Gå till innehåll

PRG: Allt om PotOdds beräknaren!


Termos

Recommended Posts

Efter mycket fluktande på andras inlägg så kommer här mitt första!

 

Jag har haft en tendens att tycka att många draghänder ser bättre ut än vad de är och detta har gjort att jag pillat ihop en pottodds beräknare för att lära mig mer om odds.

 

Ni får gärna testa det och se om det är något som inte stämmer, komma med förslag osv. Beräkningarna och teorin kommer från tightpoker.com, då främst sidan om 'realistic odds'.

 

Programmet finns här: http://web.comhem.se/~u08700970/

 

* Lite RP till en PRG-tråd :) - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Termos,

 

Trevlig program! Är själv en gammal java-nörd och gillar layouten =)

 

Ett förslag:

 

Lägg till ett formulär där man kan skriva in pot-size, det blir lite hattigt att sitta och dra i mätaren. Tycker ändå den ska vara kvar, ha både och.

 

Som sagt, bra program! Ska sprida det bland lite kompisar och se vad de tycker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för kommentaren frekje!

 

Har lagt till ett inmatningsfält nu...skriv potstrl och tryck enter så uppdateras slidern. Ett tips kan ju vara att ställa in slidern på den summa där potten normalt hamnar om tex. 3st är med, sedan justera med ett par snäpp på musens scrollhjul vid behov (eller pilarna på tangentbordet).

 

Får se om jag ska prova och få en 'table sensor' på programmet någon gång, borde gå att få ihop med javas native interface och lite pillande...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste säga att jag gillade ditt program, enkelt och bra.

Har bara en liten detalj som man kanske skulle kunna göra något åt?

Att skalan på pottstorleken kanske skulle gå att ändras från 100 till 1000 eller kanske ännu högre?

Går så klart att bara lägga till en nolla i huvudet men om du vill fortsätta att utveckla ditt lilla projekt så är det en detalj att fila på.

Roligt med hempyssel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

frekje,

kul att du/ni uppskattar mitt bidrag till pokersverige! :D

 

Då du inte har något emot java program...har skrivit ett inlägg om ett projekt jag pysslar med ang. sessionsöverblick http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=18691 .

 

Kanske kan vara något? Jag väntar med att släppa programmet för test då jag vill fixa stöd för manuell inmatning av rum, sessioner, bonusar, Neteller balans, insättningar, uttag, SnG stöd, MTT osv. Just nu kan man bara importera data från Pokertracker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Termos,

 

Trevligt! Ska kika på det och återkommer med synpunkter.. kan ta lite tid, sitter rätt tight till i livet utanför pokern.

 

Jo, ett förslag på PotOdds-programmet.

 

2 lägen, ett standard (det nuvarande) och ett mini-view.

 

Mini-view ska endast innehålla 2 inmätningsfält (textrutor):

1. Potsize

2. Outs

 

Och radiobuttons på vilket kort det gäller. Vid tryck på ENTER visas summan att syna med, klart och tydligt.

 

Dessutom - Programmet ska gå att läggas on-top och vara litet. Personligen vill jag kunna använda det tillsammans med en massa pokerfönster på skärmen.

 

Det ultimata hade varit att köra programmet i taskbak, likt google desktop med endast ett inmatningsfält. Då kunde den inskrivna texten

"20 9 t" betyda pot=20, outs=9, kort=t

Ett ENTER visar syn-summan i en liten gul ruta eller något sådant..

 

Mjaa nå spånade jag iväg helt fritt här.. kanske drygt att plocka ihop något sådant. Tanken var bara att gömma undan programmet så mycket som möjligt, men att alltid ha det till hands.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Tjena Razorback (har för mig att det finns en film från 80-talet om ett galet vildsvin == razorback som är stort som ett hus och äter människor :) )

 

Det är så stort bet som du kan syna.

 

Ex.

 

Pot = 45 pengar

Motspelarens bet = 5 pengar (< 6.72) -> syna

 

Pot = 45 pengar

Motspelarens bet = 7 pengar (> 6.72) -> fold

 

Lycka till med liret!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena Razorback (har för mig att det finns en film från 80-talet om ett galet vildsvin == razorback som är stort som ett hus och äter människor :) )

 

Det är så stort bet som du kan syna.

 

Ex.

 

Pot = 45 pengar

Motspelarens bet = 5 pengar (< 6.72) -> syna

 

Pot = 45 pengar

Motspelarens bet = 7 pengar (> 6.72) -> fold

 

Lycka till med liret!

 

Tack Termos, jo namnet kommer just från denna film :D

Spelade mycket Counter-Strike förut och är med i en klan som heter HOGS, valde därför ett namn med anknytning till detta. Bra film har jag för mig det var också :P

 

Ursäkta sidospåret :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...