Gå till innehåll

FLT - KK mot A på turn, rätt att lägga sig?


drulle

Recommended Posts

Hej! tycker ni att jag gjorde rätt i att lägga mig här???

 

 

 

$0.25/$0.50 TEXAS HOLD'EM - )

) -- Seat 7 is the button

Seat 1: batmanbldr ($7.90 in chips)

Seat 2: thekid187 ($19.50 in chips)

Seat 3: guftfhtf ($9.50 in chips)

Seat 4: hero ($9.75 in chips)

Seat 5: JONES7777 ($0.65 in chips)

Seat 6: shaleest ($9.71 in chips)

Seat 7: Cougar ($26.55 in chips)

Seat 8: billwick ($42.46 in chips)

Seat 9: Snake_racer ($20.68 in chips)

Seat 10: JRing824 ($23.35 in chips)

billwick: Post Small Blind ($0.10)

Snake_racer: Post Big Blind ($0.25)

Dealing...

Dealt to Hero [ Kh ](Kc ]

 

JRing824: Call ($0.25)

batmanbldr: Fold

thekid187: Fold

guftfhtf: Call ($0.25)

hero : Raise ($0.50)

JONES7777: Call ($0.50)

shaleest: Call ($0.50)

Cougar : Fold

billwick: Call ($0.40)

Snake_racer: Call ($0.25)

JRing824: Call ($0.25)

guftfhtf: Call ($0.25)

*** FLOP *** : [ 5c 5s 9h ]

billwick: Bet ($0.25)

Snake_racer: Fold

JRing824: Call ($0.25)

guftfhtf: Fold

hero : Raise ($0.50)

JONES7777: Call All-in ($0.15)

shaleest: Fold

billwick: Call ($0.25)

JRing824: Call ($0.25)

*** TURN *** : [ 5c 5s 9h ] [ Ac ]

billwick: Bet ($0.50)

JRing824: Fold

hero : Fold

 

 

Det kanske var fel av mig att lägga mig eftersom det var så mycket i potten då??? Tacksam för komentarer... :D

 

* RP, misstänker NLT - QoS *

* Ändrar FLT - Hjort *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror på bord och vilken spelare som betar. Men på låga nivåer i FL kan folk beta för att dom har ett A eller trissen, eller en nia eller ett pocketpar.

Eller så kan dom beta för att det är kul att bygga en pot som dom kanske kan ta hem med ett runner-runner steg eller flush-drag, eller för att dom råkade trycka på fel knapp, eller försöka sig på en bluff med uppföljning på turn.

Å andra sidan så finns det ju många som gillar att spela ess. Så det är ett lite värre läge än det skulle ha varit med QQ om en kung dök upp.

Utan read skulle jag syna ner.

Cold-callar han med en femma på handen eller spelar ett skräpess till turn så får man hoppas att han sitter kvar vid bordet och ger dig pengarna tillbaka i en senare hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bluffen är (eller snarare borde vara - det beror på om fi är tänkande eller inte) osannolik eftersom en spelare redan är all-in och inte går att bli av med.

 

Svårt läge, men jag hade nog höjt turn för att försöka få gratis showdown. Vid återhöjning eller bet på river lägger jag ner min hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle foldat - i alla fall en av mina bra dagar 8-) .

På den nivån går ju en del typer gärna med på en höjning på floppen bara de har ett halvhyfsat ess. Även om han kan ha lägre par än du t.ex. så tycker jag coldcalltrissrisken plus risken för att han gjort en sådan syn med ett ess, kanske A9, blir tillräcklig för fold. Men som redan påpekats, jobbigt läge...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt läge, men jag hade nog höjt turn för att försöka få gratis showdown. Vid återhöjning eller bet på river lägger jag ner min hand.

Höja turn = 2BB

Syna ner = 1-2BB (beror på om motspelaren betar river eller ej)

Vaddå gratis showdown? Jag spenderar hellre mina bets på en säker showdown här, när man antingen är långt före eller långt efter, än försöker mig på några "fancy moves". Händer som slår en kommer inte att lägga sig, och de som man slår kommer lätt skrämmas iväg om man visar stor styrka.

På river kan man väl inte lägga sig? Lägger man sig så gör man det på floppen, eller möjligtvis på turn. Men att spendera en massa pengar i en pot på turn för att sedan lägga sig på rivern käns ju inte som EV+.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt läge, men jag hade nog höjt turn för att försöka få gratis showdown. Vid återhöjning eller bet på river lägger jag ner min hand.

Höja turn = 2BB

Syna ner = 1-2BB (beror på om motspelaren betar river eller ej)

Vaddå gratis showdown? Jag spenderar hellre mina bets på en säker showdown här, när man antingen är långt före eller långt efter, än försöker mig på några "fancy moves". Händer som slår en kommer inte att lägga sig, och de som man slår kommer lätt skrämmas iväg om man visar stor styrka.

På river kan man väl inte lägga sig? Lägger man sig så gör man det på floppen, eller möjligtvis på turn. Men att spendera en massa pengar i en pot på turn för att sedan lägga sig på rivern käns ju inte som EV+.

 

Håller helt med, höja för att få något gratis det gör man på floppen inte på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njae, höja turn känns inte helt fel faktiskt. Notera att billwick betade ut på floppen. Skulle han göra det utan att träffa mot en preflop raiser? En femma tror jag inte på, en nia däremot... Höj för att få rivern headsup och försöka med en gratis showdown.[/i]

 

Jo men då höjer man för att isolera eller för att bluffa bort båda eller för att man tror att man har bäst hand, INTE för att få något gratis för det kan aldrig bli billigare än att syna ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller helt med, höja för att få något gratis det gör man på floppen inte på turn.

 

Floppen är bara ett spel för galleriet, det är på turn och river som det börjar röra på sig.

 

Att höja turn för gratis showdown är långt ifrån ett "fancy move", det är hyfsat standard (jag såg det första gången i Internet Texas Hold'em som f.ö. är en bra nybörjarbok) och bör ingå i alla FL-spelares arsenal. Vid tre-bet på turn är du garanterat slagen och kan lägga ner samtidigt som du kan få weak-tighta mesar att lägga ner sin A3o med din höjning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller helt med, höja för att få något gratis det gör man på floppen inte på turn.

 

Floppen är bara ett spel för galleriet, det är på turn och river som det börjar röra på sig.

 

Att höja turn för gratis showdown är långt ifrån ett "fancy move", det är hyfsat standard (jag såg det första gången i Internet Texas Hold'em som f.ö. är en bra nybörjarbok) och bör ingå i alla FL-spelares arsenal. Vid tre-bet på turn är du garanterat slagen och kan lägga ner samtidigt som du kan få weak-tighta mesar att lägga ner sin A3o med din höjning.

 

Det är väl en fråga om hur man defenierar saker och ting, jag menar fortfarande att man måste ha något mer i åtanke än att få rivern gratis om man höjer på turn, vilket man nödvändigvis inte behöver för att höja flopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl en fråga om hur man defenierar saker och ting, jag menar fortfarande att man måste ha något mer i åtanke än att få rivern gratis om man höjer på turn, vilket man nödvändigvis inte behöver för att höja flopp.

 

Ok, jag kanske var otydlig i min formulering. Jag menade i så fall "Höj turn, bl.a. för att kunna få en gratis showdown."

 

Edit: Fast ju mer jag funderar desto mer lutar jag nog åt att syna ner ändå. Bleh, jag vet inte. Det enda jag är säker på är att läggningen går fetbort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...