Tiggr Postad 10 November , 2005 Rapport Postad 10 November , 2005 Varför slowrollar alla AA när man går all in mot dem? Och då menar jag inte när det finns spelare efter. * RP - QoS * Citera
Trolldeg Postad 10 November , 2005 Rapport Postad 10 November , 2005 För att dom tycker det är kul? Eller för att dom ska posta sina funderingar på pf.nu sen: "Kan jag folda AA preflop här?" Citera
Tiggr Postad 10 November , 2005 Författare Rapport Postad 10 November , 2005 Tycker iallafall det är sjukt drygt och like osportsligt på nätet som live. Citera
Trolldeg Postad 10 November , 2005 Rapport Postad 10 November , 2005 Du kan ju även få motståndarn på fetingtilt om du steker med nöten innan du synar. Då kan det ju helt klart vara värt att göra det även om du kan få stämpeln som dryg. Men vi spelar väl inte poker för att få nya polare? Citera
-_- Postad 10 November , 2005 Rapport Postad 10 November , 2005 Jag o mina vänner brukar följa varandra när vi spelar och säger då till om något spännande händer. Kan därför vänta lite extra så dom hinner få fram bordet t ex. Citera
jezaja Postad 10 November , 2005 Rapport Postad 10 November , 2005 Sen laggar vissa på nätet så det kan se ut som slowrolling även när beslutet är lätt. Däremot live är det ju ett hån. Citera
Emilio Postad 10 November , 2005 Rapport Postad 10 November , 2005 Jo det är riktigt drygt med sådana som blandar in prestige i spelet det blir så mycket tråkigare och osportsligare då. Man ska ha vinnarinstinkt och veta att man är bättre än dom andra men man ska absolut inte jävlas. Jag anser inte att det tillhör spelet. Citera
hose Postad 10 November , 2005 Rapport Postad 10 November , 2005 Det värsta är spelare som först bara visar ena kortet när man synar dem, speciellt när det är det kortet som inte betyder något. Citera
ades_va Postad 10 November , 2005 Rapport Postad 10 November , 2005 Varför slowrollar alla AA när man går all in mot dem? Och då menar jag inte när det finns spelare efter. Jag brukar alltid bränna lite med nötterna och bara njuta ett tag innan jag synar... Citera
Metaddict Postad 10 November , 2005 Rapport Postad 10 November , 2005 Lustigt sammanträffade, råkade ut för min första riktiga slowroll igår Vid showdown säger en i övrigt väldigt spänd wannabe-vatoloco-Phil G "jag träffade sjuan". Han visar inte korten utan är på väg att slänga in dem. Jag slänger då upp mitt toppar - varpå han säger "osså träffade jag åttan på riven" och visar upp sitt tvåpar. Frågade om han visste vad slowroll var för nått. Tror ni kan gissa vad svaret var Väldigt osportsligt i mitt tycke. Citera
Indrivaren Postad 14 November , 2005 Rapport Postad 14 November , 2005 Inte live. Men börjar förstå fördelarna med att göra det på nätet. Tack för tipset Citera
Grinder77 Postad 17 December , 2005 Rapport Postad 17 December , 2005 Den typen av beteende är helt klart osporttsligt, det anses bland nästan alla spelare som jag spelar regelbundet med att vara riktigt fult att göra så. Det är iofs inte så att vi spelar poker för att få nya vänner, men jag spelar i alla fall inte för att skapa mig ovänner. Okej, man kan få någon på tilt nån enstaka gång, men i längden leder det bara till att de "fiskar" som vill spela och ha kul inte vill ha dig med i deras homegame... Citera
King_ingo Postad 17 December , 2005 Rapport Postad 17 December , 2005 När man spelar med polarna måste det ju vara det kuligaste som finns. Attans hade du färg? Jag som bara hade tvåpar....... i 8:or 8888 :D Citera
MJ Postad 18 December , 2005 Rapport Postad 18 December , 2005 Jag kallade en som slowrollade sitt fyrtal för retard. Passade även på att berätta hur illa man kan råka ut om man gör det live. Citera
joggystyle Postad 18 December , 2005 Rapport Postad 18 December , 2005 Hade en som slowrollade JJJ (nöten) mot mina AA idag men jag drog ut han på Rivern Citera
RayIV Postad 18 December , 2005 Rapport Postad 18 December , 2005 Lirade CG för några dagar sedan och för att göra en kort historia kortare så hade jag efter lite action satt min motståndare all in med QQ på brädan J55 (raise + re-raise från min sida preflop). Han steker runt 20 sek i chatten, skriver "wow, this is a really tough decision", steker lite till och synar sedan med 65s. Jag har nog aldrig blivit så glad över att se en Q på river. Citera
Luca Postad 18 December , 2005 Rapport Postad 18 December , 2005 För några månader sedan så körde jag en liten slowroll på nätet. Dröjde några sekunder med att klicka "call" när jag satt med nötterna, bara för att typ njuta lite extra. Just när jag ska till att syna så tappar jag uppkopplingen i nästan en minut. Blir naturligtvis autofoldad. I dag synar ingen snabbare än jag, när jag sitter med nötterna! Citera
vocc Postad 18 December , 2005 Rapport Postad 18 December , 2005 Sen laggar vissa på nätet så det kan se ut som slowrolling även när beslutet är lätt.Däremot live är det ju ett hån. det kan ju lagga lite live för vissa ibland också Citera
pisak84 Postad 22 December , 2005 Rapport Postad 22 December , 2005 slowrolling är ju och har alltid ansetts som osportsligt, det är något man bara inte gör och det borde alla som tar poker seriöst inse. blir upprörd när jag läser om folk som skriver att dom gör det med flit, och dessutom med avsikt att få folk på tilt. man kan säkert få folk på tilt genom att spotta dom i ansiktet också men inte fan e det nån som sysslar med sånt... sluta upp med sånt där tack så mycket. Citera
pisak84 Postad 22 December , 2005 Rapport Postad 22 December , 2005 dessutom är det ju störande för dom andra vid bordet eftersom det tar av deras tid... kommer ihåg i malmö open när det var två bord kvar knappen raisar och big blind ställer in... alla lägger sig och knappen ska agera... snubben tar bokstavligen 5 minuter på sig och sen säger han "jag synar" och slänger pampigt upp sina AA.... vad i helvete är poängen med det... det är sånt som är det mest upprörande som kan hända vid pokerbordet... ingen moral i kroppen alls. Citera
gdaily Postad 22 December , 2005 Rapport Postad 22 December , 2005 Ropa på tävlingsledaren, så får spelaren en varning eller utvisning för osportsligt uppförande och försenande av spelet, låter rimligt... Citera
emil_c Postad 23 December , 2005 Rapport Postad 23 December , 2005 bara fult att slowrolla nötterna.. själv gör jag det aldrig även om jag vet att jag kan få någon på tilt genom att göra så.. slowrolla nötterna är typ som kissa nån i ansiktet... Citera
Recommended Posts