Gå till innehåll

NL - Multitabla 10-manna NL Low Limit?

Recommended Posts

Postad

Enkel fråga:

Är det möjligt att multitabla tex 4 10manna bård på tex NL25 nivå? Behövs read på denna nivå eller är det bara att köra abc-poker?

Om ja, går detta att aplicera också på NL50 tro?

Är inget pokergeni, men har spelat mycket FL, kan detta väl och bör också vara vinnande NL spelare efter en del omskolning....

* Lite RP - QoS *

Postad
Enkel fråga:

Är det möjligt att multitabla tex 4 10manna bård på tex NL25 nivå? Behövs read på denna nivå eller är det bara att köra abc-poker?

Om ja, går detta att aplicera också på NL50 tro?

Är inget pokergeni, men har spelat mycket FL, kan detta väl och bör också vara vinnande NL spelare efter en del omskolning....

* Lite RP - QoS *

Brukar du spela flera bord FL bör du kunna det när du spalar NL också. Är man inte van kan de bli lite jobbigt med flera bord. I början tyckte jag det var stressigt med 1 bord och omöjligt med 2. Nu spelar jag 4 bord och tycker det blir långtråkigt ibland. Och då spelar jag ändå inte särskilt tajt. Det är mest en vanesak plus att man behöver lite rutin på det hela

Postad

10manna går hur bra som helst att multitabla, spec på NL25, bara spela korten och gör generaliseringar om hur motståndare aggerar i allmänhet så löser det sig. Shorthanded är mycket mer readberoende enligt mig.