thorn Postad 11 November , 2005 Rapport Postad 11 November , 2005 Party Poker 2/4 Hold'em (10 handed) FTR converter on zerodivide.cx Preflop: Hero is UTG+2 with Ac, Qh. 2 folds, Hero raises, 1 fold, MP2 3-bets, 5 folds, Hero calls. MP2 har spelat tight hittintills, men har inte visat upp några händer han höjt med, har ingen direkt koll på honom. Flop: (7.50 SB) 7h, Qd, Td (2 players) Hero bets, MP2 raises, Hero calls. MP2 autohöjer här, vilket jag har svårt att tolka. Bör jag slänga handen här? Jag bestämmer mig för att syna ner. Turn: (5.75 BB) Tc (2 players) Hero checks, MP2 bets, Hero calls. River: (7.75 BB) Ks (2 players) Hero checks, MP2 checks. Final Pot: 7.75 BB Hur kan jag maximera vinst eller kanske snarare minimera förlust i sådana här situationer som uppstår hyffsat ofta? Är det lönt att syna ner, eller ska man lägga sig redan på flop? Tack Citera
vladofox Postad 11 November , 2005 Rapport Postad 11 November , 2005 Jag tror,att när du callade , så callade du kanske svagt? och han försökte skrämma iväg dig med en raise, du borde nog re-raisat han, om han då Callar lr foldar, så har du nog lite bättre hand,men om han yttligare raisar/lr kör all in, har han nog bättre hand, du sparar på detta sätt,för du kmr 99% Calla på turn/river och vara osäker på vad han har Citera
omduvoresomjag Postad 11 November , 2005 Rapport Postad 11 November , 2005 Alldeles för vegt spelat tycker jag. Genom att bara calla hans autoraise sätter du honom på jordens smalaste HD. dvs KK eller AA. Ok, han skulle kunna haft QQ, men ganska liten sannolikhet då du har en av damerna. Reraise flop, beta turn och lägg mot omslag om han nu är så tight. Blir du reraisad på flop igen så tycker jag fortfarande det är rätt att bet/folda turn mot omslag, får du bara call så beta ut river också, gråtsyn mot eventuellt omslag. Är ju troligt att han trebetar dig preflop med 99, TT, JJ, AJs, AQ också, utöver ovan nämnda händer. När han visar styrka preflop så är en checkraise på floppen inte helt fel heller då Fi. med stor sannolikhet betar ut Citera
Recommended Posts