Gå till innehåll

NLT - Floppat två-par ur position, fler intressenter


Recommended Posts

Denna hand utspelade sig igår på B2B. Jag floppar två par ur position och har några spelara som förföljer mig. Jag har ingen relevant read på någon intressant spelare och har ingen aning om jag leder eller jagar en två-outare. Kan jag ändra mitt bettande för att ta reda på det? Jag tycker i alla fall att detta läga är svårt och tar gärna synpunkter på hur man spelar dessa händer.

 

Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Las Lomas"

 

Players:

Mandego (EUR 99,00 in seat 1)

stegars (EUR 110,73 in seat 2)

anita99 (EUR 95,80 in seat 3)

HERO (EUR 101,35 in seat 4)

THJ-Bjork (EUR 107,50 in seat 5)

holmes20 (EUR 92,10 in seat 6)

 

Dealer: stegars

Small Blind: anita99 (0,50)

Big Blind: HERO (1,00)

 

HERO was dealt: 7s - As

 

THJ-Bjork Call (1,00)

holmes20 Call (1,00)

Mandego Fold

stegars Call (1,00)

anita99 Call (0,50)

HERO Check ---> Checkar med A7s, en hand jag gärna ser en billig flopp med.

 

Flop Th - 7c - Ad (Pot: €5)

 

anita99 Check

HERO Bet (3,00) ---> Floppar två-par, bettar 2/3 pott, ok?

THJ-Bjork Call (3,00)

holmes20 Call (3,00)

stegars Call (3,00)

anita99 Fold

 

Turn Th - 7c - Ad - 6s (Pot: €17) ---> Tre synar mitt flopp-bet, sexan kan fullborda stegen för de som sitter med 89, vad göra här?

 

Lite RP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jävligt svårt läge.

2/3-delspott tycker jag är okej på floppen. Däremot hade jag gärna sett 5 där.

På turn tycker jag check eller pottbet. Inge daltande med 1/2 pott för att se vart du står. Du bettade ut floppen, vilket man ofta gör ur position med ett drag. Så folk som inte har 89 kommer bli rädda...

 

Med en check kommer du få information, även om någon med 89 inte behöver vara alltför rädda eftersom brädan är rainbow. Knivigt =) Därför hade jag gärna sett att brädan hade varit ickerainbow så att en fullbordad stege hade bettat ut. Det gör den här situationen extrasvår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2/3-delspott tycker jag är okej på floppen. Däremot hade jag gärna sett 5 där.
Huh?? :shock:;);). *tänker* Nu tror jag att jag vet vad du menar. 2/3-dels pott är ok men ett pott-bet hade varit att föredra?
På turn tycker jag check eller pottbet. Inge daltande med 1/2 pott för att se vart du står. Du bettade ut floppen, vilket man ofta gör ur position med ett drag. Så folk som inte har 89 kommer bli rädda...
Mitt agerade på turn speglar ju vad jag tycker om min hand. En check visar att jag inte är nöjd med min hand eller att jag satte mitt drag och slöspelar nötstegen. Ett bet på halv pott visar att jag fortfarande tycker jag har en hyfsad hand men är osäker på om någon satte stegen. Ett pottbet visar att jag fortfarande anser mig ha en stark hand och att jag inte vill ge någon odds att dra ut mig. Är det rätt resonerat i detta läge eller överskattar jag informatiinen som mitt agerande ger mina motspelare?

 

Med en check kommer du få information
En check kan ge mig tre(?) situationer:

1. Rundcheck: jag leder troligen men har inte fått någon ny information inför river.

2. Bet från en motståndare samt syn/fold av övriga: En motståndare har en hand, kan vara allt från topp-par till stege, de som synar sitter också med en (lite sämre?) hand eller ett drag.

3. Bet från en motståndare som följs av en raise: Här får jag anta att jag är slagen av en stege och har i bästa fall fyra outs till kåken.

 

Funkar resonemanget? I så fall lutar jag åt att en check är utesluten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl mer tvärtom, en check på turn ger dig ingen information.. Plus att du då kanske ger gratiskort till någon med draghand eller låter någon träffa bättre tvåpar. Jag hade förmodligen bettat pot, och hade jag fått syn hade jag försökt checka ned handen på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...