CarlLee Postad 7 November , 2005 Rapport Postad 7 November , 2005 Började i denna tråden att försöka ta fram ett system där man med en formel och ett system kan se hur bra en situation i en turnering är. Där man väger in: - Position - Händelser - Handstyrka - Reads - Hur tight bordet är Efter att ha diskuterat det på ett annat forum så fattar jag att det inte går att göra ett sådant system, för det är alldeles för komplexa variabler att ta med i en formel. Och alla situationer är så olika. Det hjälpte mig hur som helst att inse en del grejer om ta beslut i olika pokersituationer. Beslutsprocessen är en kognitiv analys av situation, ditt medvetna och undermedvetna väger information och därefter tar man ett beslut. Vårt mål måste vara att ta ett perfekt beslut baserat på den information vi har. Besluten kommer bli bättre och bättre ju mer vi tränar på att väga denna informationen. Och varenda hand vi analyserar en viss infomation kommer vi bli bättre på att väga in informationen nästa hand. Till slut blir det en vana och vi behöver inte "medvetet" tänka på informationen utan det undermedvetna gör det åt oss. Vilka faktorer grundar du ett beslut på? Naturligtvis är reads en oerhört stor och komplicerad del av det hela, och det är därför man måste bli superb på det. Jag tror att det enda sättet att bli exeptionell på poker är hela tiden väga in så mycket information som möjligt varenda gång man tar ett beslut i en hand. Citera
Recommended Posts