tikhal Postad 8 November , 2005 Rapport Share Postad 8 November , 2005 Game #283216021: Table Elizabeth (6 max) - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 16:38:20 ET - 2005/11/08Seat 1: jdawg23321 ($179.70) Seat 2: LooshOSU ($102.10) Seat 3: stpier33 ($103.25) Seat 4: vastu ($102.65) Seat 5: hero ($261.20) Seat 6: GoCryWolfe ($100.45) hero posts the small blind of $0.50 GoCryWolfe posts the big blind of $1 The button is in seat #4 *** HOLE CARDS *** Dealt to hero [2:heart: 2:club:] jdawg23321 folds LooshOSU calls $1 stpier33 calls $1 vastu calls $1 hero calls $0.50 GoCryWolfe checks *** FLOP *** [K:heart: 8:spade: 2:spade:] hero bets $2 GoCryWolfe folds LooshOSU raises to $7 stpier33 folds vastu calls $7 hero ??? hur bör jag agera för att skydda mitt set mot draget och samtidigt få värde av kungen ? * Lite RP - QoS * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Swede Postad 8 November , 2005 Rapport Share Postad 8 November , 2005 I min egen erfarenhet så är en KRAFTIG raise där att föredra. du bettar 2, vilket är fel, om du får tre syn där har du satt dig i klistret. NU sitter du däremot i en bra sits. Du bettar svagt och får en bra raise och en syn. Någon sitter på färgdraget, och någon har nog KQ, eller kanske t.o.m. K8 om du har tur. de enda som har dig slagen är KK (svårt att hitta den med tanke på preflop spelet) och 88(även mindre trolig pga preflospelet). De smällarna få man ta om det händer, men i ditt fall så finns bara en sak att göra där: Kraftig raise, eller all in. Finns ofta med med färgdrag som hittar synen. beroende på hur bordet är hade jag - all in (om borde är väldigt löst och du vet att färgdrag synar) - raise 25-35 om bordet är lite tajtare slowspela INTE denna handen i denna sitsen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
supah Postad 8 November , 2005 Rapport Share Postad 8 November , 2005 Tror du måste välja om du antingen vill skydda dig eller få värde. Själv hade jag reraisat till ca 20 där. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hnat Postad 8 November , 2005 Rapport Share Postad 8 November , 2005 Om någon sett mig trycka all-in med drag tidigare så är jag väldigt sugen på att göra det nu också. Sen känns det som att Vastus i stort sett enda troliga händer är 88 eller färgdraget, där draget är hyffsat mycket mer troligt. Raisaren sitter troligtvis med en kung. I.v.f så är nog en raise att föredra, kanske 20-35, även om en trebet här skriker set. Hade potten varit HU hade jag övervägt syn, för att C/R blank turn. Tycker f.ö att du ska beta pott direkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
porren Postad 8 November , 2005 Rapport Share Postad 8 November , 2005 Jag skulle nog föredra att bara bygga pott här till turn. Dubbla till 14. En för hög raise här får nog en svag kung att lägga och då kan även färgdraget lägga efter. Dubblar du har du stor chans att få med en eventuell dålig kung och ett färgdrag, som du ju ger fin-fina odds. (Mycket möjligt att kungen kan förbättras på turn). Betta pott på turn. Då förlorar du en dålig kung, kan få syn av färgdraget(som du inte ger odds) och eventuellt en färbättrad kung. Man måste våga chansa lite här tycker jag. Har han 888 spelar ju inte spelet någon roll, så det får du bara glömma. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
porren Postad 9 November , 2005 Rapport Share Postad 9 November , 2005 "I min egen erfarenhet så är en KRAFTIG raise där att föredra" Det är intressant, hur mycket brukar du överbetta? "Kraftig raise, eller all in. Finns ofta med med färgdrag som hittar synen." Det är ju väldigt read-baserat, jag tycker inte vi ska utgå från att fi är dåliga. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 9 November , 2005 Rapport Share Postad 9 November , 2005 Jag skulle nog föredra att bara bygga pott här till turn. Dubbla till 14. En för hög raise här får nog en svag kung att lägga och då kan även färgdraget lägga efter. Dubblar du har du stor chans att få med en eventuell dålig kung och ett färgdrag, som du ju ger fin-fina odds. (Mycket möjligt att kungen kan förbättras på turn). Betta pott på turn. Då förlorar du en dålig kung, kan få syn av färgdraget(som du inte ger odds) och eventuellt en färbättrad kung. Man måste våga chansa lite här tycker jag. Har han 888 spelar ju inte spelet någon roll, så det får du bara glömma. "Dubblar du har du stor chans att få med en eventuell dålig kung och ett färgdrag, som du ju ger fin-fina odds" Varför ska vi ge odds? Finns bara ett svar på frågan potraise. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hnat Postad 9 November , 2005 Rapport Share Postad 9 November , 2005 Jag skulle nog föredra att bara bygga pott här till turn. Dubbla till 14. En för hög raise här får nog en svag kung att lägga och då kan även färgdraget lägga efter. Dubblar du har du stor chans att få med en eventuell dålig kung och ett färgdrag, som du ju ger fin-fina odds. (Mycket möjligt att kungen kan förbättras på turn). Betta pott på turn. Då förlorar du en dålig kung, kan få syn av färgdraget(som du inte ger odds) och eventuellt en färbättrad kung. Man måste våga chansa lite här tycker jag. Har han 888 spelar ju inte spelet någon roll, så det får du bara glömma. Ser ingen vits i att miniraisa. Vi läcker info, samtidigt som, som du själv faktiskt påpekar, vi ger odds till fi. Både kungen och draget kommer ju få väldigt lätt att spela korrekt mot oss. Om, och det är ett stort om, vi ska vara fancy så tycker jag syn på flop, för att C/R turn är överlägset. Har vi tur så är turn blank och potten när det kommer till oss stor nog för att all-in ska vara lagom. Har vi riktigt tur så orkar varken kungen eller draget folda och vi har en monsterpott. Men det är ju best-case-scenario och jag ser ingen större anledning att inte spela settet snabbt nu när potten är multiway. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rickie Postad 9 November , 2005 Rapport Share Postad 9 November , 2005 Även om ingen sitter på ett spader-drag så kan ju ett till spader på brädan begränsa hur mycket man får betalt. Att höjja floppen känns som ett bra alternativ. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LAB Postad 9 November , 2005 Rapport Share Postad 9 November , 2005 Hade ställt in från din position i small blind. Om jag haft position på dom andra 2 hade jag pottbettat för att kunna checka vid en ev spader turn och hoppats på parat bord. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Swede Postad 9 November , 2005 Rapport Share Postad 9 November , 2005 spela hårt, spela rätt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
richardd Postad 9 November , 2005 Rapport Share Postad 9 November , 2005 Eftersom du minibetar floppen så kommer reraise skrika set och båda foldar ganska ofta. Tycker inte att det är någon katastrof och syna då potequityn är så pass bra och fold equityn blir så hög vid reraise. Troligtvis kommer en någorlunda bra kung betta en blank turn (vilkett den är ganska ofta här) och då har man ett fint läge att reraisa. Men jag skulle nog välja reraise här endå då det är onödigt och bli fancy på den här nivån. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tikhal Postad 9 November , 2005 Författare Rapport Share Postad 9 November , 2005 Minibettet var for att fejka färgdrag, folk håller på såhär på denna nivån. Hade inte tredje killen synat hade jag nog bara synat flopp för cr allin på turn. Nu ställde jag dock och de kastade sina kort. Lika bra att skörda en redan fin pott på plats. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tikhal Postad 9 November , 2005 Författare Rapport Share Postad 9 November , 2005 Minibettet var for att fejka färgdrag, folk håller på såhär på denna nivån. Hade inte tredje killen synat hade jag nog bara synat flopp för cr allin på turn. Nu reraisade jag dock pott och de kastade sina kort. Lika bra att skörda en redan fin pott på plats. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
liggat Postad 9 November , 2005 Rapport Share Postad 9 November , 2005 all in, folk sätter dig kanske på färgdrag och synar med vad som helst.... spela hårt! no guts, no glory! =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Baloos Postad 9 November , 2005 Rapport Share Postad 9 November , 2005 Du sitter ur position så en höjning är det enda rätta. Bra spelare kommer checka såväl färgdrag som svag kung på turn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
porren Postad 9 November , 2005 Rapport Share Postad 9 November , 2005 Ser ingen vits i att miniraisa. Vi läcker info, samtidigt som, som du själv faktiskt påpekar, vi ger odds till fi. Både kungen och draget kommer ju få väldigt lätt att spela korrekt mot oss. Ser ingen vits i att miniraisa. Vi läcker info, samtidigt som, som du själv faktiskt påpekar, vi ger odds till fi. Uttryckte mig nog lite fel. Ett färgdrag blir suget på att syna här. För han hoppas träffa turn (och bara till turn får han inte odds) eller river. Ett pottbet på turn och din miniraise tillsammans gör att vi INTE har gett han odds att syna, totalt sett över alla gator!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tikhal Postad 10 November , 2005 Författare Rapport Share Postad 10 November , 2005 Ser ingen vits i att miniraisa. Vi läcker info, samtidigt som, som du själv faktiskt påpekar, vi ger odds till fi. Både kungen och draget kommer ju få väldigt lätt att spela korrekt mot oss. Ser ingen vits i att miniraisa. Vi läcker info, samtidigt som, som du själv faktiskt påpekar, vi ger odds till fi. Uttryckte mig nog lite fel. Ett färgdrag blir suget på att syna här. För han hoppas träffa turn (och bara till turn får han inte odds) eller river. Ett pottbet på turn och din miniraise tillsammans gör att vi INTE har gett han odds att syna, totalt sett över alla gator!! Nog vettigt, men jag ville inte gambla. Dels rädslan för att bli översettad av ett ickespader på turn. Bottenset ur pos är livsfarligt. Det hade blivit adjö stacken. Minibettet var dumt, jag vet, men jag ville provocera fram en höjning af pf raisaren, vilket jag fick. hade det inte vart för den andra synaren som jag iskallt satte på drag hade jag bara kallsynat för att slå om på turn. Har lagt om mitt spel av set nu, hittat ett genialt sätt att få ut värde. Fast det är hemligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hnat Postad 10 November , 2005 Rapport Share Postad 10 November , 2005 Uttryckte mig nog lite fel. Ett färgdrag blir suget på att syna här. För han hoppas träffa turn (och bara till turn får han inte odds) eller river. Ett pottbet på turn och din miniraise tillsammans gör att vi INTE har gett han odds att syna, totalt sett över alla gator!! Om du menar att hjälten ska höja upp till 14 så är det ju 7 var för de andra i en pott över 30. Det tycker jag är ganska generösa odds för ett färgdrag. Menar du 14 till för fi är det ju lite sämre (läs: bättre för oss), men ändå i snålaste laget. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts