tikhal Postad 9 November , 2005 Rapport Postad 9 November , 2005 Game #284353550: Table Avalon (6 max) - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 12:37:11 ET - 2005/11/09Seat 1: ImLiL_C ($149.50) Seat 3: jake86 ($29.15) Seat 5: movitz75 ($69.70) Seat 6: hero ($90.55) hero posts the small blind of $0.50 ImLiL_C posts the big blind of $1 The button is in seat #5 *** HOLE CARDS *** Dealt to hero [8:spade: 6:spade:] jake86 calls $1 movitz75 folds hero calls $0.50 ImLiL_C checks *** FLOP *** [2:spade: 5:club: 4:heart:] hero checks ImLiL_C: allu get is a nh or a vvnh ImLiL_C bets $2 jake86 folds hero calls $2 *** TURN *** [2:spade: 5:club: 4:heart:] [7:heart:] hero checks ImLiL_C bets $5 hero ??? Lite fisksyn från min del men jag tänkte på de implicita ifall någon sitter på hjulet. Ska jag lasta in rejält på turn ? Det ligger 2 hjärter redan och ett tredje på turn är både ett farligt kort och ett scarecard för fi. Nu synade jag bara och bettade halpott på river som självklart var ett hjärter och fick syn av 63. Känns som att jag kunde fått ut mer värde här. Citera
Jimpman Postad 9 November , 2005 Rapport Postad 9 November , 2005 e väl absolut ingen fiskig syn på flop... Varför spelar du 68 i huvudtaget? lär ju vara en flop som denna du är ute efter...då kan du inte lägga dig för 2$. Slå om till 15$ skulle jag gjort.. Citera
tikhal Postad 9 November , 2005 Författare Rapport Postad 9 November , 2005 Spelade 68 dels för att jag är ett LAG-miffo och dels för att jag satt i sb. Och nu ser jag att den var OE. Lassa in på turn alltså, roger. Citera
DrillerKiller Postad 9 November , 2005 Rapport Postad 9 November , 2005 Jag hade bara synat där, synd det kom ett hjärter på rivern bara. Inget att bry sig om. Hade han i detta läget inte suttit på stegen på turn utan kanske top pair eller två par hade han kanske foldat för en raise från dig. Bättre att hoppas på en lugn river sen höja hans formodade bet. min åsikt Citera
tikhal Postad 9 November , 2005 Författare Rapport Postad 9 November , 2005 Han hade floppat nuts med 63, hade det inte varit för det satans hjärtret hade jag tagit en stor del av stacken Citera
hajen Postad 9 November , 2005 Rapport Postad 9 November , 2005 Spelade 68 dels för att jag är ett LAG-miffo och dels för att jag satt i sb. Och nu ser jag att den var OE. Lassa in på turn alltså, roger. Eftersom stegen hade lika många outs som en öppen så är det ingen svag syn. Betta rejält, det skall kosta att syna Färgdraget. Hade du haft tur så hade han kanske suttit med A3 och känt sig tvungen. Citera
ampixo Postad 9 November , 2005 Rapport Postad 9 November , 2005 Raise på turn är i min mening jätteviktig. Finns för många scarecards på river för fi för att betala av dig. Har han set/stege så betalar han av jättemånga raisar på turn. Citera
Recommended Posts