Bjorn_ Postad 23 September , 2004 Rapport Postad 23 September , 2004 Pokerstars 0.05/0.10 Hold'em (8 handed) Typiskt loose-passive microlimitbord Preflop: Hero is Button with J 4 UTG folds, MP1 calls, MP2 calls, MP3 calls, CO folds, Hero calls, SB calls, BB calls. Flop: (6 SB) J 10 Q (6 players) SB checks, BB checks, MP1 bets, MP2 folds, MP3 folds, Hero raises, SB folds, BB folds, MP1 calls. Vet inte om jag spelade rätt här, höjde men var beredd på att lägga mig vid en reraise då jag hade tolkat detta som att han hade damen. Att bara syna här känns meningslöst men kanske man skall folda i detta läge? Turn: (5 BB) 2 (2 players) MP1 bets, Hero calls Hans bet här gör mig konfunderad. Har svårt att se att tvåan förbättrar hans hand, i så fall har han spelat ett par i tvåor jäkligt konstigt på floppen. Misstänker i det här läget att han semi-bluffar ett stegdrag men misstanken att han kanske slowplayar ett par i damer gör att jag bara synar. River: (7 BB) K (2 players) MP1 checks, Hero bets, MP1 folds. Så här i efterhand förstår jag inte att jag bettar här, nu funkade det i alla fall så man får förmoda att han satt på ett missat stegdrag. Här borde jag väl egentligen bara checka? Final Pot: 7 BB Results: Hero has a pair of jacks (Not shown) Outcome: Hero wins 7 BB Rent instinktivt känns det här som en pott jag spelar fel men "kommer undan" pga antingen ren tur och/eller att han spelar ännu mer fel. Kommentarer? Nån gissning på vad han faktiskt satt på? /Bjorn Citera
m_sjoberg78 Postad 23 September , 2004 Rapport Postad 23 September , 2004 Han kan kanske ha suttit på ett lägre pocket-par, typ 66-88. Isåfall betar han flopen rätt logiskt för information (om det nu är ngn mening mot så många motståndare o en farlig flop som denna). Att han betar ut på turnen är ju inte helt ovanligt när man vill undvika att ngn raisat floppen med drag och därför ser sista kortet billigt. Själv skulle jag inte varit med i potten från första början. Om jag var med skulle jag nog oxå raisa floppen (förmodligen för att jag är skadad av SH-spel samt att det verkade bli HU). Skulle nog syna turnen samt checka rivern tror jag. Men som sagt, jag skulle foldat preflop. //Marcus Citera
Papa Kubo Postad 23 September , 2004 Rapport Postad 23 September , 2004 Rent instinktivt känns det här som en pott jag spelar fel men "kommer undan" pga antingen ren tur och/eller att han spelar ännu mer fel. Ja, du gör ett stoooooort misstag då du limpar in. J4s är skräp och hör hemma i papperskorgen. Det finns så många händer som slår dig med den där floppen: AA KK QQ JJ AK QJ QT JT K9 89 Qx samt Jx ner till 5. Citera
mewdy Postad 23 September , 2004 Rapport Postad 23 September , 2004 Rent instinktivt känns det här som en pott jag spelar fel men "kommer undan" pga antingen ren tur och/eller att han spelar ännu mer fel. Ja, du gör ett stoooooort misstag då du limpar in. J4s är skräp och hör hemma i papperskorgen. Det finns så många händer som slår dig med den där floppen: AA KK QQ JJ AK QJ QT JT K9 89 Qx samt Jx ner till 5. Inte TT? Citera
Papa Kubo Postad 23 September , 2004 Rapport Postad 23 September , 2004 Den glömde jag. Men ja, då blir det ju ännu fler händer. Citera
Bjorn_ Postad 23 September , 2004 Författare Rapport Postad 23 September , 2004 Jo, antagligen var/är det ett misstag att limpa in med den handen. Fast med tanke på att alla andra limpar (och att de är allmänt superloose) så känns det som att sanolikheten för många av de händer du nämner (typ AA-TT och AK, eventuellt fler) är ganska låg. Ser väl ungefär 30% av flopparna på de här borden (blinds oräknat) och visst det är löst. Men snittet på bordet ligger på 50-70% och när bordet är så löst så ska man väl loosa upp en del själv? Har man sett motspelarna syna 2 och 3 bets med typ 68s ett par gånger så inser man snabbt att ofta när dom limpar har dom i princip ingenting. /Bjorn Citera
Papa Kubo Postad 23 September , 2004 Rapport Postad 23 September , 2004 Om bordet är löst ska du själva tighta till spelet, öka starthandskraven och spela jävligt aggressivt då du har något bra. (Har jag hört i alla fall.) 30% av flopparna (blinds oräknat) vid ett tiomannabord är alldeles för högt, oavsett stämningen. Citera
Hjort Postad 28 September , 2004 Rapport Postad 28 September , 2004 Om bordet är löst ska du själva tighta till spelet, Nej, om bordet är löst så ska du öppna upp dina starthandskrav jämfört med om dina motstånadere spelade vettigt, detsamma gäller om de spelar för tight jämfört med vettiga spelare. öka starthandskraven och spela jävligt aggressivt då du har något bra. (Har jag hört i alla fall.) Aggressivt stämmer väl ungefär, men i stora potter mot dåliga motståndare så finns det många ställen då man också bör syna. 30% av flopparna (blinds oräknat) vid ett tiomannabord är alldeles för högt, oavsett stämningen. 30% är ju alltid i alldeles för mycket i praktiken, även om jag inte är säker på att det skulle vara det om du hade 9 motståndare som alltid såg floppen och det åtminstone var 5 som såg rivern. Citera
Hjort Postad 28 September , 2004 Rapport Postad 28 September , 2004 Ja du var grymt överaggressiv och sjukt lös. Preflop: Hero is Button with J 4 UTG folds, MP1 calls, MP2 calls, MP3 calls, CO folds, Hero calls, SB calls, BB calls. Självklar fold, du ska inte ens tänka på att spela en sådan hand. 87s eller J9s är väl ungefär de sämsta händer som ens är värda att fundera på i det läget. Flop: (6 SB) J 10 Q (6 players)SB checks, BB checks, MP1 bets, MP2 folds, MP3 folds, Hero raises, SB folds, BB folds, MP1 calls. Vet inte om jag spelade rätt här, höjde men var beredd på att lägga mig vid en reraise då jag hade tolkat detta som att han hade damen. Att bara syna här känns meningslöst men kanske man skall folda i detta läge? Relativt dåliga pottodds, riktigt skräpig hand. Om du åtminstone haft J9 eller AJ så hade du haft någon sorts hand, men som det är kan du mycket väl dra dött mot exempelvis QT, QJ, 98 mm. Fold känns som ett ganska överlägset alternativ med tanke på att ditt enda drag när du är slagen är till ett dåligt tvåpar eller triss. Fan vet om det är bättre att höja än att syna heller för den delen, du kommer ju ändå inte få några händer som du vill ha ut med det movet. Turn: (5 BB) 2 (2 players)MP1 bets, Hero calls Hans bet här gör mig konfunderad. Har svårt att se att tvåan förbättrar hans hand, i så fall har han spelat ett par i tvåor jäkligt konstigt på floppen. Misstänker i det här läget att han semi-bluffar ett stegdrag men misstanken att han kanske slowplayar ett par i damer gör att jag bara synar. Om han betar floppen, synar en höjning, och sedan betar ut på turn så slöspelar han knappast ett par i damer, han spelar dem ungefär som man ska och på ett ganska tydligt sätt. Han representerar här par i damer eller bättre. Fold känns väldigt ok här också. River: (7 BB) K (2 players)MP1 checks, Hero bets, MP1 folds. Så här i efterhand förstår jag inte att jag bettar här, nu funkade det i alla fall så man får förmoda att han satt på ett missat stegdrag. Här borde jag väl egentligen bara checka? Om han satt på ett missat stegdrag så skulle han ju rimligen antingen haft högsta paret, tvåpar eller stege här. Hans troliga han är par i damer och om du vet att han kan lägga dem så är ditt bet inte helt galet eftersom det enda du kan vinna på i det här läget är en bluff. Massivt tomtespelat av dig i den här handen, på i stort sett alla gator. Citera
Hjort Postad 28 September , 2004 Rapport Postad 28 September , 2004 Jo, antagligen var/är det ett misstag att limpa in med den handen. Inte antagligen, det var definitivt ett misstag. Fast med tanke på att alla andra limpar (och att de är allmänt superloose) så känns det som att sanolikheten för många av de händer du nämner (typ AA-TT och AK, eventuellt fler) är ganska låg. Men det är väl inte så att de foldar sina bra händer och synar sina dåliga? Inte heller verkar de vara super-aggressiva, så du kan ju knappast utesluta KJ, AQ mm. Så sannolikheten för att någon av dina motståndare skulle ha en hand som lämnar dig jättelångt efter skulle nog vara i trakterna 70% även om dina motståndare spelade 100% av sina händer till floppen. Tänk på att du är uppe mot den bästa av sex händer i det här läget, det är inte särskilt sannolikt att du ligger före, och även om du gör det så kommer din motståndare garanterat ha väldigt goda möjligheter att dra ut dig vilket sällan kommer gälla för dig när du ligger efter. Ser väl ungefär 30% av flopparna på de här borden (blinds oräknat) och visst det är löst. Men snittet på bordet ligger på 50-70% och när bordet är så löst så ska man väl loosa upp en del själv? Dra ned till åtminstone 20% och antagligen kommer du inte kunna utnyttja dina motståndare i de alla marginella situationer som kan uppstå när du spelar knepiga händer som K9s, så jag skulle rekommendera att du spelar kanske 10% av dina händer tills du förstår postfloppspelet bättre. Citera
Bjorn_ Postad 28 September , 2004 Författare Rapport Postad 28 September , 2004 Ja du var grymt överaggressiv och sjukt lös. Massivt tomtespelat av dig i den här handen, på i stort sett alla gator. Kan inte annat än hålla med... Är rätt sjukt att jag spelade händer så här dåligt för bara ca en vecka sedan. Å andra sidan är väl det ett bra tecken på att jag utvecklas som spelare. Också intressant att jag trotts händer som ovanstående ändå var än vinnare redan då, då förstår ni vilka tomtar vissa av dom andra som spelar på den nivån är. Tack för hjälpen allihopa. /Bjorn Citera
Recommended Posts