alve Postad 7 November , 2005 Författare Rapport Postad 7 November , 2005 Först och främst vill jag tacka alla som svarat och gett sin åsikter om mitt spel i denna hand. Sen vill jag sammanfatta vad jag kommit fram till: Pre-flop: Inga konstigheter, ganska standard. Flop: Tycker fortfarande inte om att check-raisea. Synen skulle vara okej om som någon sa jag hade position på honom eller någon speciell read. Så det bästa i denna hand skulle väl vara att folda. Turn: Här måste jag få ut värde från drag och inte låta han dra grattis. Bästa kanske är att betta in i honom direkt, då kan han inte checka bakom ifall han har drag. Om han nu fakear svaghet så kanske han höjer mig redan här. River: Här är jag osäker på om jag ska raisea eller calla. Jag har alltid haft det tänket att om man har set och är uppe mot ett bättre set är det bara att betala av. Men det kanske är fel här, finns kanske inte tillräckligt med händer som betalar av som jag slår? En minraise pre-flop kan ju egentligen betyda vad som helst eller någon som har andra erfarenheter? Händer som betalar av 89, 9J, 22 och kanske t. o. m AJ(främst suited i spader). Händer jag betalar av 88 och 99. Känns nästan som en all-in är det bästa här? Men dubblingar kanske oftare betyder 88 och 99 än 22 och 89? Resultatet då: alve123 : Raise ($67.90) alve123 : All In KristianSS : Call ($47) KristianSS : All In *** SUMMARY *** Pot: $202.40 | Rake: $2 Board: [ 2s 8s 9d 6h Jh ] wadejerson lost $0 alve123 bet $99.90, collected $0.90, net -$99 Shows [ 6d 6c ] (three sixes.) pdpgizmo lost $0 DarthVader96 lost $0 nando85 lost $2 KristianSS bet $99, collected $201.50, net $102.50 Shows [ 8c 8d ] (three eights.) Palmenman lost $2 sleeplogic lost $0 otto_k lost $0.50 Lagemo99 lost $1 Kommentarer om mina tankar om handen? Citera
Recommended Posts