Hjort Postad 11 November , 2005 Rapport Postad 11 November , 2005 Om man har en edge över motståndaren kan man väl aldrig tjäna på att ta en coinflip (om inte blindsen är riktigt höga) eftersom man då suddar ut sin edge då ens spel inte längre påverkar? Mörkarna är alltid riktigt höga i slutet av en SnG. Varför ska man riskera sin stack då man kan anta sig ha som bäst (till exempel med 22-55) en coinflip då man samtidigt känner att man kan spela ut de andra motståndarna? Att "spela ut" motståndarna innebär att man tar maximalt värde av dem, vilket lätt kan innebära att smälla in pengarna med sämst hand. För övrigt är det en enorm skillnad på "en coinflip" och "som bäst en coin-flip". Lek med pokerstove så får du bättre känsla för det där. Jag låter gärna motståndaren plocka blindsen så länge jag överlever ändå, jag litar mer på mitt eget spel än på turen när alla pengar är i mitten och jag har cirka 50/50. Trots allt är man ingen vinnande spelare genom att sätta hela sin stack i desa 50/50 situationer allt för ofta då det existerar rake. Det låter som du helt har missat att vi talar om slutstadiet av turneringspoker. Startpotten är jätterelevant och rake existerar inte. Edit: Såg att du ändrat dig nu, men inlägget kan ju stå kvar ändå. Citera
Matte_Maiden Postad 11 November , 2005 Rapport Postad 11 November , 2005 Hehe, Hjorten, som du nu såg hade jag missuppfattat en del av förutsättningarna. =) Annars tycker jag att du ska svara med samma mynt, gå all-in med allt. =) Citera
mrfassbinder Postad 12 November , 2005 Rapport Postad 12 November , 2005 läg dig med oväntade händer preflop som tex. AA-88. Och dundra in med all in vid 3-9 o.s. då blir han nog knäckebrö Citera
Recommended Posts