Termos Postad 13 November , 2005 Rapport Postad 13 November , 2005 Jag håller på med ett program för att få en bra överblick över alla mina sessioner (oavsett pokerrum och användarnamn). Programmet importerar data från Pokertracker och sammanställer sessionsdata samt håller koll på bankrullen mha. den importerade datan från PT. På så sätt får man en bra överblick över den totala utvecklingen på rullen...jag ska även lägga in en feature för att hålla koll på de bonusar man ev. spelar mot samt en turneringstracker. [EDIT] Glömde säga att detta är ett privat projekt och inget som jag avser att ta betalt för...detta innebär att det finns möjlighet att ta del av programmet när det är färdigt/om det blir färdigt.... [/EDIT] Dvs, min tanke är att Pokertracker får hålla koll på detaljerna kring spelet och mitt nya program får visa ekonomin. Vad tycker ni skulle vara intressant att ha för övriga features i sådant program? Bild på det som jag gjort hitills: http://web.comhem.se/~u08700970/pokerinformer.JPG * Lite RP - QoS * Citera
Johan Axelsson Postad 21 November , 2005 Rapport Postad 21 November , 2005 Det du skriver verkar perfekt. PT är ju bra på det det gör, men att få överblick över rullen är det inte bra på. Särskilt eftersom det buntar ihop alla Prima-skins, Pokerroom-skins etc osv. Vidare behöver man komplettera med bonusar och rakeback. Allt detta gör vi väl allihop i olika excelark etc idag, men bilden på ditt program ser klart mycket attraktivare ut. Så, för att punkta upp några viktiga saker för mig: * Site-nivå, inte nätverk. Går väl att lösa genom att när ditt program hittar en ny session får man välja vilken site i det nätverket spelet var på. * Kanon om man kan ställa in per site vad man får i bonus/rackback. Så kan ditt program leta reda på rakade händer och räkna ut totalen. * I grafer, gör det möjligt att skilja på inspelade pengar och bonus/rb. Jobba på Citera
sooraw Postad 21 November , 2005 Rapport Postad 21 November , 2005 jag skulle bara säga att det verkar kanon Citera
Sactodian Postad 21 November , 2005 Rapport Postad 21 November , 2005 Ser grymt ut... jag använder också excel-ark (modifierad version av baller's ark), men ett program till PT vore kanon! Citera
bzkt Postad 21 November , 2005 Rapport Postad 21 November , 2005 Ser sjukt bra ut.. säg till om du behöver beta-testare. Citera
Termos Postad 22 November , 2005 Författare Rapport Postad 22 November , 2005 Tack för alla kommentarer! Jag började fundera på om det bara var jag som var trött på excel-ark och kladdpapper över bonusar och lösenord. Jag har inte gjort så mkt mer med programmet pga. andra åtaganden, men nu blir jag taggad av ert intresse! Jag postar info här allt eftersom utvecklingen går framåt och när programmet är lagom stabilt så får ni prova. Citera
Andersson Postad 23 November , 2005 Rapport Postad 23 November , 2005 En sak som saknas i pokertracker är ju totalkoll, dvs koll även över andra spel än hold'em. Har du tänkt inkludera andra spel i ditt program? (Isf fick man väl mata in dessa sessioner manuellt). Citera
Termos Postad 23 November , 2005 Författare Rapport Postad 23 November , 2005 Andersson, sessionsbegreppet är inte knutet till någon speciell typ av spel för tillfället så vad jag kan se finns det inget hinder för det. Men det innebär ju ändå att det bara är den ekonomiska aspekten som beaktas, dvs. +/- för en viss session och inte vad du hade för kort eller åkte på för sura utdragningar. Citera
Andersson Postad 23 November , 2005 Rapport Postad 23 November , 2005 Ja, det var precis vad jag menade, dvs totalkoll på bankrullen, inte på spelet. Citera
rockefeller Postad 23 November , 2005 Rapport Postad 23 November , 2005 sjukt cleant! keep up! Citera
baller Postad 7 December , 2005 Rapport Postad 7 December , 2005 Ta en titt på statking (som redan finns) och implementera det som den gör så har du en hit De läser iofs inte av pt självmant men det går att fixa Citera
Termos Postad 8 December , 2005 Författare Rapport Postad 8 December , 2005 bzkt, utvecklingen har gått lite trögt...har en hel del annat att göra samt bonusar som måste clearas inom viss tid. Det primära som bör fixas är redigeringsstöd för rullen. Just nu så blir rullen summan av det som sessionerna resulterat i. Andra features som turneringsstöd mm kan ju fixas längs resans gång (har implementerat en autoupdate funktion en gång i tiden för ett annat projekt och denna skulle gå att koppla till programmet och därigenom ge de nya funktionerna allt eftersom de kommer till). baller, ska kolla på statking Citera
Recommended Posts