Gå till innehåll

Hur mycket för en delad bankroll?


Daniel C

Recommended Posts

Jag och några vänner ska börja spela från samma bankroll, och enligt olas artikel borde man ha 300 ggr big bet, räcker det även för en delad bankroll

 

Delad bankrulle är utmärkt sätt att "snabbare komma in the long run" och kunna spela på en högre nivå. Detta förutsatt att det är kompisar man litar på, och att man har typ samma spelstandard.

 

Jag rekommenderar faktiskt black-jack litteraturen för den intresserade, hur bankrullen skall förvaltas och delas upp.

 

Black-Jack brukar ha dels "Investerare" och dels "spelare". Givetvis kan man tillhöra båda sorterna.

 

Investerarna satsar bankrullen, och skall för detta ha 50% av eventuellt överskott (och 100% av risk).

 

Spelarna bidrar med sitt kunannde och tid, och skall för detta ha 50% av överskott.

 

Spelarnas andel brukar delas upp efter 40% spelad tid, och 10% efter bidrag till vinst - så att en spelare som vinner jättemycket får en klapp på axeln för detta.

 

Laborerar med alla procentsatser så det passar er bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur jag menar, Jag och några kompisar ska börja spela med delad bankroll, jag vet inte exakt hur än, men säg att alla lägger in en hundring eller fem på ett pokerkonto. och alla spelar på det.

 

Jag kan tänka mig att stämningen inte lär bli den bästa om en spelare lirar bort hela rullen.

 

När precis, han får spö.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spelat tillsammans med en vän snart ett halvår nu. Det är en väldigt bra lösning. Jag ser bara fördelar. Man kan ge varandra råd och tips och man spelar mer skärpt. Sannoliken att gå på tilt minskar väsentligt eftersom du känner ett ansvar inför din spelpartner. Förutsättningar är dock att det bör vara en god vän, som du litar på och som du känner är på samma nivå som dig själv inom spelandet.

 

Vårat spel har gått väldigt bra och vi har vunnit mycket genom att spela efter denna modell. Ibland spelar vi var och en för sig, ibland spelar vi tillsammans. När vi spelar lite "högre upp" brukar vi göra det. Avslutningsvis kan jag säga att uttrycket "delad glädje är dubbel glädje" stämmer väldigt bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...