baloobas Postad 8 November , 2005 Rapport Postad 8 November , 2005 Hej Jag undrar om det är någon som har kört olika "semibluffshänder" i pokerstove(tror det heter så) eller liknande. Ex1 Färgdrag + bottenpar Hero Board Ex2 Färgdrag + öppet stegdrag Hero Board: Ex3 Färgdrag + hålstege + 2 överkort Hero Board Ex4 Färgdrag + 2 överkort Hero Board Att räkna ut chansen att förbättra sig är väl inte så svårt. Men det vore intressant att köra dessa och liknande händer mot en tänkbar HD hos random fi. (Jag spelar micro/lowlimit så det är en sån fi jag är intresserad av. /Balobas * Flytt till THe - QoS * Citera
der_ko Postad 9 November , 2005 Rapport Postad 9 November , 2005 Jag spelar micro/lowlimit så det är en sån fi jag är intresserad av. /Balobas * Flytt till THe - QoS * Hehe, då behöver du ju bara räkna ut oddsen för att klonka microspelare lägger sig aldrig Citera
baloobas Postad 10 November , 2005 Författare Rapport Postad 10 November , 2005 Jag spelar micro/lowlimit så det är en sån fi jag är intresserad av. /Balobas * Flytt till THe - QoS * Hehe, då behöver du ju bara räkna ut oddsen för att klonka microspelare lägger sig aldrig Jo, jag menade mest att ibland bär man träffar sin färg kommer man vara slagen av kåk osv. Citera
baller Postad 10 November , 2005 Rapport Postad 10 November , 2005 Om du specificerar tänkbar HD hos random fi. så är det ju lätt att räkna ut... Citera
baloobas Postad 10 November , 2005 Författare Rapport Postad 10 November , 2005 Om du specificerar tänkbar HD hos random fi. så är det ju lätt att räkna ut... Hmm, ja. Jag får nog tänka igenom det lite. Har aldrig gjort detta förut. Citera
baloobas Postad 10 November , 2005 Författare Rapport Postad 10 November , 2005 Får nog specifiera ett händelseförlopp om detta ska funka. Har för enkelhetens skull samma förlopp i alla händer. 6max bord Preflop Hero sitter på knappen, Fi på cutoff. Några limpar in från tidig position. Fi raisar 4bb Hero synar, alla andra foldar. Flop Fi raisar pott. Hero Allin. Här har Hero förståss en stor foldequety. Men det kanske är svårare att räkna på. Hd:n på fi utgår nu alltså ifrån att fi kan tänka sig att syna en Allin i detta läget. Ex1 AA,KK,99 AK,AKs AQ,AQs AJ,AJs AT.ATs A9,A9s QJ,QJs JT,JTs Ex2 AA,TT,77 AK,AKs AQ,AQs AJ,AJs AT.ATs A9,A9s A8s A7s 7Ts 89s Ex3 AA,KK,QQ,JJ,TT,22 AK,AKs AQ,AQs AJ,AJs AT.ATs KQ,QKs KJ,KJs KT,QJs QT,QTs JT,JTs J9s J8s 89s Ex4 AA,KK,QQ,JJ,TT,99,55,22 67s 78s Ok, som sagt första gången jag försöker mig på detta. Gick kanske lite snabbt. Om någon har några förslag på händer som bör tas bort eller läggas till mottages detta gärna. Citera
ayecappy Postad 10 November , 2005 Rapport Postad 10 November , 2005 jag hittar inga "semibluffhänder" i ditt inlägg dock, bara valuebetthänder. Om du tycker det är kul grej att vinna potten osynad med öppet stegdrag+färgdrag får väl det stå för dig men vi andra föredrar nog att jamma potten mot de typiska "micro/lowlimitspelarna" du pratar om. Citera
baloobas Postad 10 November , 2005 Författare Rapport Postad 10 November , 2005 jag hittar inga "semibluffhänder" i ditt inlägg dock, bara valuebetthänder. Om du tycker det är kul grej att vinna potten osynad med öppet stegdrag+färgdrag får väl det stå för dig men vi andra föredrar nog att jamma potten mot de typiska "micro/lowlimitspelarna" du pratar om. Förstår inte varför du skriver så. Det beror ju helt på vilken hand fi sitter på. Och varför jag tagit med 4 olika draghänder är ju för att jag vill veta hur mycket bättre ett färgdrag blir när man tex har ett hålstegsdrag samtidigt. Om du tycker att exemplet är lite snett för att Hero överbettar starkt på floppen så håller jag med dig. Försökte bara få en situation som var hyffsat enkel att räkna på. Vore mer intressant att höra något konstruktivt. Ditt inlägg säger liksom inte så mycket. /Balobas Citera
baloobas Postad 10 November , 2005 Författare Rapport Postad 10 November , 2005 jag hittar inga "semibluffhänder" i ditt inlägg dock, bara valuebetthänder. Det kanske är jag som inte förstår vad semibluff är. Måste man vara underdog för att kunna kalla det semibluff? Isåfall, vad händer på turn när du jammat potten och missar. Då är du ju i dom flesta fallen underdog. Svårt att valuebetta då. /Balobas Citera
Bjorn_ Postad 15 November , 2005 Rapport Postad 15 November , 2005 jag hittar inga "semibluffhänder" i ditt inlägg dock, bara valuebetthänder. Det kanske är jag som inte förstår vad semibluff är. Måste man vara underdog för att kunna kalla det semibluff? JA! En semibluff är då du föredrar att fi lägger sig men om han inte skulle göra det har du en extra räddningsplanka i att du har hyffsade chanser att dra ut (men ej är favorit). En värdebettningsbar draghand är när handen själv även om det ju självklart inte är säkert är så stark att du är favorit i handen. I dessa lägen så tjänar du på bettet i sig om fi synar dig. (Även här kan det dock vara så att du fördrar en fold beroende på hur mycket som ligger i potten.) Isåfall, vad händer på turn när du jammat potten och missar. Då är du ju i dom flesta fallen underdog. Svårt att valuebetta då. Detta är en mycket vanlig situation med färgdrag plus extramöjligheter att man är favorit på floppen men om man missar bli underdog på turn. Därför är det i NL att föredra att försöka hamna all-in på floppen med dessa händer. Skulle detta inte funka (t.ex. pga djupa stackar) så finns det dock självklart inget som hindrar att man värdehöjer som t.ex. 60-40 favorit på floppen för att sedan om man missar turn semibluffa som t.ex. 30-70 underdog. /Bjorn Citera
Recommended Posts