Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

själv är jag i ett dilemma. Kan flytta till Malta å jobba där på dagarna, å lira på nätterna men Malta verkar inte vara så jävla nice efter mina efterforskningar. Skulle egentligen villja dra till typ thailand å lira poker 4-5 timmar om dan men det är ju jävligt osäkert att dra dit på egen hand, alla kompisar lever nått som kallas svensonliv å ingen vill hänga med. Inga som vill dra ihop ett gäng?

• Svars 70
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
AC duger bra för att lukten inte ska bli påtaglig. efter några veckor i staden tänker man inte på den... :?

varför man inte gillar bangkok första gången? för att man bor i ett skabbigt guesthouse för 120baht på khaosarn road, ser allmänt osäker ut och får alla försäljare på sig hela tiden och för att hjärnan inte är van vid att ta in så extremt många intryck hela tiden och för att man inte vet vilken mat som ens mage pallar än. :shock:

Hur är det med brottsligheten? Är det några problem om man är en "vit västerlänning" på kvällar/nätter?

Det är thailand vi pratar om. Oftast går man säkrare där än här i sverige. kriminaliteten har dock inte helt ologiskt gått upp en del sedan all mass turism men det är väldigt få thailändare som är kriminella men jag antar att det börjar väl ändra sig tyvärr det också. Det har berott på deras tro och budhism, en sympatisk tro där man hjälper varandra.'

Jag kanske är naiv men det mest otrevliga jag varit med om är tiggarna, och dom gör inte en fluga förnär, och ändå så har jag varit i iprincip i hela thailand, från norr till söder och har aldrig stutt på något problem. På vissa låter det som ni beskriver sydamerika eller något.

Postad

passa er för att hänga med lumpar-israeler på t ex haad rin. de hamnar ofta i bråk med thailändska pojkgäng. :evil:

ha ha

Kan tänka mig det. Thailändarna där är jävligt råa och israelerna brukar inte heller vara av den känsliga typen. Jag såg västerlänningar åka på däng flera gånger på haadrin. Inventarier användes gärna i barslagsmålen så det var ingen vacker syn.

Postad

Jag kanske är naiv men det mest otrevliga jag varit med om är tiggarna, och dom gör inte en fluga förnär, och ändå så har jag varit i iprincip i hela thailand, från norr till söder och har aldrig stutt på något problem. På vissa låter det som ni beskriver sydamerika eller något.

Ja du är naiv. Precis som jag sa så beror det på var man rör sig och i vilka kretsar. Du hade nog tur dessutom.

Jag var själv tvungen att fly från en ö i thailand då jag hade råkat i problem med mafian utan att egentligen ha gjort något.

Jag såg flera olyckor med bilar och blev överkörd själv en gång av en bil. Två gånger såg jag vurpade motorcyklar och en gång körde jag själv öven en hund med hojjen.

Jag såg massor med slagsmål och orkar inte en berätta storys man hörde.

Jag var med om tre bränder. En gång brann grannhuset brevid där jag bodde ned.

Jag stötte flera gånger på mycket giftiga ormar. En gång kom en skorpion gåendes på bardisken på ett ställe.

Jag orkar inte fortsätta.......

Postad

Vissa verkar tydligen dra åt sej trubbel mer än andra.

Jag var där i två månader för nåt år sen. Höll väl på att köra ihjäl mej själv med moppen på fyllan ett par ggr. En brittisk tjej på ett hostel klev på en sladd när hennes far arbetade med nån maskin. Hon fick en elchock och avled. Just elen skördar nog en del offer. Annars tycker jag det mesta är soft. Sköter man sej så...

Postad

Psykologen verkar dra till sig otur. Hoppas du inte har samma otur pa pokerborden.

Jag har bott i Thailand i lite over sex ar. Alla ar i Bangkok men har naturligtvis rest runt hela Thailand manga ganger. Jag har sett ETT slagsmal pa sex ar. Jag har aldrig blivit hotad av maffian trots att jag jobbar med ett seriost jobb pa ett seriost foretag som gor affarer lokalt med nastan bara andra Thailandska foretag. Jag har aldrig blivit bestulen. Jag har aldrig varit i narheten av att fa en small. Det kanske later som jag sitter hemma hela dagarna, vilket inte ar fallet.

Jag kanner mig sakrare har vilken tid pa dygnet som helst jamnfort med tunnelbanan i Stockholm en lordagskvall.

Bangkok antingen hatar man eller alskar man. Om man inte sett mycket av varlden sa kommer Bangkok som en chock. Forsta gangen var jag i Bangkok tva dagar och hatade stan. Sedan fick jag ett jobb erbjudande i Bangkok och funderade lite men sa ja. Det tar lang tid att lara kanna Bangkok men hittar standigt nya barer, restauranger. Detta tycker jag bara ar positivt eftersom det ar svart att ha langtrakigt.

Ok, ok biran ar billigare an vad jag tidigare skrev, men jag ville undvika en anstorming av Svensk pokerproffs till Thailand ;) I affaren kostar en Heineken 35 Baht, typ 7 SEK.

Det enda jag igentligen saknar har ar mina gamla vanner fran Sverige samt mojligheten att aka snowboard.

Postad
"men Malta verkar inte vara så jävla nice efter mina efterforskningar."

Malta är kanon, har bott här i 5 månader nu, dock ganska dyrt och uppkopplingen är inte den bästa, men nice är det!

Snygga damer också :D

Postad

Personligen har jag aldrig varit rädd någon gång när jag var i Thailand.Och då har jag varit på en hel del skumma ställen både i Bkk & Pattaya. Det gäller bara att anpassa sig efter deras kultur.

Är bra mycket räddare när jag är ute och går en kväll i Stockholm än vad jag är i Thailand.

Postad

Ja du är naiv. Precis som jag sa så beror det på var man rör sig och i vilka kretsar. Du hade nog tur dessutom.

Jag var själv tvungen att fly från en ö i thailand då jag hade råkat i problem med mafian utan att egentligen ha gjort något.

Jag såg flera olyckor med bilar och blev överkörd själv en gång av en bil. Två gånger såg jag vurpade motorcyklar och en gång körde jag själv öven en hund med hojjen.

Jag såg massor med slagsmål och orkar inte en berätta storys man hörde.

Jag var med om tre bränder. En gång brann grannhuset brevid där jag bodde ned.

Jag stötte flera gånger på mycket giftiga ormar. En gång kom en skorpion gåendes på bardisken på ett ställe.

Jag orkar inte fortsätta.......

Okej det där med maffian är en sak. Det är otrevligt och allvarligt. Och sedan var kanske slagsmålen allvarliga än vanliga fyllebråk. Men det andra? Olyckor händer, visserligen mer där än här (andra i trafiken är inte så ansvarsfulla alla gånger) men det är just olyckor och du utsattes ju inte för några kriminella handlingar. Att ett hus brann ned berodde väl på slarv och giftiga djur, ska man vara rädd för att resa någonstans för giftiga djur? Det tillhör väl inte något problem anser jag.

Sen att man ramlar med motoryckeln, det kunde lika gärna ha hänt här i Sverige och man har endast sig själv att skylla.

Postad
Sen att man ramlar med motoryckeln, det kunde lika gärna ha hänt här i Sverige och man har endast sig själv att skylla.

Detta är ett problem som få talar om. Varje år dör ca 70 svenskar i trafikolyckor i Phuket! Och många fler skadas.

Dåliga vägar, vänstertrafik, thailändsk körstil, inga krav på körkort eller hjälm och 125cc scooter till alla är en dödsfälla. Börjar bli standard bland alla backpackers att ha minst en Koh Phangan-tattoo som de kallas.

Jag har själv hyrt mc i en månad+ och övningskört med mina vänner för att veckan efter se dem i trafikolyckor. Överskatta inte er körförmåga! EV-- att råka dö eller bryta en arm eller två! :shock:

Postad

Detta är ett problem som få talar om. Varje år dör ca 70 svenskar i trafikolyckor i Phuket! Och många fler skadas.

Dåliga vägar, vänstertrafik, thailändsk körstil, inga krav på körkort eller hjälm och 125cc scooter till alla är en dödsfälla. Börjar bli standard bland alla backpackers att ha minst en Koh Phangan-tattoo som de kallas.

Jag har själv hyrt mc i en månad+ och övningskört med mina vänner för att veckan efter se dem i trafikolyckor. Överskatta inte er körförmåga! EV-- att råka dö eller bryta en arm eller två! :shock:

Och på Kos blir 10 killar i veckan våldtagna. Tror inte på siffrorna, men man ska självklart ta det försiktigt.

Postad
Börjar bli standard bland alla backpackers att ha minst en Koh Phangan-tattoo som de kallas.

Heltok, det hjälper iofs inte till att folk är lite på lyset när de kör heller...

hehe, jag kom att tänka på när jag med en bucket i vänsterhanden, en thailändska bakom mig på hennes scooter cruisar mellan ladyboysen från soi green mango på chaweng beach mot charlie hut riktigt akoholpåverkad :oops:

om 2veckor sticker jag på nya galna äventyr! :twisted:

Postad

Du och jag verkar tala samma språk. Det är tuffare därnere om man skall vara realist även om jag skulle säga att det är relativt säkert att åka dit. En koh- pangan tatto kan jag tänka mig är ett ärr från en mc olycka? Man ser det överallt.

Att vissa här känner sig säkrare därnere säger ingenting förutom att ni troligvis är irrationella. Falsk säkerhet kallas det och grundar sig på annat är sannolikheter för att råka illa ut. Jag vet inte hur länge ni varit där eller vad ni gjort.

Men, men Thailand är shysst. Men de som har gått på den Thailändska myten om det eviga leendet förstår inte kulturen och vad som händer bakom husväggarna.

Postad

koh phangan tattoo är ursprungligen ett slanguttryck för att man har brännskador på högerbenet strax ovanför fotknölen. uppkommer av att man kommit emot avgösröret sin honda dream scooter ofta i samband med att motorcykeln välter på vägen mellan had rin och thong sala. men begreppet har som jag uppfattat det kommit att beteckna alla typer av mc-olyckor.