Gå till innehåll

Hur stor dagsrulle har ni?


AoZ

Recommended Posts

  • Svars 60
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
Nu hädanefter blir det en maxbudget per session. Dvs går det dåligt o jag torskar 3 inköp så ska det tas en paus och om jag fortsätter efter pausen så skall jag lira med mitt andra nick på en annan sajt (dock samma nätverk).

 

Som någon sa, har man hamnat på en plats som bara innebär otur så går det itne att vinna. Det gäller bara att inse detta i tid, något jag inte gjorde idag.

 

Jag har alltid min turnalle med mig när jag spelar. Har jag glömt den så går det ju inte att vinna. Det gäller bara att inse detta i tid, något man inte gör ibland.

 

Öh... hur menar du, att oturen för en viss dag sitter på en viss stol, eller bara på ditt ena nick...?????

 

Det är ju bara helt ologiskt trams, enligt min ytterst ödmjuka åsikt...

 

 

 

Om du är en vinnande spelare överlag, och inte påverkas mentalt av förlusterna (så att du spelar sämre), så är varje spelad hand EV+, och att sluta bara för att man haft missflyt således en förlustaffär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du är en vinnande spelare överlag, och inte påverkas mentalt av förlusterna (så att du spelar sämre), så är varje spelad hand EV+, och att sluta bara för att man haft missflyt således en förlustaffär.

Jag skulle tippa att ganska exakt 0% av världens vinnande pokerspelare är +EV hela tiden. Jag tvivlar starkt på att jag är det när jag varit vaken i över 24 timmar och zombiespelar fyra bord samtidigt. Dessutom är det svårt att bedöma om man är en vinnande spelare på just det bordet man sitter vid och ju mer man förlorar ju troligare är det att man inte är det.

 

Så det är rätt logiskt att sluta i tid, om än kanske inte av anledningarna som de flesta som förespråkar det anger. Önskar själv att jag gjort det när jag droppade över 200BB på en 20 timmars session fixlimit. Det är rätt otroligt att jag var +EV under hela den sträckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du är en vinnande spelare överlag, och inte påverkas mentalt av förlusterna (så att du spelar sämre), så är varje spelad hand EV+, och att sluta bara för att man haft missflyt således en förlustaffär.

Jag skulle tippa att ganska exakt 0% av världens vinnande pokerspelare är +EV hela tiden. Jag tvivlar starkt på att jag är det när jag varit vaken i över 24 timmar och zombiespelar fyra bord samtidigt. Dessutom är det svårt att bedöma om man är en vinnande spelare på just det bordet man sitter vid och ju mer man förlorar ju troligare är det att man inte är det.

 

Så det är rätt logiskt att sluta i tid, om än kanske inte av anledningarna som de flesta som förespråkar det anger. Önskar själv att jag gjort det när jag droppade över 200BB på en 20 timmars session fixlimit. Det är rätt otroligt att jag var +EV under hela den sträckan.

 

Jag håller med, kanske jag var otydlig. Men då slutar du ju för att du inte spelar på topp och inte för att du har haft missflyt som på något magiskt sätt "kommer att hålla i sig".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag håller med, kanske jag var otydlig. Men då slutar du ju för att du inte spelar på topp och inte för att du har haft missflyt som på något magiskt sätt "kommer att hålla i sig".

 

Helt allvarligt så ibland hamnar man helt klart på en "loosing spot" likväl som man ibland hamnar på en "winning spot". Med dessa spottar menar jag att man får helt enkelt bättre/sämre kort än motståndarna överlag. Typexemplet på en loosing spot är när du bara får skräp kort och bara foldar dig igenom tills du får en monsterhand, men vad händer nu? jo fi visar upp en ännu bättre hand. Jag vill lugnt påstå att dessa spottar existerar, om än slumpmässigt. Och att sitta kvar på en sådan kan bara vara EV-, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag håller med, kanske jag var otydlig. Men då slutar du ju för att du inte spelar på topp och inte för att du har haft missflyt som på något magiskt sätt "kommer att hålla i sig".

 

Helt allvarligt så ibland hamnar man helt klart på en "loosing spot" likväl som man ibland hamnar på en "winning spot". Med dessa spottar menar jag att man får helt enkelt bättre/sämre kort än motståndarna överlag. Typexemplet på en loosing spot är när du bara får skräp kort och bara foldar dig igenom tills du får en monsterhand, men vad händer nu? jo fi visar upp en ännu bättre hand. Jag vill lugnt påstå att dessa spottar existerar, om än slumpmässigt. Och att sitta kvar på en sådan kan bara vara EV-, eller?

 

Nu börjar jag undra om du faktiskt skojar med oss...

 

Jo, i efterhand kan du ju se att vissa spots har fått bättre kort än andra... Men när du sitter på en spot och får dåliga kort, så är det varken större eller mindre chans att du fortsätter att få dåliga kort där. Det är inte så att han där oppe har valt ut vissa stolar som ska få lite extra missflyt, och att det går att 'känna av' detta... :?

 

Om du slår en tärning och slår tre ettor i rad, vad är då chansen att du slår en etta på nästa rullning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men när du sitter på en spot och får dåliga kort, så är det varken större eller mindre chans att du fortsätter att få dåliga kort där. Det är inte så att han där oppe har valt ut vissa stolar som ska få lite extra missflyt, och att det går att 'känna av' detta... :?

 

Låter dumt, ja det håller jag med om. Men jag tycker absolut att man kan se sådana tendenser, dock väldigt svårt att se det i förhand. Sen om det är han där uppe som styr dessa spottar eller om det är sajten ifråga eller att det helt enkelt bara är en kall plats du hamnat på tycker jag framgår av det jag skrivit. Den som påstår att inte kalla platser existerar kan inte ha spelat fler än några tusen händer online....

 

Om du slår en tärning och slår tre ettor i rad, vad är då chansen att du slår en etta på nästa rullning?

1/6 givetvis.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och att sitta kvar på en sådan kan bara vara EV-, eller?

Men du tror väl inte på allvar att det är något du har någon som helst kontroll över?

 

I så fall har du allvarliga problem med logiken.

 

Logik och logik, kortspel handlar även om fingertoppskänsla. Sitter du med fullt inköp på ett bord och du får bara skräpkort till du slutligen får AA (nu spelar inte jag tx men ni andra har väl lättare att känna igen er) och du får syn på din reraise preflop. Efter rivern ser du dina AAA torska, menar du att du sitter kvar på bordet? Neej inte jag iallafall, helt uppenbart en kall plats.

 

Likväl kan du hamna på en bra plats där du klonkar in färger för att i nästa hand dra in en triss på given (5cd nu..) osv. Har ni aldrig upplevt detta? Under en av mina största förlust sessioner så var ett bord en marddröm för mig. Jag fick ingenting och foldade i stort sett hela tiden, körde någon bluff som gick hem då o då men korten fortsatte vara kalla. Jag satt bara och väntade o tänkte att "nå måste de bra korten komma till mig snart", aningen senare kommer kåken på given och fi synar mig med par. Vad visar fi upp? fyrtal givetvis :shock: Detta bord vägrade jag att lämna " i hopp om bättre kort" vilka aldrig dök upp. Observera att med bätrtre kort menar jag bättre kort än fi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du slår en tärning och slår tre ettor i rad, vad är då chansen att du slår en etta på nästa rullning?

1/6 givetvis.

Men om man sitter på en kall plats då?

 

lol. Detta exempel är inte riktigt samma sak då du inte har nån fi mot dig. Men givetvis är chansen fortfarande 1/6 på en kall plats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter rivern ser du dina AAA torska, menar du att du sitter kvar på bordet? Neej inte jag iallafall, helt uppenbart en kall plats.

 

Du menar allvar :shock::shock::shock:

 

Vet inte om jag ska skratta eller gråta... så jag gör båda

 

:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P

 

:cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry:

 

 

Nej, det handlar inte om fingertoppkänsla, det handlar om sannolikhetslära...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den som påstår att inte kalla platser existerar kan inte ha spelat fler än några tusen händer online....

 

Jag har aldrig sagt att kåld striks inte existerar, det gör dom. I efterhand!

 

Om du slår en tärning och slår tre ettor i rad, vad är då chansen att du slår en etta på1 nästa rullning?

1/6 givetvis.

 

Så du menar att tärningen inte är kall då? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du slår en tärning och slår tre ettor i rad, vad är då chansen att du slår en etta på nästa rullning?

1/6 givetvis.

Men om man sitter på en kall plats då?

 

lol. Detta exempel är inte riktigt samma sak då du inte har nån fi mot dig. Men givetvis är chansen fortfarande 1/6 på en kall plats.

 

Nu förstår jag inte...

 

Om chansen att du eller fi får vissa kort är oförändrad oavsett hur kall eller varm platsen är (alltså, oberoende av vad som hänt innan), vad är det då som gör att du lämnar??

 

Vad menar du egentligen...?

 

Jo låsst mi... :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vad menar du egentligen...?

 

Jo låsst mi... :?

 

Snarare att du inte vill förstå vad jag skriver.

Givetvis är chansen 1/6 på tärningen men ponera att du har en fi mot dig. En fi som när du slår 3 1:or så slår han 3 4:or och slår dig....

 

Jämför det med en kall plats på pokerbordet, till slut får du en BRA hand. Fi däremot får en bättre hand. Inget konstigt med detta egentligen sånt händer ju även om bordet är "varmt". Men har det bara varit kalla händer innan denna så är det bara inse att kalla kort kommer troligen att komma på just detta bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men har det bara varit kalla händer innan denna så är det bara inse att kalla kort kommer troligen att komma på just detta bord.

 

Okäj, jo gått mi... Den går ju inte att argumentera mot.

 

Du har rätt och jag har fel.

 

Ha det så kul.

 

Trodde jag skulle kunna släppa det, men det gick inte...

 

Alltså, om det har kommit kalla kort innan, så kommer det att fortsätta göra det...? Ärligt talat, vad baserar du det på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju psykiskt man kan känna att en stol eller ett bord är "kallt" och gör man det tror jag det är helt rätt att byta bord. Med sådant i tankarna lär man inte lira sitt A-Game. Sen att det ur logiska aspekter är fånigt är en annan femma, poker handlar både om psyke och logik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju psykiskt man kan känna att en stol eller ett bord är "kallt"

 

Nej, det är det inte. Vem är du, Sajda eller...?

 

och gör man det tror jag det är helt rätt att byta bord.

 

Gör man det kan man ju sätta sig vid det bord där man känner att de bästa korten kommer att komma, rent psykiskt alltså...

 

Sen att det ur logiska aspekter är fånigt är en annan femma, poker handlar både om psyke och logik.

 

Om du här menar att det kan vara bra för självförtroendet eller liknande att byta bord eller få en nytändning så håller jag med. Om jag åker på några ruggiga beats, så stänger jag ner och går upp o traskar lite, sen sätter jag mig ner igen när jag känner att mitt lilla hufvud är fastskrufvat på rätt håll. Men det är inte det vi diskuterar här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Myssion, jag är tämligen övertygad om att cop inte alls syftade på att man känner att ett bord är kallt eller varmt med någon form av övernaturlig psykist kraft.

 

Utan det jag tror cop syftade på är snarare det att vissa kanske psykologist känner att ett bord är kallt eller att denna får kalla kort. Detta kanske beror på en kall period och att spelaren nu har satts från sitt A-game.

 

Det är ju det det handlar om juh uppenbarligen. AoZ har ju till och med gått så långt så att hon/han verkar tro på det och det har ju då påverkat spelet markant. Så att byta bord för att man psykiskt påverkas av ens framgång på bordet är väl inte alls något märkligt?

 

Det enda AoZ beskriver är en form av tilt. Och tilt är enbart psykologiskt, ingenting annat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, om det är det cop menar så ber jag om ursäkt ifall jag var lite dryg. Det resonemanget håller jag med om, om du menar att kalla kort gör att man kan börja bli otålig/irriterad och spelar sämre. Då kan det vara bra, rent psykologiskt, att byta bord och få en "nystart".

 

Det är dock inte det som jag reagerar mot i AoZ's resonemang, det är detta (vilket jag uppfattade som att cop försvarade, ber återigen om ursäkt ifall jag har missupfatttat):

 

Men har det bara varit kalla händer innan denna så är det bara inse att kalla kort kommer troligen att komma på just detta bord.

 

EDIT: Har bara förtydligat lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...