Gå till innehåll

Kommer spelstandarden att förbättras?


Kvint

Recommended Posts

Vad tror ni om framtiden för Texas Holdem på nätet?

Kommer det att finnas lika många dåliga spelare?

Har ni som spelat länge på nätet märkt någon förändring i kvaliteten på motståndet?

 

Själv tror jag att det ökande intresset för poker iallafall kortsiktigt (1-2 år) kommer att göra att antalet dåliga spelare kommer att öka kraftigt.

Det kan dock komma att bli än viktigare att spela på "rätt" sajt och i rätt bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att intresset kommer att öka väldigt mycket de närmaste 6-12 månaderna och att vi kommer att få se fler tv-program som säkert kommer innehålla interaktiva inslag typ spela via telefonen osv.

På TV3 kommer vi säkert kunna få kika på pågående spel på 24Hbet. Renodlade "TV3-poker"-bord där du kan kika på dig själv i rutan...högre avgift så klart, men va f_n det kan det ju vara värt att få se sig själv gå All In på tv :-)

 

Jag tror att pokern kommer sno pengar från odds-spelen, dvs fler kommer sätta in en femhundring på Pokerkontot än på kryss Aik-Örebro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns inga tecken på att flödet av dåliga spelare skulle minska. Tvärtom så ökar omsättningen mer än någonsin.

Jo, precis som Framfabaktier idag är värda 30000kr styck så kommer poker bara att öka...

 

Min poäng är att det just nu är en mediafluga, det kommer inte hålla i sig så länge till. Att poker skulle bli en legitim "sport" ser jag som extremt otroligt, det är helt enkelt för tråkigt att titta på när nyhetens behag lagt sig. Vidare är det en väldigt dyr sysselsättning, dåliga spelare betalar både enorma mängder rake och förlorar stora pengar till bra spelare. Som kuriosa kan jag nämna att det de senaste tio dagarna försvann mer än $20,000 i rake från de bord jag spelade på. Det är helt enkelt inte särskilt ekonomiskt hållbart med de siffrorna om inte nya spelare hela tiden tillkommer.

 

Och det kommer det inte göra när mediahypen dött ut. Dessutom så kommer den stabila spelarbasen bli bättre och bättre eftersom det helt enkelt inte går att spela särskilt länge annars, detta kommer innebära att de nya spelarna blir knäckta ännu fortare än tidigare vilket leder till att de inte tillkommer i lika stor utsträckning. Summan av det hela är att onlineborden antagligen kommer vara mycket tuffare om tre år eller så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns i och för sig en möjlighet att dagens rake-struktur på sikt kommer att ändras för att stimulera folk att fortsätta spela. Om siterna ser att intresset går ner kommer de att göra en hel del för att bibehålla befintliga kunder.

 

Dessutom finns det många andra områden, där spelaren är torsk, som inte verkar tappa i omfattning, t ex trav och andra former av spel. Dessa spel ökar hela tiden sin omsättning trots att huset klipper mycket mer än vad pokersiterna gör. Detta borgar för att även poker kan bli en bransch med stadig tillväxt. I och för sig består omsättningen i dessa spel till stor del av små individuella insatser som inte skulle göras utan möjligheten till eknomiskt oberoende vid en fullträff.

 

Likheten med poker kan ses i turneringar där den potentiella avkastningen kan vara ganska stor.

 

Jag har såklart ingen aning om vad som kommer att hända i framtiden, men jag ser ingen anledning att helt dizza spelets framtida utveckling på basis att nytt blod måste komma till. Uppenbarligen finns det andra spel där det är kutym att lägga bort en slant kontinuerligt, trots att man är chanslös i längden.

 

Hur som helst ska det bli spännande att se vad framtiden har att bjuda på.

 

//Marcus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vidare är det en väldigt dyr sysselsättning, dåliga spelare betalar både enorma mängder rake och förlorar stora pengar till bra spelare. Som kuriosa kan jag nämna att det de senaste tio dagarna försvann mer än $20,000 i rake från de bord jag spelade på. Det är helt enkelt inte särskilt ekonomiskt hållbart med de siffrorna om inte nya spelare hela tiden tillkommer.

 

Det gäller ju för i princip alla spel där kunskap ger fördelar, typ V75 och Oddset.

Jag tror att redan befintliga spelare kommer välja bort andra former av spel till förmån för poker och att online-poker kommer växa ett bra tag till. Det är en perfekt form av spel för nätet av många anledningar. Direkt belöning, egen påverkan av utgången (vilket alla tycker är bra då man sällan betraktar sig själv som sämre än genomsnittet).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag tror framför allt kommer att förändras på lite sikt är att det inte kommer vara amerikaner och nordbor som dominerar. Snarare kommer indier och kineser att vara de som kan satsa mest. Väl utbildade, disciplinerade, vana att arbeta många timmar. Poker borde ju vara perfekt då man kan börja med små medel och arbeta sig uppåt.

 

Det kommer säkert finnas västerlänningar som utnyttjar det hela och anställer en farm med spelare i t.ex. Indien som man förser med kapital. Det ser vi ju liknande paralleller på idag vad gäller programmering och informationssökning. Givetvis blir finansiärerna snart överflödiga.

 

Jag tror att hypen vara i c:a 2-5 år till, sedan blir det nog tuffare online. Så passa på att lira ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mediahype eller inte, pokern är här för att stanna. kommer säkert i framtiden bli så att pokersajter finansieras via reklam istället för rake precis som metero andra gratistidningar. det kanske blir oddspel på spelare. dvs jag satsar €30 på att kniven vinner nästa wpt osv...

 

poker är stort i USA och i europa växer det enormt. tänk er att en 1/6 del av USAs befolkning spelar poker regelbundet (online, live och home)

 

marknaden växer hela tiden, alla som fyller 18-20 börjar spela då växer spelarbasen..

 

jag tror inte på nån avmattning inom 5-8 år..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte heller på att det kommer försvinna, det är ingen fluga som internet ;)

 

Nävars, men nu när det är en stor spelarbas så tror jag att fler kommer tillkomma hela tiden eftersom det kommer pratas om det och alla kommer känna någon eller hört talas om någon som tjänar lite på det och så kommer de hoppa på pokern också...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...