Gå till innehåll

NLT - Trn, limpa in med AA.

Recommended Posts

Jag har helt annan erfarenhet. Den baseras på att man ofta kan gå all in fem gånger i rad utan att någon svarar i dessa lägen. Det har jag självklart större erfarenhet av än dessa situationer. Att folk lägger sig när man stjäl mörkarna. Det ni säger låter väldigt konstigt i mina öron. Max 20 % chans att någon svarar. Jag ställer mig lite frågande till om ni inte generaliserar lite väl brett. Ni måste ta i beaktning att det är precis innan ItM där prispallen slutar på 400 US.

Jag har inte orkat räkna på detta och ingen annan verkar heller ha gjort det utan motiverar sig lite löst.

Men en motivering som väger ganska tungt som jag kommit fram till är att det är bättre för själen att höja även om det kanske inte är bäst EV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just därför det är nära bubblan borde alla som siktar på bättre än ITM kunna ge dig action med borderlinehänder som AQ/AJ när du ställer in då dom troligtvis sätter dig på stöld om du ställer in så där. Och är det så tight som du säger så ställ med essen, ställ även nästa hand och handen efter det?! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser