Gå till innehåll

PartyGaming köper Multipoker!


Anderssson

Recommended Posts

Partygaming köper Multipoker

2005-11-11: Nyhetsbyrån Direkt

Partygaming, världens största spelförstag på internet, köper skandinaviska Multipoker för 14,5 miljoner dollar, motsvarande 120 miljoner kronor.

 

Se där, vad händer om man har konto hos båda.. antar mitt Multipokerkontoförsvinner?

 

Min gissning är att det kommer vara kvar, både mitt PokerNOW konto och partykonto är ju kvar, och party köpte upp PokerNOW för ganska så länge sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först när Party lämnade skinnen så kunde jag inte förstå alls hur inkompetent styrelsen var men nu börjar jag förstå. Party har hållt på under ett längre tag att köpa upp Empire men inte lyckats till ett bra pris då Empire gått väldigt bra. Därav valde dem att lämna den plattformen och bump så sjönk intäkterna för skinnen till knappt någonting alls. Tro mig jag vet att det är knappt några som spelar överhuvudtaget på Empire längre.

 

Nu kan Party köpa upp sina konkurrenter till reapriser och plocka in alla spelare till sin nystartade plattform och vips så har man alla intäkter till sig själva.

 

Smart move måste jag säga!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kort sammanfattning efter min skumläsning.

 

1. Party köper Multipoker för 120 miljoner svenska kr.

2. Party tar över Intertopspoker de närmaste 15 månaderna.

3. Eurobet kommer lämna partypoker inom några veckor.

4. Party vill köra upp Empirepoker för 5 miljarder svenska kr.

 

Känns som att de kvarvarande delarna av gamla partynätverket inom kort är över. Stor skillnad i prislapp på multipoker och empirepoker förresten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ett billigt pris. Introduktionpriset per andel var 100.000 kr i multipoker. Tror det var 200 andelar som fanns. 120miljoner /200 blir väl 600.000 snabbt räknat. Multipoker var värderat till 1,5 miljoner -2 miljoner /andel för ca 6 månader sedan. Så visst gjorde partygaming ett smart drag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, Multipoker fick hybris. Ville sälja sig till riskkapitalister för över 2 miljarder kronor för inte allt för länge sedan. Sedan fick Partypoker nog och kickade ut alla skins som utövade alltför generösa RB-deals. Multipoker skeppades in i "skins-nätverket" med de andra "RB-skinsen" vilket var förödande. Likviditeten dog och alla spelade supertajt för att kunna lösa sina bonusar - folk satt och bytte blinds med varandra.... Multipoker riskerade att dö sotdöden utan att kunna göra något åt det. Nu fick de ta vilket erbjudande som helst...tur för Multipoker att Party tog i dem med tång ialla fall.

 

Intressant att se att de två Hummer-limousinerna i Stockholm är borta sedan några veckor....kassaflödet blev kanske inte så fräsch efter ett tag....

 

Kontentan: skins som inte äger sina egna nät är extremt sårbara, upp som en sol, ner som en pannkaka. De ska ALDRIG värderas i paritet med operatörer som som bedriver eget spel!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det här gillar inte jag...Skönt med avgiftsfria wire transfers från Multi, nu blir man kanske tvungen att skaffa ett Neteller Debit Card eller finns det nåt bra alternativ när man ska casha ut från Party?

 

jag kör regelbundet partys VISA-transfer. brukar få befintlig växelkurs -1% till SEB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Fick just mail om att Intertops poker ska tas över av PartyGaming. Är det någon uttalad strategi av Party att ta över alla sina gamla skins? Någon som hört vad man tänker göra med dem? F "

 

 

 

Implementera dem i sitt ursprungliga nätverk i en RB-fri miljö och ge bonusar på annat sätt. Och samtidigt få alla intäkter själva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer Multipoker stängas ner nu då? Eller kommer dem finnas kvar, fast dem flyttar till det nya nätverket och Party får alla intäkter?

 

Tycker inte detta verkar bra. Stor bli ännu större, vilket leder till minskad konkurrans, vilket leder till sämre bonusar och högre rake.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan bara kommentera det hela med hur sjukt intressant (läskig?) affärsvärlden är. Vore en dröm (mardröm?) att få ta del av PP's styrelsemöten nångång.. vad rör sig i deras hjärnor?..

 

* vad händer med skinsen på den gamla plattformen? Vilka vågar stanna kvar, vilka säljer sig till "vrakpris"?

 

 

sjukt skickliga/brutala affärsmän

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

* vad händer med skinsen på den gamla plattformen? Vilka vågar stanna kvar, vilka säljer sig till "vrakpris"?

 

Det enda som finns kvar för tillfället på gamla plattformen är Empire poker, som Party också förhandlar med om uppköp.

 

ok, jag trodde det fanns långt fler än ett kvar.. har spelat väldigt lite på PP-nätverket. Trodde det fanns oändligt med "skins" eller nåt.

 

brutalt av PP i vilket fall som helst. Man undrar vad som rör sig i Empires huvuden nu..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som finns kvar för tillfället

 

Med det menade jag som ligger kvar efter månadsslut, just idag om du loggar på gamla nätet så finns alla skinsen kvar (intertops, empire, multipoker och eurobet). Men Intertops och multipoker är som bekant uppköpta eller övertagna. Eurobet lämnar för Pokernetwork (pokerroom). Kvar står Empire, dock så kan man vänta sig en lösning inom kort för Empire då de knappast kan tänka sig ligga kvar själva i gamla miljön.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant att se att de två Hummer-limousinerna i Stockholm är borta sedan några veckor....kassaflödet blev kanske inte så fräsch efter ett tag....

 

Absolut inte borta ... i alla fall en var nere i Norrköping förra helgen.

 

Jag såg en i Solna förra veckan, dom är jävligt fräscha måste jag säga! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...