aglo Postad 6 November , 2005 Rapport Postad 6 November , 2005 Jag har märkt att mitt riverspel kan vara väldigt svagt. Ofta handlar det om att jag blir osäker på om jag kan valuebetta eller inte när brädan har blivit relativt farlig. Detta är ett sådant läge: Game # 160193951 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Tenhult" Game ended 2005-11-06 18:10:34 GMT+01:00 Players: fia_1976 (EUR 17,15 in seat 1) raise_any (EUR 46,20 in seat 2) Anderssson (EUR 53,70 in seat 3) Ikes (EUR 19,45 in seat 4) beppbma (EUR 22,10 in seat 5) kenzaskytt (EUR 32,65 in seat 6) Dealer: raise_any Small Blind: Anderssson (0,25) Big Blind: Ikes (0,50) raise_any was dealt: - beppbma Call (0,50) kenzaskytt Fold fia_1976 Call (0,50) raise_any Call (0,50) Anderssson Fold Ikes Check Flop 7d - Ah - 5s Ikes Check beppbma Bet (0,50) fia_1976 Fold raise_any Call (0,50) <-- Implicita odds Ikes Fold Turn - - - beppbma Bet (2,40) raise_any Raise (5,00) beppbma Call (2,60) <-- Han tänker ganska länge och synar River - - - - beppbma Check <-- Checkar snabbt raise_any <-- Vad göra? €13 i poten. Fi har €16 kvar. - Valuebet eller inte? - Kan jag betta och lägga mig mot omslag? - Är en 8a för avlägset för att jag ska kunna hitta fold-knappen? A8, 88? (En av sakerna som gör att jag blir rädd för att han har träffat hålstegen är för att han tänker längre än vanligt innnan han synar min höjning på turn.) Citera
der_ko Postad 6 November , 2005 Rapport Postad 6 November , 2005 Tycker du spelar denna hand dåligt. Betta preflop, betta på flop vid syn får du anta att han sitter på ett A och hoppas att klonka en av dina 9:or annars Check/fold turn. Sen när du träffar en av de två niorna du så desperat behövde är det bara att betta på turn kanske till och med trycka in degen då han visat stort intresse att spela sin hand. Men som du spelade handen hade jag nog inte bettat river då han troligen sitter på ett svagt A och är rädd för att du har bättre kicker eller att du har en 8. Han sitter troligen inte med en 8 med tanke på hur han spelat handen. Hur som helst ser jag bara att du får problem med att värdebetta river på denna hand. Citera
Adapa Postad 6 November , 2005 Rapport Postad 6 November , 2005 Jag tycker inte det är nåt fel med att limpa 99 preflop... Höjning i position för att ta ner potten, visst, men med 2 syn framför vill jag inte bygga upp potten. Citera
Djens Postad 6 November , 2005 Rapport Postad 6 November , 2005 Klart du ska valuebetta! Släng in en runt 7-8€ Citera
iller Postad 6 November , 2005 Rapport Postad 6 November , 2005 Gör skäl för ditt nick och slå om före floppen. Floppsynen är väl lite tveksam men knappast jättefel för 50 cent. Höj mer på turn. På rivern är ett värdebet kring 5-6 på sin plats. Nu skrev du inga reads men ställer han in efter din bet kan du förmodligen ge honom creds för stegen och lägga handen. Citera
Recommended Posts