Gå till innehåll

Satsa på matchen mellan Ken och Hasse?


MrPitch

Recommended Posts

bara jag som tror att hasse vinner lätt?

 

Hmm amatör mot proffs, jo de är nog bara du :)

Hasse e proffs.

 

:roll:

Vad är ditt problem?

 

Inget illa om Eskil, trevligare gubbe o tjöta med får man ju leta efter. Faktum kvarstår ju dock att han är ex fotbollsproffs, som just pga detta kan kalla sig proffesionellpokerspealre. Dvs får spons för att han var kändis innan o nu började spela lite poker.

 

Han fick spons för att siten han spelade på såg att han vann mycket och kom högt i många turneringar....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 59
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

bara jag som tror att hasse vinner lätt?

 

Hmm amatör mot proffs, jo de är nog bara du :)

Hasse e proffs.

 

:roll:

Vad är ditt problem?

 

Inget illa om Eskil, trevligare gubbe o tjöta med får man ju leta efter. Faktum kvarstår ju dock att han är ex fotbollsproffs, som just pga detta kan kalla sig proffesionellpokerspealre. Dvs får spons för att han var kändis innan o nu började spela lite poker.

 

Han fick spons för att siten han spelade på såg att han vann mycket och kom högt i många turneringar....

 

Vet inte var du fått din information från, men jag pratade med Eskil själv och han berättade att det var delvis för hans kändiskap han fick sponsring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1.2 ggr vore en mycket dålig deal för vem som helst.. motståndaren kan ju i princip gå allin på any two och ändå vinna i längden med de oddsen..

 

Was? För att gå breakeven med de oddsen så måste ju spelaren ha runt 45% vinstchans... Det lär inte en spelare som går all in varenda han mot en motståndare som kan spela kort ha. Snarare runt 30%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eskil är duktig, men skulle nog inte kalla honom sverige-eliten... enligt en interljuv i pokermag. så hade han ett speciellt konto för pokervinster i grundskolan och hade 25 000:- där redan som 16-åring... Läste att han hade placerat sej bra i någon heads-up-champion tävling i nåt tidigare inlägg. Men man ska inte glömma att Ken har besegrat Greg Raymer heads-up!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1.2 ggr vore en mycket dålig deal för vem som helst.. motståndaren kan ju i princip gå allin på any two och ändå vinna i längden med de oddsen..

 

Was? För att gå breakeven med de oddsen så måste ju spelaren ha runt 45% vinstchans... Det lär inte en spelare som går all in varenda han mot en motståndare som kan spela kort ha. Snarare runt 30%

1.2 är ju 6/5 gånger insatsen. Dvs du skulle tjäna endast 20k på 100k satsade..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du? Lejonkungen Hasse får 6:5 i odds av Ken och då måste hans chanser vara större än 5:6 för att han ska ha ett positivt väntevärde på deras HU-match. 5:6 = 5/11 ~ 45%.

 

Om Lejonkungen ställer in konstant så har jag mycket svårt att se att han har 45% utan snarare runt 30% chans. Mao menar jag att det inte bara är att ställa in för att ha ett positivt väntevärde i en HU-match mot Ken till dessa odds.

 

Jag kanske missuppfattat ditt inlägg helt... Glöm då detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du? Lejonkungen Hasse får 6:5 i odds av Ken och då måste hans chanser vara större än 5:6 för att han ska ha ett positivt väntevärde på deras HU-match. 5:6 = 5/11 ~ 45%.

 

Om Lejonkungen ställer in konstant så har jag mycket svårt att se att han har 45% utan snarare runt 30% chans. Mao menar jag att det inte bara är att ställa in för att ha ett positivt väntevärde i en HU-match mot Ken till dessa odds.

 

Jag kanske missuppfattat ditt inlägg helt... Glöm då detta.

Som redan sagts i tråden så är det skillnad på 2.2 gånger och 1.2.

 

1.2 så får man insatsen plus 20%

 

2.2 så får man dubbla insatsen plus 20%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vettetusan om Hans Eskilsson har tänkt igenom det här. Tror han att Ken inte har så stor edge över honom så han får bra odds eller är det bara speltarmen som talar?

 

Tydligen är/var Hasse en som spelade många ogenomtänkta sportbettar förut bara för spelets skull. (Säker källa 8-) )

 

Eskil lär inte lira för egna pengar så att säga.

 

Och det tror du Ken gör??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem som helst kan vinna här, man kan inte avgöra vem som är bäst i en match heads up. Då skulle ju i princip Ken Lennard vara bättre Raymer i detta påståendet. Jag skulle satsa på den som har högst odds oavsett namn i denna turneringen.

 

Även om Ken skulle vara bättre så har han ingen jätteedge över denna Eskil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem som helst kan vinna här, man kan inte avgöra vem som är bäst i en match heads up. Då skulle ju i princip Ken Lennard vara bättre Raymer i detta påståendet. Jag skulle satsa på den som har högst odds oavsett namn i denna turneringen.

 

Även om Ken skulle vara bättre så har han ingen jätteedge över denna Eskil.

 

Klart det går att avgöra vem som är bäst heads-up, När Ken och Greg lirade gjorde ju Greg flera felbedömingar som gjorde att han losade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart det går att avgöra vem som är bäst heads-up, När Ken och Greg lirade gjorde ju Greg flera felbedömingar som gjorde att han losade

 

Av det jag såg på TV från den matchen så kändes det som om Greg inte brydde sig ett dugg om resultatet. Han såg mest omotiverad ut och de spelade "bara" om äran. Inte så mycket att förlora och inte speciellt mycket att vinna heller.

 

När han gick all-in med sina sista marker så verkade det nästan som om han ville förlora så att han kunde gå och göra något annat.

 

Att dra några slutsatser från denna match känns alltså lite meningslöst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...