Gå till innehåll

Hur stor dagsrulle har ni?


AoZ

Recommended Posts

Jag spelade ruuugigt dåligt idag och torskade alldeles för många inköp (ca 15st!!!!) . Jag satte bara in ett nytt inköp efter ett nytt i väntan på att korten skulle komma... Korten kom ibland med då hade de andra bättre...

 

Nu undrar jag hur ni gör? Har ni en budget ni får spela för unde en session eller en dag?

 

Torskar ni denna summa så är det slutspelat?

 

Eller testar ni kanske ert andra nick om den för bättre tur med sig (på ibland samma bord som du nyss torskade på)

 

Ps. Jag behöver inte nämna att i takt med att desperationen steg så blev tiliten bara större o större :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 60
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag rekommenderar starkt att du ska använda dig av "stop loss", dvs bestämma i förväg hur mycket du maximalt får förlora per dag. Jag använder mig av 3-4 inköp som "förlustmax" per dag.

 

Precis något sådant jag tänkte införa till mitt spel. Därför jag frågade för att få reda på hur ni andra gör/har för gränser.

 

Som sagt 15 inköp idag torskades det mår jag ganska illa av. Den där plasma TV:n var ju så nära men nu låååångt borta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tappade 5 inköp igår på ett 10-bord med 5 tomtar, de dammade allin med allt från mediumpar till AJo. Jag tappade 5 inköp trots att jag verkligen spelade tight och valde mina händer rätt. Förlorade med AA mot AQ osv. La ner det bordet efter 5 förlorade inköp, ingen idé att hålla på när det inte vänt på 2 timmar. Jag har satt en gräns på 4-5 inköp beroende på om det är tiltvarning eller mer otursbetonat. Det går inte att vinna med otur, så funkar det. Bättre att lägga ner och göra ett nytt försök senare. Sätt en gräns du också, 15i nköp svider på tok för hårt...

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte vilken summa du snackar om, när du menar 15 inköp. Men jag brukar lägga av efter 3-4 inköp även på lägsta nivån-

 

När man förlorar blir man bara mer frusterad och det blir ännu sämre- man spelar sämre överlag. 15 inköp låter väldigt mycket, hamnade du i tilt eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har hört (kommer ej ihåg var) kanske på detta forum eller i nån bok vet inte...men det är ok att förlora 10% av din totala bankroll på 1 dag.

 

dvs har du en bankroll på 5000$ så kan du torska 500$ på en dag

Detta gäller förståts att du spelar en nivå som bankrollen (money management) tillåter. Kan inte folmeln exkat för NL men 300*Big Bet i FL.

 

Dvs har 5000$ i BR kan du som högst spela 8/16.. om det nu finns några sådana bord,,,själv föredrar jag kanske spela 1-2 nivåer lägre än vad BR tillåter.

 

Om du lirar FL 8/16 är väö en normal buy in på typ 400$ vilket betyder att du kan förlora lite mer än 1 inköp / dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en stop loss på 4 inköp, kan inte ens tänka mig i min vildaste fantasi att förlora så mycket som 15. Just nu lirar jag enligt regeln att jag ska ha råd med 20 inköp för att spela på den nivån men jag ska gradvis öka det till 40st inköp, då blir stop loss max 10% av min BR, nu är den ju upp till 20% vilket känns som lite för mycket när man går upp på högre nivåer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan tillägga att jag ENDAST spelar 5CD på 1/2 och 2/4 nivån. 15inköp där motsvarar cash som gör att jag mår lite halvpissigt nu måste jag säga.

Men men man måste väl lära sig the hard way....

 

Nu hädanefter blir det en maxbudget per session. Dvs går det dåligt o jag torskar 3 inköp så ska det tas en paus och om jag fortsätter efter pausen så skall jag lira med mitt andra nick på en annan sajt (dock samma nätverk).

 

Som någon sa, har man hamnat på en plats som bara innebär otur så går det itne att vinna. Det gäller bara att inse detta i tid, något jag inte gjorde idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan tillägga att jag ENDAST spelar 5CD på 1/2 och 2/4 nivån. 15inköp där motsvarar cash som gör att jag mår lite halvpissigt nu måste jag säga.

 

Har precis börjat med 5CD själv och spelar på dubbelt så hög nivå där som i Omaha eftersom jag upplevde att swingsen var så små i 5CD. Kanske ska tänka om, 15 inköp har jag aldrig varit nära att förlora ens i Omaha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan tillägga att jag ENDAST spelar 5CD på 1/2 och 2/4 nivån. 15inköp där motsvarar cash som gör att jag mår lite halvpissigt nu måste jag säga.

Men men man måste väl lära sig the hard way....

 

Nu hädanefter blir det en maxbudget per session. Dvs går det dåligt o jag torskar 3 inköp så ska det tas en paus och om jag fortsätter efter pausen så skall jag lira med mitt andra nick på en annan sajt (dock samma nätverk).

 

Som någon sa, har man hamnat på en plats som bara innebär otur så går det itne att vinna. Det gäller bara att inse detta i tid, något jag inte gjorde idag.

¨

 

Det där har ingen logisk grund. Man ska inte bry sig om dagsresultatet, bara det långa loppet. Om man har förlort 3 inköp eller 10 spelar ingen roll om man har spelat bra. "Break even" är en imaginär gräns, lär dig att bortse från den. Bli mer professionell i ditt spelande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 Inköp kan jag torska sen lägger jag ner för den dagen. dvs $80 på den lilla nivå jag spelar idag. Skulle det bli fler än 4inköp skulle jag så gärna vilja ha tillbaks mina pengar och då kanske risken finns för ett fetstort minus den dagen. Bättre och spela vidare när man mår bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

När man förlorar blir man bara mer frusterad och det blir ännu sämre- man spelar sämre överlag. 15 inköp låter väldigt mycket, hamnade du i tilt eller?

 

Ja vad tror du själv? ;) finns nog risk för det vid 15 inköp back...

 

Jag sätter nog min gräns vid två-tre inköp, då tar jag absolut en paus och surfar lite i stället, innan tilten börjar bli alltför påtaglig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör aldrig med någon gräns neråt. Det är faktiskt lättare att vinna tillbaka pengar än att vinna dem. (Folk tror att man är tilt osv) Risken är dock att man är uppe mot bättre motståndare. Generellt sett spelar jag bättre när jag torskat lite grand.

 

Ibland blir jag dock less på det hela, och märker att jag inte spelar bra, då gäller det att försöka ta sig upp från limsitsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör aldrig med någon gräns neråt. Det är faktiskt lättare att vinna tillbaka pengar än att vinna dem. (Folk tror att man är tilt osv) Risken är dock att man är uppe mot bättre motståndare.

 

Det beror ju helt på hur man förlorat pengarna. Många gånger vet jag med mig att jag förlorat pengar, trots att jag spelat rätt. Det behöver således inte betyda att man spelar mot bättre spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag brukar köra minst 20 inköp/dag. vinner aldrig men eftersom jag förlorar så mycket och ofta borde jag ju börja vinna mycket och ofta snart

 

Just du är en av anledningarna till att kvalitén sjunkit på detta forum. Hoppas en moderator får se det och kollar upp dina andra inlägg så kanske du får en varning.

 

On topic. Runt 5 inköp är rimligt för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar försöka hålla förlusterna mindre än 3-4 inköp.

 

Nähä? Klart att jag också _försöker_ hålla förlusterna så små som möjligt men det fungerar inte så bra i praktiken alla dagar.

 

Ponera att du torskar 4 inköp på bra händer, dvs du har KK, AK etc men torskar dina inköp på trots allt. Vad gör du? Lägger du ner spelet den gaen eller under en viss tid? Fortsätter du nöta och hoppas du tar tillbaka dina torskade inköp?

 

Det var det sistnämnda jag försökte göra den dagen jag backade 15 inköp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...