Albert Postad 11 November , 2005 Rapport Postad 11 November , 2005 Jo, det ligger till som så att jag tänkt överaska min flickvän genom att köpa en apa i julklapp och då menar jag inte en schimpans eller något som rent storleksmässigt kan förväxlas med en människa utan en mindre variant typ miniapa. Så nu till min fråga: Är det lagligt i Sverige att äga apor som husdjur? Var köper man aopr? Jag tänker inte utsätta djuret ifråga lidande genom att beställa det från något land som kräver flygtransport. * Lite mer RP - QoS * Citera
Se7en Postad 11 November , 2005 Rapport Postad 11 November , 2005 slå in dig själv i ett paket Citera
BigKahuna Postad 11 November , 2005 Rapport Postad 11 November , 2005 Jo, det ligger till som så att jag tänkt överaska min flickvän genom att köpa en apa i julklapp och då menar jag inte en schimpans eller något som rent storleksmässigt kan förväxlas med en människa utan en mindre variant typ miniapa. Så nu till min fråga: Är det lagligt i Sverige att äga apor som husdjur? Var köper man aopr? Jag tänker inte utsätta djuret ifråga lidande genom att beställa det från något land som kräver flygtransport. Apor lever i djungeln och så länge din flickvän inte har en djungel hemma kommer du att orsaka apa lidande hursomhelst.... Däremot låter Se7ens förslag genialt. Citera
Cyntax Postad 11 November , 2005 Rapport Postad 11 November , 2005 slå in dig själv i ett paketI en annan tråd diskuteras hur kvalitéten på PF sjunkit den senaste tiden. Just den här typen av inlägg gör inte saken bättre. Mina inlägg kanske inte alltid heller är av super-kvalitét, men Se7en's ovanstående tar priset! Riktigt uselt Se7ven, skärpning! Citera
devalanteriel Postad 11 November , 2005 Rapport Postad 11 November , 2005 Har man klagomål på en post vänder man sig lämpligen till en moderator istället för att hälla bensin på elden. Med det sagt, nog OT i den här tråden nu. On topic: Det är olagligt att importera apor så det faller nog på det. Det är också olagligt att inneha, sälja eller köpa inom Sverige vad jag vet. Citera
Albert Postad 11 November , 2005 Författare Rapport Postad 11 November , 2005 On topic: Det är olagligt att importera apor så det faller nog på det. Det är också olagligt att inneha, sälja eller köpa inom Sverige vad jag vet. Ok, tackar för svaret! Citera
Yutta Postad 11 November , 2005 Rapport Postad 11 November , 2005 On topic: Det är olagligt att importera apor så det faller nog på det. Det är också olagligt att inneha, sälja eller köpa inom Sverige vad jag vet. Då är Pippi en brotsling Förr i tiden va det lagligt att äga men inte att importera eller hur det var, vet inte hur det är nu för tiden Citera
DrillerKiller Postad 11 November , 2005 Rapport Postad 11 November , 2005 tycker du ska skippa att köpa en apa. Köp en homosexuell dansk minigris istället, sätt på honom en läderkeps och kalla honom Preben! Din flickvän kommer älska honom! Citera
Nidot Postad 11 November , 2005 Rapport Postad 11 November , 2005 Skulle gärna villja veta hur du hade tänkt dressera eller ta hand om en apa. Citera
ades_va Postad 11 November , 2005 Rapport Postad 11 November , 2005 Hmm, trådnamnet är lite förvirrande... Jag trodde du hade en apa till flickvän... Citera
juttis Postad 11 November , 2005 Rapport Postad 11 November , 2005 Då är Pippi en brotsling Jupp, det tror jag att Prussiluskan kan intyga Citera
Zoogin Postad 11 November , 2005 Rapport Postad 11 November , 2005 Mycket om pokerforums OTs försämrande av kvaliteten på forumet. Men en sån här tråd ger ju en underbar kontrast till allt pokersnack. Mer OT åt folket! On topic så är jag tveksam till att ge bort en apa som överraskning...kan bli lite klurigt om överraskningen inte uppskattas. Ska du smuggla tillbaka den då eller? Citera
Lantash Postad 11 November , 2005 Rapport Postad 11 November , 2005 slå in dig själv i ett paketI en annan tråd diskuteras hur kvalitéten på PF sjunkit den senaste tiden. Det är väl klart att kvaliten på PF sjunker med tanke på sådana här trådar. Folk med lite vett bakom pannbenet bör veta att köpa apor är förbjudet. Jag röstar helt klart på Se7ens förslag. Citera
Suppe Postad 11 November , 2005 Rapport Postad 11 November , 2005 OT är just vad det heter, Off Topic. Har inte läst någonstans att dumma frågor är förbjudna i OT. Oftast är det dock så att dumma frågor får dumma svar, båda parterna är lika blåsta men då OT är till för allt (innom forumets regler/lagar) och inget så spelar det väl ingen roll? Gillar man inte standarden på OT så behöver man inte läsa trådarna "där i".... Citera
Albert Postad 12 November , 2005 Författare Rapport Postad 12 November , 2005 Det är väl klart att kvaliten på PF sjunker med tanke på sådana här trådar. Folk med lite vett bakom pannbenet bör veta att köpa apor är förbjudet. Jag röstar helt klart på Se7ens förslag. Personligen så undrar jag hur kvalitén sjunker på pokerforum av en sådan tråd som den här då den klart och tydligt ligger i Off Topic och jag skulle ha kunnat skriva "Vilken dildo passar min stjärt?". Att du ens tar dig tid att skriva och jag måste erkänna att det är ännu värre att jag svarar dig. Citera
Se7en Postad 12 November , 2005 Rapport Postad 12 November , 2005 Albert, antagligen var du inte seriös utan ville skämta när du skrev inlägget. Dock var det nog ingen som uppfatta det som kul. Om det ändå var en seriös fråga och verkligen undra om det var ok att importera en apa till Sverige vill jag gärna veta vilka bord du spelar poker på.. Citera
Stahl Postad 12 November , 2005 Rapport Postad 12 November , 2005 Tills för en vecka sen trodde jag att Wien var huvudstaden i Schweiz... så det gör väl mig till en apa.. så du kan ge mig till din flickvän.. så kan hon och jag leka hela dagarna. Citera
Teichmann Postad 12 November , 2005 Rapport Postad 12 November , 2005 Tills för en vecka sen trodde jag att Wien var huvudstaden i Schweiz... så det gör väl mig till en apa.. så du kan ge mig till din flickvän.. så kan hon och jag leka hela dagarna. Får jag fråga hur det är möjligt att tro en sådan sak? Hur har man lyckats blivit befriad från en allmänbildning värd en femåring? Att ge en apa i julklapp är ju helt sjukt oansvarfullt. Tänk om hon inte vill ha apjäveln? Vad gör ni då? Äter upp den till nyår eller? Citera
Albert Postad 12 November , 2005 Författare Rapport Postad 12 November , 2005 Albert, antagligen var du inte seriös utan ville skämta när du skrev inlägget. Dock var det nog ingen som uppfatta det som kul. Om det ändå var en seriös fråga och verkligen undra om det var ok att importera en apa till Sverige vill jag gärna veta vilka bord du spelar poker på.. Jag har ju läst dina pokertrådar så jag antar utmaningen mer än gärna! (om det nu är en utmaning) Citera
Stahl Postad 12 November , 2005 Rapport Postad 12 November , 2005 Får jag fråga hur det är möjligt att tro en sådan sak? Hur har man lyckats blivit befriad från en allmänbildning värd en femåring? Jag är fyra år gammal. Citera
Se7en Postad 12 November , 2005 Rapport Postad 12 November , 2005 om inlägg tas bort, har detta ingen funktion Citera
juttis Postad 12 November , 2005 Rapport Postad 12 November , 2005 Hehe, det här böjar likna sådana där "dance battles", som var ett medel för konfliktlösning på 80-talet. Jag tror att Michael Jackson skildrade fenomenet i hans musikvideo "Beat it". HU-matcher i poker har goda chanser att utvecklas till att bli 2000-talets "dance battles". Det är i alla fall ett lika töntigt och långsökt sätt att lösa dispyter på. Kör hårt grabbar! Citera
cafka Postad 12 November , 2005 Rapport Postad 12 November , 2005 Jag tror att Michael Jackson skildrade fenomenet i hans musikvideo "Beat it". När vi ändå tar upp Michael Jackson i en tråd om apor kanske det är bäst att dra den sedelärande historia om när MJ skaffade chimpansen Bubbles för att.. tja.. snuska med antagligen. Grejen var bara att när den lille söta chimpansen blev äldre och växte så blev den också grymt aggressiv (för att MJ snuskade? kanske). Så MJ fick göra sig av med apan. Fan, fullvuxna chimpanser kan vara grymt brutala. Seniga muskulösa jävlar på 80 kg. Så.. skaffa inga chimpanser. Citera
QoS Postad 12 November , 2005 Rapport Postad 12 November , 2005 Försökt att var lite ontopic i denna OT-tråd, tack! Ser gärna en separat tråd om dance offs! - QoS Citera
Recommended Posts