SantaClawzz Postad 3 November , 2005 Rapport Postad 3 November , 2005 Jag har den senaste tiden råkat ut för spelare som spelar mycket aggresivt från sen position, sk blindsteal. Har efter det märkt att jag förlorar mycket pengar från just SB och BB. Har de senaste månaderna förlorat: SB -0,16 BB/h BB -0,24 BB/h Förstår att det kan vara problem att ge tips om en enskild persons problem, men det bör finnas något generellt tips eller vad man ska tänka på. Det kanske rent utav finns nån bra bok som tar upp ämnet om just spel ur blindsen vid stealförsök? Citera
Sactodian Postad 3 November , 2005 Rapport Postad 3 November , 2005 Läs avsnittet om blind defence och shorthanded FL i Sklanskys THFAP (Texas holdem for the advanced player). En patentlösning på att hur man försvarar sig.. Finns många trådar här på forumet också som är läsvärda... Citera
jackbalsam Postad 3 November , 2005 Rapport Postad 3 November , 2005 Sen ska du ligga back i blindsen också. Vet inte om dina siffror är sämre än de borde vara men häng inte upp dig på det bara för att siffrorna är negetiva. Citera
SantaClawzz Postad 4 November , 2005 Författare Rapport Postad 4 November , 2005 Läs avsnittet om blind defence och shorthanded FL i Sklanskys THFAP (Texas holdem for the advanced player). En patentlösning på att hur man försvarar sig.. Ska genast hitta ett ex och läsa detta avsnitt. Sen ska du ligga back i blindsen också. Vet inte om dina siffror är sämre än de borde vara men häng inte upp dig på det bara för att siffrorna är negetiva. Om jag jämför de siffror jag har nu med de jag hade förut så är de betydligt sämre, men då var också motståndet sämre. Citera
Recommended Posts