Gå till innehåll

Feedback kring tävlingen!


Recommended Posts

var själv med i G-stad o lirade..tyckte i det stora hela att alla som fixat detta gjort ett grymt bra arbete...det var mycke trevligt o trevlig stämning+att jag slog ut en tjej :) var det hon som skrev för nån tidninng??? o sen fick man ju hälsa på Linda Rosing...det gjorde inte det hela sämre :) o vi grabbar som var där ifrån Billingsfors lovar att komma tillbaka... för det var jätteskoj..

Vi vet nu att blindarna inte passade alla spelare. Meningarna verkar vara delade, vissa älskade strukturen (framför allt de som var kvar till typ 8 bord kvar) och vissa hatade den (de som åkte ut när det var meningen att folk skulle åka ut.

 

Tills nästa gång tar säkert Grebban och funderra över situationen med blindarna, så nu kan vi väl släppa den pucken.

 

Men ta upp andra saker av värde. Jag har sett följande i tråden:

 

*) Vissa bord (1 och 5 men även 4) borde ha haft svårt att se stora infotavlan. Dessa bord bör brytas först.

 

*) Cashgamet måste givetvis hålla på hela natten

 

Sedan vill jag ta upp en sak, som är betydligt allvarligare än någon blindshöjningsdiskussion.

 

Någon eller några hade tagit med sig egna marker till cashgamet, och använt. Helt enkelt falskmynteri, Jag har hållit på med att arrangera tävlingar i olika former i tio år (mestadels poker) och jag har aldrig tidigare upplevt att folk har varit oärliga.

 

Summan som det slutade på var i alla fall att arrangörerna backade 25.000 kr på att arrangera Masters Of Poker. Jag tycker det är fördjävligt att folk utnyttjar situationen.

 

Är det någon som har några idéer vem det kan varit som prånglat ut falska marker så ta kontakt med Grebban, eller om ni vill vara anonym gentemot honom så kan ni skicka ett mail till mig på gamersdaily @ hotmail.com så för jag vidare det till honom utan info om uppgiftslämnare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 57
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag skulle vilja passa på att tacka för en trevlig helg. :D

 

Strukturen var riktigt bra och bäddade för mkt pokerspel bara man klarade sig till typ 2000/4000. Jag hade gärna kunnat köra lite längre perioder i början för att spela till 22 på lördagen. Med det var med facit i hand

 

Dock visste ju ingen hur länge spelet skulle hålla på. Ola som var turneringsledare trodde det skulle bli till kl 22 på söndagen och det hade varit på tok för länge eftersom många ska upp och jobba på måndagen. En 1000 kr turnering på 400 man kan inte bli längre än max en 2 dagars event.

 

Angående CG raken var det ju jäkligt billigt och bra med tanke på det man får för det. Jag har då inget ont att säga om det. 20 kr/tim är billigt och 10% på avgiften på SNG är normalt. Dessutom betalar jag lätt 20 kr i timmen för att ha så trevligt som vi fick ha.

 

Dock jäkligt trist att folk ska vara så pass oärliga att de cashar in marker som de hämtat ur andra väskor, tro fan att arrangörerna tiltar ur på det. Dock insåg de nog själva att det var jäkligt dumt att använda marknadens vanligaste marker till cash game. Nästa gång får de helt enkelt trycka egna eller köpa av Cherry några riktigt gamla slitna black jack marker som användes på 90 talet... äh, trycka egna är det klart bästa...

 

 

Nä ett stort tack förtjänar arrangörerna. Ett bra arrangemang som jag hoppas återupprepas. :D

 

Tack och bock!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej på er alla, har nu precis vaknat upp efter denna helg.. Sov gott å länge (mån 16.00) :lol:

Har nu suttit och läst allas trådar och inlägg, och kan göra dessa kommentarer. !!!

 

Blinds:

Ja, detta kan göras på ett annat sätt för att det inte skall vara så brant i början, och detta skall vi göra. Dock tycker jag att den var bra. Det var riktigt snyggt spel i slutet.

 

Brytningen av spelet:

Tiden 22.00 var en satt ca-tid, som sagt jag vet ingen sådan turnering i denna kaliber, därför svårt att "gissa" speltiden på denna. Varför bröt jag då så tidigt ????

Då det bröts började spelarna komma itm, och det känns inte proffsigt att bara slänga ihop några slutbord, därefter ett "slafsligt" finalbord, jag ville detta skulle se bra ut, samt fungera bra. Undrar verkligen om den som vann, tex. ca: 20.30 tk skulle vilja resa sig upp med dessa pengar med en del "glada" spelare i lokalen, och då var klockan bara tidigt på kvällen.

Ni som var där på finaldagen hoppas jag uppskattar detta, framförallt de som satt och spelade.

 

Stängning av hallen:

Jag och Jesper har bott på hotellet sedan tisdag sama spelvecka, ingen av nätterna kom vi i säng före 02.30, vi var uppe 07.00 varje morgon för att kunna genomföra detta för er......

Jaja,men varför ???? När vi stängde hallen, var det inte direkt så att vi gick hem, vi var kvar i hallen för att ställa allt i ordning för er, detta är varför..... Men inga problem, vi har löst detta till nästa år, och då blir det sent.. :-o

Krävs bara att anställa lite mera hjälpredor, mera pengar ut alltså.

 

Men som ni förstår av ovan inlägg från Ola, så backade vi ordentligt denna helg jag och jeppe, så det var bara att åka till bnkomaten för att ta ut egna medel..... Skittråkigt :evil:

Men ja, det var väl en läropeng för mig och jeppe, trode vi hade tänkt på allt för eran del, men tyvärr inte på allt för våran del.

Så alla tipps om vem detta är, är tacksamt. Nu skall vi bara ta ut lite pengar till, till våra vakter och personal ;)

 

Mat öl, service:

Här får ni vara hur hårt dömande ni vill, så jag och jeppe är besvikna på Tanumstrand.

Allt från diskplock i hallen, städning i hallen, dyra ölpriser som skulle ses över och ges en mindre rabatt på, öppettider på söndagen som var försenat med över en timme pga att de inte hittade personal :-o Dom har vetat om detta i över 5 månader...... :?

 

Så till nästa år, om det blir Tanumstran så kommer det skrivas avtal med den nya arrenan......

 

I övrigt hoppas jag att alla var nöjda, och hoppas på att återse merparten av er under 2006, för det gör vi....

Pssstt.... Kommer att vara över 600 spelare på denna arena.

 

Så håll koll på mailen, så ses vi snart igen.. :D

Jag och jeppe tackar för en enormt rolig helg, och hoppas att även Linda Rosning hade roligt, och inte fick massa dryga kommentarer som hon var rädd för i en tidningsinterjuv, så ses vi alla snart igen. :lol::lol::lol::lol:

Tack, tack, tack, tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker arrangörerna gjorde ett jättejobb och förtjänar inte en massa kritik förutom möjligtvis ang. cashgamemarkerna. Hur som helst så är det fruktansvärt tråkigt att läsa om dessa jävla idioter som tydligen inte har fattat vad som är rätt och fel att göra här i livet. Hoppas att nån har sett nåt så den/de kan anmälas.

 

Själv tycker jag blindsstrukturen var jättebra, folk kan ju inte tro att det går å sitta i en turnering i 5 timmar utan att behöva göra några moves. Alla visste om förutsättningarna och man får anpassa sitt spel därefter. Det går ju inte att spela en turnering om man ska "låta" alla va kvar så länge som möjligt.

 

Förresten, om nån känner till en äldre man med Timråkeps från Härnösand så kan ni väl PM:a mig, råkade låna ut lite cash på lördagen och sov sedan lite för länge dan efter så han hade hunnit smita ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill tacka alla arrangörer som gjorde denna helgen kanon!. Tyckte inte det var nått fel på blind strukturen alls, den rensade bort mycket i början vilket gjorde en 400 mans turnering på 2 dagar möjligt.

 

Att den sluta rätt tidigt på lördagen var bra också eftersom man blir rätt sliten av att lira så länge, iaf jag som var helt död på söndagen :)

 

 

Ser fram emot nästa års Master of Poker! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ante går fetbort i en playerdealt tävling. Tyvärr, men det om något gör att spelet blir långsamt (vem har inte satsat, växlingar hit och dit osv).

 

Jag misstänkte det också, att ante skulle kunna slöa ner mer än vad det hjälpte. Det är en svår sak det där med att få takten på turneringen att passa alla.

 

Något som TL kan ta sig en funderare på inför nästa års Masters, är om man ska köra med 2 lekar. Detta ökar ju antalet händer per timme rätt så dramatiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för en kanonhelg!

 

Detta var min första livepoker någonsin så jag har inte mycket att jämföra med. Man kan snacka blindstruktur hit och dit, men jag tycker det fungerade helt ok.

 

Bra jobbat Grebban och alla andra som hjälpte till! Tack till liverapporteringen och frivilliga dealers! Tack alla trevliga pokersentusiaster från hela landet och andra länder.

Det enda minuset var kvaliten på maten och priset på den. Ölen kunde också varit nån tia billigare så hade allt varit smutt :)

 

Syns nästa år igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var inte start fältet 404st el. var det Linda som ville spä på lite och öka antalet till 500st och få det låta som hon gjorde en succe tävling.

Så vitt jag vet så var vi 404st

Men enligt Expressen var det nått helt annat

 

Tack alla som var med.

Speciellt Samir ifrån Gbg nån roligare live spelare har jag aldrig stött på.

Nån som känner honom el. vet hans nick här inne kan PM det till mig.

 

Mvh StaffPoker.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker som många andra att arrangemanget generellt sätt sköttes mycket snyggt. Proffsigt från start till mål.

 

Hörde en del klagomål på att de bröt tävlingen på lördagskvällen när spelarna ITM va kvar. Det visade ju sig senare att ITM-spelet tog en bra stund. Tror dessutom det var skönt för tävlingsledning att få lite andrum. Sätta upp ett fint finalbord, priser och sånt tar sin tid.

 

Cashgamespelet har vi ju sett svar på och de som fortfarande tycker att 20:-/h är mycket får tänka om igen.

 

Ingen som skrivit speciellt mycket om spelet så jag tar mig friheten att skriva lite här. Följde Oskar hela turneringer minus de fem första timmarna när jag spelade själv.

 

Var shortstack nästan hela första dagen och började ställa in på det mesta i bra position. Och blev aldrig omslagen och synad väldigt sällan. Vändpunkten tycker jag va en pot som han faktiskt fick vika sig i:

 

Oskar får J4 i sb och limpar in, en kille på knappen limpat före. Flop K J 8. Rundcheck. Turn 5. Oskar betar halvpott, killen i CO synar. River 4. Oskar dubblar bettet. 7k tror jag. Blir omslagen till 25k. Pratar psykande med motståndaren, får tell och lägger sig. Killen visar upp 67o.

 

Han får mer självförtroende(om möjligt) och fortsätter ånga på mot det generellt sätt mycket tighta motståndet.

Lyckades därmed bygga upp en respektabel stack (avg.) när lördagens spel va slut.

 

När söndagens finalsspel började tog han kommandot direkt. Dominerade bordet. Snodde blinds ställde in när han fick bra kort. Det syntes snabbt att de flesta av de 36spelarna i hallen spelade för att inte åka ut, medans Oskar spelade för att vinna.

 

Spelade näst intill felfritt, klonkade, blev klonkad och så satt han där och spelade HU mot Stefan Rehn(INTE fotbollsspelaren som förde Djurgården till SM-guld 2002). Headsupen gick trögt och efter många turer fram och tillbaka, som ni säkert läst på livesidan, så blev han Master of Poker i Grebbestad 2005.

 

Tack och syns igen nästa år!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blinds.........

 

Tackar för alla inlägg som är gjorda, och har således också noterat dessa. Det jag har märkt genomgående är att många tycker inte om det schemat som var, samt att många tyckte det var bra.

Fråga:

Ni som inte tyckte det var bra, vad är det ni skulle vilja ändra på detta, sett utifrån det schemat som vi hade.

Är det bara tillägg på ngn blinds, eller är det längre perioder än 25min..????

 

Mycket tacksam för era inlägg, som ni vet går redan rykten om en turnering under -06, och skulle vara bra att veta era åsikter om hur ni skulle vilja ge den..... :lol:

 

/Grebban

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten, om nån känner till en äldre man med Timråkeps från Härnösand så kan ni väl PM:a mig, råkade låna ut lite cash på lördagen och sov sedan lite för länge dan efter så han hade hunnit smita ;)

 

Det är ju farbrobarbro som var från timrå han satt vid bord 31 plats 4 eller 5 vid starten i fall det kan hjälpa dig hitta honom.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först vill jag tacka Grebbestads Pokerklubb för ett jättebra arrangemang.

 

Jag är väl en av dom som inte kom in i spelet ordentligt och blindade bort mig. Spelade typ den sämsta pokern jag nånsin gjort under helgen. Jag skulle vilja ha lite längre blindsperioder och lugnare ökning i början och sen behålla samma kurva. För att åstadkomma detta vore det bra om touren drog igång redan på fredagen vid 19 tiden så att de låga nivåerna redan blivit avklarade. Jag har gjort ett lite förslag på blindsschema utifrån 10K marker och 600 deltagare. Grebban jag har även mailat en snyggare Excelvariant av detta till dig. Åsikter?

 

Period SB BB Minuter Start Ca kvar

 

Fredag

Level 1 25 50 30 19:00 600

Level 2 50 100 30 19:30 600

Level 3 75 150 30 20:00 600

Paus 20 20:20 600

Level 4 100 200 30 20:50 600

Level 5 150 300 30 21:20 600

Level 6 200 400 30 21:50 600

Level 7 300 600 30 22:20 600

Level 8 400 800 30 22:50 600

Slut på fredagen 23:20

 

Lördag

Level 9 500 1000 40 10:00 600

Level 10 600 1200 40 10:40 500

Level 11 800 1600 40 11:40 375

Paus 40 12:20

Level 12 1000 2000 40 13:00 300

Level 13 1200 2400 40 13:40 250

Level 14 1500 3000 40 14:20 200

Paus 20 15:00

Level 15 2000 4000 40 15:20 150

Level 16 2500 5000 40 16:00 120

Level 17 3000 6000 40 16:40 100

Paus 20 17:20

Level 18 4000 8000 40 17:40 75

Level 19 5000 10000 40 18:20 60

Level 20 6000 12000 40 19:00 50

Paus 20 19:40

Level 21 8000 16000 40 20:20 38

Level 22 10000 20000 40 21:00 30

Slut på lördagen när det återstår 27 pers 21:40

 

Söndag

Level 23 12000 24000 40 10:00 25

Level 24 15000 30000 40 10:40 20

Level 25 20000 40000 40 12:20 15

Paus 40

Level 26 25000 50000 40 13:00 12

Level 27 30000 60000 40 13:40 10

Level 28 40000 80000 40 14:20 8

Paus 20

Level 29 50000 100000 40 15:00 6

Level 30 60000 120000 40 15:20 5

Level 31 80000 160000 40 16:00 4

Paus 20

Level 32 100000 200000 40 16:40 3

Level 33 120000 240000 40 17:20 3

Level 34 150000 300000 40 17:40 2

Level 35 200000 400000 40 18:20 1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att åstadkomma detta vore det bra om touren drog igång redan på fredagen vid 19 tiden så att de låga nivåerna redan blivit avklarade.

 

Hur ska du få ihop till 600 spelare om du stänger ute alla som arbetar och bor mer än nån timmes bilfärd från Grebbestad?

 

Dom får väl lov att göra som vi 50 som åkte ifrån Borlänge gjorde. Ta ledigt! Alternativt att man lägger touren på nån storhelg där folk har halvdag på fredagen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ungefär hälften av spelarna sist var spelare som hade mer än fyra timmars bilfärd. Spelet msåte ske mycket sent fredag kväll, om det skall vara intressant att åka då. Man kanske kan klara av några nivåer fredag klockan 20-24... men tänk då också på problemet med anmälningsproceduren för 600 pers.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att åstadkomma detta vore det bra om touren drog igång redan på fredagen vid 19 tiden så att de låga nivåerna redan blivit avklarade.

 

Hur ska du få ihop till 600 spelare om du stänger ute alla som arbetar och bor mer än nån timmes bilfärd från Grebbestad?

 

Jobbar själv skift och var tvungen att ta ledigt fre-sönd till grebbestad. Det handlar om att prioritera, vill man spela så spelar man så enkelt är det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det är så enkelt. Masters of Poker i Grebbestad var som en enda stor upplevelse. Upplevelser ser man till att man är ledig till. Hur skulle det se ut om dom var tvungen att anpassa WPT, WSOP, Poker-SM efter att folk har lång väg att resa, jaja jag vet att det är lite väl överdriven jämförelse men ändå. Vi var som sagt var 50 pers som alla mer än gärna tog ledigt utan att ens fundera och åkte ner. Det kommer vi att göra nästa år oxå!

 

 

Det handlar om att prioritera, vill man spela så spelar man så enkelt är det.

 

Nej, så enkelt är det verkligen inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ju dock en av dessa 50 personer som åkte ner med pape.

 

Jag jobbar skift jag m,ed och är endast ledig 2 helger av 5 så sannolikheten att jag jobbar den helgen mastersofpoker -06 ska läggas är ju väldigt stor. Men kommer att tacka nej till helgob och sådant och åka ner oavsett hur jag jobbar.

 

Dessa som inte kan ta ledigt ngn dag från jobbet är nog ett fåtal skulle jag tro.. väldigt synd om dom iallafall..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det handlar om att prioritera, vill man spela så spelar man så enkelt är det.

 

Nej, så enkelt är det verkligen inte.

 

Utveckla gärna förstår inte riktigt varför du tycker så?

 

Därför att många inte FÅR eller KAN ta ledigt vilken dag som helst. Dessutom finns det en eller annan snubbe i det här landet som har familj och det är inte säkert att det GÅR att lägga om dagisschema osv så det passar att åka från exempelvis Sundsvall kl 7 på fredag morgon.

 

Lägger man en turnering lördag- söndag kommer det garanterat bli fler och mer långväga spelare än om man lägger den fredag-söndag eller fredag-lördag.

 

För mig är det självklart det jag skriver.

 

Dito

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det handlar om att prioritera, vill man spela så spelar man så enkelt är det.

 

Nej, så enkelt är det verkligen inte.

 

Utveckla gärna förstår inte riktigt varför du tycker så?

 

Därför att många inte FÅR eller KAN ta ledigt vilken dag som helst. Dessutom finns det en eller annan snubbe i det här landet som har familj och det är inte säkert att det GÅR att lägga om dagisschema osv så det passar att åka från exempelvis Sundsvall kl 7 på fredag morgon.

 

Lägger man en turnering lördag- söndag kommer det garanterat bli fler och mer långväga spelare än om man lägger den fredag-söndag eller fredag-lördag.

 

För mig är det självklart det jag skriver.

 

Dito

 

Eftersom jag till denna turnering redan anmälde mig på sommaren så är det ju inte direkt så man går in och ber om att få ledigt dagen innan turneringen ska börja. Så det finns ju gott om tid att planera in en dags ledighet tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...