Gå till innehåll

NLT - Lurig KK hand


Recommended Posts

#Game No : 3034310634

***** Hand History for Game 3034310634 *****

$100 NL Texas Hold'em - Monday, November 14, 09:56:43 EDT 2005

Table Table 71288 (6 max) (No DP) (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 6

Seat 2: thedevil133 ( $281.70 )

Seat 3: tordyveln ( $87.85 )

Seat 4: sjk55 ( $98.15 )

Seat 5: uraxgubben ( $123.81 )

Seat 6: tordi_ ( $153.40 )

Seat 1: Paultr65 ( $98.50 )

uraxgubben posts small blind [$0.50].

tordyveln: would have called anyway

tordi_ posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to tordi_ [ Ks Kh ]

Paultr65 folds.

thedevil133 calls [$1].

tordyveln folds.

sjk55 folds.

uraxgubben calls [$0.50].

tordi_ raises [$3].

thedevil133 calls [$3].

uraxgubben calls [$3].

** Dealing Flop ** [ 5c, 9s, 6h ]

uraxgubben checks.

tordi_ bets [$11.40].

thedevil133 calls [$11.40].

uraxgubben folds.

** Dealing Turn ** [ 5s ]

tordi_ checks.

thedevil133 bets [$150].

 

kan säga att jag hade han på tilt då jag precis dragit ut hans stege med att hitta kåk... har ju inte investerat så mycket i potten, så kanske man ska lägga? vore kul och få lite synpunkter :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Femman hjälpte honom inte om han inte satt på 75-85-A5 eller motsv. den hjälpte dock dig, du slår nu även 96. Om du känner att han är på tilt är detta en instasyn.

 

om vi säger att han har femman, ställer han verkligen in sådär isåfall? tycker de är ganska korkat iofs kanske just därför man skulle göra det isåfall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Femman hjälpte honom inte om han inte satt på 75-85-A5 eller motsv. den hjälpte dock dig, du slår nu även 96. Om du känner att han är på tilt är detta en instasyn.

 

om vi säger att han har femman, ställer han verkligen in sådär isåfall? tycker de är ganska korkat iofs kanske just därför man skulle göra det isåfall.

 

Ordet TILT förklarar att han skulle kunna sitta på femman, men jag skulle inte släppa den där handen, tror jag ingen annan skulle heller, in med degen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Överbet är luriga. Om han sitter på ett överpar så är AA nog det troligaste. Han skulle kanske möjligen kunna göra sådär med 34s. Han borde ju hursomhelst ge dig cred för ett överpar alt AK. 99 är ju en möjlighet också. Om han är på tilt skulle han iofs kunna göra ett sånt här move bara för att få nöjet att visa upp en bluff.

 

Näh, tycker inte att det är värt det den här gången. Fold!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okei tack alla juttis o mbman hade rätt borde lagt... vet inte varför ja synade egentligen trodde att jag hade honom men men...

 

Dealt to tordi_ [ Ks Kh ]

Paultr65 folds.

thedevil133 calls [$1].

tordyveln folds.

sjk55 folds.

uraxgubben calls [$0.50].

tordi_ raises [$3].

thedevil133 calls [$3].

uraxgubben calls [$3].

** Dealing Flop ** [ 5c, 9s, 6h ]

uraxgubben checks.

tordi_ bets [$11.40].

thedevil133 calls [$11.40].

uraxgubben folds.

** Dealing Turn ** [ 5s ]

tordi_ checks.

thedevil133 bets [$150].

tordi_ is all-In [$138]

** Dealing River ** [ 3d ]

thedevil133 shows [ 7h, 8s ] a straight, five to nine.

tordi_ doesn't show [ Ks, Kh ] two pairs, kings and fives.

thedevil133 wins $12 from side pot #1 with a straight, five to nine.

thedevil133 wins $307.80 from the

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är han verkligen på tilt? Han sitter ju med tre inköp, måste vara en lättretad spelare?

 

han hade nästan fem innan jag kom.. sen 78 off preflop är väl inget höjdarspel i det läget? men men jag borde med facit i hand självklart inte synat.. vet inte hur jag skulle göra nästa gång, men förmodligen lika bra o slänga..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför höjer du inte mer preflop? Med bara 3bb i raise "ber" du om att få syn av alla möjliga händer och därmed har du svårt att veta var du står med en låg flopp, som i detta fallet. Du sitter ju dessutom i tidig position så jag tycker absolut du borde höja till 5-7bb beroende på hur spelet varit vid bordet tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte du tappar särskilt mycket genom att lägga KK mot ett sådant jätteöverbet när ni båda har (för nätet) hyfsat djupa stackar. Bluffar han kommer det komma fler lägen där han kommer blufföverbeta när du har en bättre hand. Du har ju trots allt bara ett överpar till bordet, och jag tror knappast att han överbetar med ett tvåpar som nyss blivit "counterfeited" sådär.

 

Han investerar ju bara 3% av de effektiva stackstorlekarna preflop, då kan man lugnt spela en hand som 87o - han får ju uppenbarligen jättebra betalt vid träff.

 

Frågan du bör ställa dig är:

Är jag verkligen beredd att backa upp 135BB mot ett 3xpottbet på turn med bara överparet.

 

Oftast blir svaret nej.

 

Ju djupare stackar, desto mer sjunker överpar, TPTK och så vidare i värde, desto mer ökar väl dolda trissar, stegar och liknande i värde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5-7 BB?

 

Ja, det kanske hade varit skoj att få syn med sin KK oxå iofs...

 

3bb med KK tycker jag är alldeles för lite. Standardraise ligger på 4bb och har man höjt mer än så i några tidigare händer så får man ofta syn även när man höjer mer. Kanske inte på just 7bb men 5bb i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5-7 BB?

 

Ja, det kanske hade varit skoj att få syn med sin KK oxå iofs...

 

3bb med KK tycker jag är alldeles för lite. Standardraise ligger på 4bb och har man höjt mer än så i några tidigare händer så får man ofta syn även när man höjer mer. Kanske inte på just 7bb men 5bb i alla fall.

 

Jo ok grejen var att jag egentligen skulle höja upp till 4, van med wpa där dom +ar vid raisen.. men på party e blindsen inräknade. Men visst även 4 kanske hade varit för lite... men när man plockar sånna nassar vill man ju få syn... alltför ofta ja höjer för mkt o får rundfold istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haller med tidigare inlägg att man bör höja mer fran dalig position, men 3ggr BB är okej fran sen position. En syn fran din sida är tveksam, men jag skulle ocksa synat!

 

Om chansen att fa stege pa floppen är större än 1% lynar sig en syn med 87o för the_devil. Jag minns ej men intuitivt tror jag chansen för stege pa floppen är mindre. Jag tycker definitivt inte att det lönar sig att syna i the_devils läge. Även om connectors är Doyle Brunssons favorit, tror jag att man förlorar pa dem i längden, vad sägs om tva par mot högre tva par eller triss! Man hamnar ofta i trubbel med 87o.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...