Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har just börjat spela lite Heads-Up NLT på NL50!

Jag har märkt att ibland så ligger man 1-2 inköp plus efter typ en halvtimme, för att sedan ligga 2 inköp back efter att ha spelat en timme till. Det är fruktansvärda svängningar för mig!

Men jag undrar om det är något jag bör förvänta mig från HU spel? Det verkar tära en hel del på psyket (jag känner att jag klarar av det, så ingen fara :)). Men man kan ju inte undgå att undra om det kan bero på mitt spel också!

Jag spelar väldigt aggressivt och spelar många händer. Kanske spelar jag alldeles för aggressivt och slaskigt?

Kort och gott: Blir det stora svängningar i HU Cashgames eller bör jag verkligen se till att titta över mitt spel? Jag tycker själv jag spelar bra och har fått berömm för att ha spelat ett mycket bra spel. Men man vet ju liksom inte.

/Stig

Postad

just spelat ett gäng HU SnGs...och ja, svängningarna verkar bli enorma, vann 5 i rad, den 6te torskade jag just efter en fetutdragning.

Men spelar du bara bra så lär du vinna en massa på det...

jag tänkte bygga upp min B2B rulle med de...

och som sagt, håll dig undan Cashgamesen...Raken blir skyhög!

Postad
just spelat ett gäng HU SnGs...och ja, svängningarna verkar bli enorma, vann 5 i rad, den 6te torskade jag just efter en fetutdragning.

Men spelar du bara bra så lär du vinna en massa på det...

jag tänkte bygga upp min B2B rulle med de...

och som sagt, håll dig undan Cashgamesen...Raken blir skyhög!

På NL50 tycker jag att det går att hitta spela som starkt uppväger raken dock. På högre limits så är ju raken inte sådär jätte stor eftersom den cappas vid mellan 50c och 75c oftast.

Och ja, svängningarna är stora! Ta en titt förbi Artikeldelen. Parre har skrivit ihop en sjysst guide om just NL HU! Cudos to you, Parre! :)

Postad

Sedan så kan jag tillägga att jag tycker att (och det är kanske något som kan hjälpa andra) det inte spelar så stor roll då man snabbt förlorar ett par inköp eftersom man vet att "Shit happens", och att man någon annan gång lika gärna plussar ett par inköp på lika kort tid.

Men medge att det ger en viss spänning när det gungar och har sig i den vilda HU stormen?

Lycka till! :)

• 3 weeks later...