Gå till innehåll

BR på $300, vilken limit?


Snazk

Recommended Posts

Tja några av er har säkert läst om när jag backa 150BB på 5 timmar i helgen och jag har fått bra respons på den tråden med.

 

Nu är grejen att jag förlora även dem 2 följande dagarna och nu är min BK tom. Grejen är genom att förlora dem 150BB skulle jag spelat på en annan limit? sänkt min limit? Sen så kan jag säga att jag hade inte 300BB markern som alla säger att man ska ha för att spela limiten jag spela ( hade typ 230 ). Jag är van vid att spela 1$/2$ och 2$/4$, 1$/2$ kan man ju spela men är det värt att chansa på 2$/4$? Jag kan spelet på nivån för det är där jag spelat mest. Men man är ju rädd för att man ska få en sådan tripp som jag fick förra gången och det vill jag verkligen inte igen.

 

Jag vet att ni kommer säga spela 1$/2$ eller typ 0.5$/1$. Men det jag yrkar på är att jag har kunskaperna för att spela 2$/4$. Nu är frågan ska man köra på den limiten endå fast man inte har rullen för det?

 

Som ni säkert förstår så är man angelägen att komma med i gamet igen.

 

* Rubrikpill - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är grejen att jag förlora även dem 2 följande dagarna och nu är min BK tom.

 

Playmoney, valfri limit ;)

 

 

Seriöst: Du spelade på poker-stars har jag för mig. Det finns definitivt lättare ställen att spela $1/2 och $2/4 på. Frågan är om det finns svårare.

Så mitt tips är att spela på en annan site med lättare motstånd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att ni kommer säga spela 1$/2$ eller typ 0.5$/1$. Men det jag yrkar på är att jag har kunskaperna för att spela 2$/4$. Nu är frågan ska man köra på den limiten endå fast man inte har rullen för det?

 

Jag tolkar frågan som att du undrar om man kan minska kravet på bankrullen om man är en duktig spelare och fortfarande utsättas för minimal risk att gå gul. Jag gissar att beräkningarna som ledde till rekommendationen 300BB förutsätter att man faktiskt behärskar nivån man spelar på.

 

Så, trots att jag är en rätt tomtig pokerspelare känner jag mig ganska säker på att du ökar risken att gå gul rejält om du spelar med mindre bankrulle trots att du behärskar nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriöst: Du spelade på poker-stars har jag för mig. Det finns definitivt lättare ställen att spela $1/2 och $2/4 på. Frågan är om det finns svårare.

Så mitt tips är att spela på en annan site med lättare motstånd.

 

Vilken site i så fall? Jag har även konto på Ladbrokes men där är aldrig tillräckligt många bord att välja på eller så är där inga som spelar min limit. Jag gillar att spela short handed ( max 6 pers ) beroende på att jag tycker det är lättare att hålla koll på personerna.

 

Va inne på multipoker och skapa ett konto där, men vad jag förstår så är där bara max 10 bord. Så vilka andra siter har många max 6 bord som Poker Stars har?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vilken site i så fall? Jag har även konto på Ladbrokes men där är aldrig tillräckligt många bord att välja på eller så är där inga som spelar min limit. Jag gillar att spela short handed ( max 6 pers ) beroende på att jag tycker det är lättare att hålla koll på personerna.

 

Va inne på multipoker och skapa ett konto där, men vad jag förstår så är där bara max 10 bord. Så vilka andra siter har många max 6 bord som Poker Stars har?

 

Missade att det var frågan om shorthanded. Har inga tips på sajter, men tänk på att svingarna blir större med färre personer vid bordet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finn där fler bra siter än dessa:

 

Ladbrokes

Multi Poker

Paradise Poker

Party Poker

Poker Stars

Will Hill

 

Beror ju på lite vad man menar med en bra site. Vill man ha bra grafik, bra support, bra motstånd eller dåligt motstånd etc.

 

Kolla på

http://www.pokerlistings.com/

eller

http://www.bonuswhores.com/

för info.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...