Gå till innehåll

Lyssna mest på PF.nu?


Tirran

Recommended Posts

Tja!

Denna tråd finns säkert nånstans här men tyvärr hittar jag inte den...

 

Undrar vilka man ska lyssna mest på här på PH.nu?

Och det skulle vara kul att få reda på vilka som är proffs/"livnär sig mestadels på poker"

 

Såg att Hjort skrivit en jäkla bra saker på "handanalysen" Keep up the good work, så att jag som är tomte åxå kan bli bättre :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill lära dig mycket poker så byt forum ;)

 

Skämt åsido...

 

De flesta trådar där det sker en meningsfull dialog ang exempelvis en viss hand är ju oerhört lärorikt.

 

Sen har kanske ovan nämnda personer "rätt" lite oftare en alla andra. Jag själv skulle dock inte lita blint på vad en (1) annan person skriver/säger, lyssna alltid på flera argument och bilda dig en egen uppfattning...

 

En som du inte ska lyssna på är undertecknad 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjort är grymt bra på papperet men har kanske inte lyckats omsätta allt han kan i praktiken ännu. Eftersom det här är just på papperet så bör man lyssna noga på vad han har att säga, för det mesta är skrämmande bra. Kanske inte så mycket när det gäller väldigt specifika turneringssituationer, men annars är han nog en, åtminstone blivande, pokerteoretiker i yppersta världsklass. :)

 

gdaily ska man inte heller lyssna på vad gäller turneringsspel, annars är han också skrämmande bra :)

 

Callahan är min nyaste favorit. Det lilla han har skrivit i forumet är mycket bra.

 

Othellos dagbok kan man kika i om man vill få i sig lite sköna PLO-analyser.

 

Turneringspoker finns det egentligen inte någon riktigt klockren snubbe som postar regelbundet. Brorsan (Ector) har ju väldigt rätt men postar inte så mycket. Jag bidrar med det lilla jag kan. :)

Personligen hoppas jag på ökat engagemang från Ken Lennaárd och Legato, som syns till här då och då. De har båda otroligt mycket att tillföra. Tyvärr har de väl alldeles för lite tid över. De riktigt unga klubbenfostrade turneringsspelarna (bl a Morbo) är också mycket duktiga men tyvärr skriver de inte heller så mycket. Just när det gäller turneringspoker finns det otroligt mycket att jobba med. Det ser man om inte annat när man lirar forumturneringen.

 

Parre lyssnar man aldrig på, även om han ibland träffar rätt. Även blinda hönor gör ju det ibland ;) Fast det är klart vill man lära sig att spela SÖKÖ/8 vid sönderslaskade bord har han ju sått ett frö till en hyfsad artikel. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cyll (Vet inte varför han blev bannad, kanske inte bästa tonen alltid, men han verkar faktiskt ha vettiga råd)

 

Han hade lite för dåligt humör helt enkelt. Jag försökte medla så länge det gick, eftersom han hade väldigt mycket vettigt att komma med men till slut gick han över gränsen en gång för mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar lyssna på Parre men hitills har det bara slutat med gulning.......

 

Det är bara för att du har för dåliga klonkskills när du ställer med 94o i turneringar. Du måste ju träffa även i praktiken och inte bara i teorin...

 

Parre lyssnar man aldrig på, även om han ibland träffar rätt. Även blinda hönor gör ju det ibland

 

Att lyssna på mig behöver inte alltid vara så dåligt, däremot att spela som mig leder till katastrofala hål i plånboken. Appropå träffa rätt så antar jag i och för sig att du menar korten - även jag lyckas köpa ut ibland, annars kan man ju inte vinna. Särskilt inte på nätet. Nätet är ju riggat, särskilt B2B!!!

 

Fast det är klart vill man lära sig att spela SÖKÖ/8 vid sönderslaskade bord har han ju sått ett frö till en hyfsad artikel.

 

Mjo, men det är så oerhört svårt att förklara det man vet om spelet i skrift, faktiskt det jobbigaste i skriva-om-pokerväg som jag gett mig in på. Men jag har ju en viss plikt, annars gular ju sökö8-fisken på ett par varv, men det är aldrig jag som gular dom eftersom jag aldrig har bäst hand, får bäst hand eller spelar som man ska...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att lyssna på mig behöver inte alltid vara så dåligt, däremot att spela som mig leder till katastrofala hål i plånboken.

 

Det där tror jag stämmer på många. Olika orsaker gör att man inte utnyttjar sitt fulla kunnande när man väl sitter och spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanon för alla svar :D

 

Men det var ingen som svarade vilka som var proffs här...??

 

Antagligen för det har rätt lite med saken att göra. Jag tror knappt nån av de uppräknade är heltidsproffs.

 

FLT = fixed limit?

MTT = ??

NLT: no limit texas holdem?

 

/tomtefar :shock:

 

1. ja

2. MTT-multi table tournaments

3. ja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...