generellt här, då iaf jag tycker det är väldigt interesant. Finns det någon läsning ni rekommenderar? Själv kan jag rekommendera shorthanded kapitlena i Weighing in the odds in hold'em poker av King Yao.

 

* Lite RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla in Gyres och morbergs (och Wagghos, fast han håller eventuellt på att lämna den sanna vägen) dagböcker om du inte gjort det redan. Där pratas det ganska mycket om FL SH på låga nivåer. Angående siter så tycker jag att både Party Poker och Pokerstars är överlägsna för small stakes FL i allmänhet och 6-max i synnerhet. Massor av bord och massor av fiskar och bonussystem som passar förträffligt för just den typen av spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla in Gyres och morbergs (och Wagghos, fast han håller eventuellt på att lämna den sanna vägen) dagböcker om du inte gjort det redan. Där pratas det ganska mycket om FL SH på låga nivåer. Angående siter så tycker jag att både Party Poker och Pokerstars är överlägsna för small stakes FL i allmänhet och 6-max i synnerhet. Massor av bord och massor av fiskar och bonussystem som passar förträffligt för just den typen av spel.

 

Ska ta och kolla upp deras dagböcker. Fiskar på Stars, har hört att dem ska vara duktiga där, eller iaf tighta. Men skenet kan ju bedra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska ta och kolla upp deras dagböcker. Fiskar på Stars, har hört att dem ska vara duktiga där, eller iaf tighta. Men skenet kan ju bedra.

Många där spelar tight-weak poker, även vid sh-bord. Enligt min ringa mening är det mycket trevligare att spela 6-max mot sådana spelare än mot LAGs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...