Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Seeeeent livefylleslask på Sviten igår natt. Klockan är väl runt tre på morgonen, jag ska upp om fem timmar så självklart sitter jag där jag hör hemma - vid ett livecashbord på en närbelägen pokerklubb.

Har fått rätt bra kort och lyckats bra med mitt aggrospel hittills.

Spelet är 5/10 Tx NL (enda cashbordet igång vid denna tid, så jag kunde inte slaska mitt älskade DC).

Har väl inga direkta reads på spelare i den här handen, men som brukligt är så antar jag att jag är den bästa spelaren vid bordet - jag utgår alltid ifrån det tills jag gular, typ. :)

Jag har runt en lax i stacken, kanske lite mer - säg 1100. Fi täcker mig. Spelet är blandat tajt och slaskigt - ibland slaskas det loss med raise + 3-4 syner preflop, ibland limpar CO och resten foldar.

Hur som helst, en nisse höjer till 50 i sen pos, jag synar från knappen med T8o.

Flop:

JTx, två spader.

Pott: 115

Fi: Bet 100

Jag: Syn 100

Tänker att jag synar hans uppföljningsbet då jag trots allt har par. Vi får se vad som händer, helt enkelt!

Turn:

JTx 9 - tre spader.

Pott: 315

Fi: Bet 300

Jag: Syn 300

I ärlighetens namn missade jag att färgen kom, så jag synade med par + öppet stegdrag.

River:

JTx 9 8 - fyra spader.

Pott: Ca 900

Jag har runt 700 kvar.

Fi: Check.

Ska jag ställa in här? Eller checka bakom?

Här är ännu en hand jag tycker jag spelar skitkasst, alldeles för weaktajtpassivt. Har slaskparre förvandlats till en weaktajt synmaskin?

Jag måste ju spela denna hand annorlunda från turn och framåt, men jag vet inte. Usch. Måste sluta vara så vek, inte konstigt att man är kall om man aldrig vågar slå om.

(OBS - korten är inte exakta, men jag hade iaf andrapar på flop och andrapar+stegdrag på turn samt tvåpar på river).

Postad

Du borde nog checka bakom... Mycket möjligt att du har bäst hand mot ett möjligt överpar, och det släpper han nog för en bet.

Om du är tom så kan det vara en bra ide att ställa in, om du läser honom för svaghet.

Jag skulle tryckt då jag är rätt säker på att fi kommer släppa sin AJ eller vad han nu har.

Dålig ide. Ifall han AJ så foldar han precis som du sa, men vi slår ju AJ med vårt tvåpar? Varför göra det till en situation vi antingen inte vinner mer eller förlorar allt?

Jag skulle inte ställt in men däremot höjt typ 500, ser mer ut som en fin liten valueraise. Checka går ju också, du har ju 2par som troligtvis kan vara bra.

Alltså...har motståndaren typ set eller sämre kommer han förmodligen, men inte säkert att folda.

Vet vi att han har det kan en sådan bluff vara på sin plats. Men nu har han ju förmodligen en svagare hand, möjligen AJ, AT eller kanske något

överpar.

Har han färg så är höga färger mer sannolika än låga, så en bluff på 500 vore allt annat än optimalt i det här läget.

Vi slår många av händerna han foldar, men får vi syn är vi oftast slagna.

Edit: Har jag glömt bort viktiga fakta som vanligt så får ni säga till, innan jag gör bort mig totalt :)

Postad
Du borde nog checka bakom... Mycket möjligt att du har bäst hand mot ett möjligt överpar, och det släpper han nog för en bet.

Om du är tom så kan det vara en bra ide att ställa in, om du läser honom för svaghet.

Det var lite så jag tänkte också. I handen checkade jag bakom, han hade JT för topptvå och tog hem potten.

Hade jag varit helt tom och övertygad om att min hand inte står särskilt ofta hade jag nog varit mycket mer benägen att ställa in. Det hela beror ju bara på hur ofta han foldar en bättre hand kontra hur ofta jag själv har bäst hand kontra hur ofta han synar mig med bäst hand. Eller något sådant. Men eftersom min hand har helt OK showdownvalue så kändes check rätt. Tror inte jag ställer in här utan färg eller om jag inte är till 90% säker att jag har sämst hand. Dock är det absolut inte omöjligt att jag ställer med en kanske T-hög färg för värde... :)