Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Onsdag, 14 December

Hur många timmar per dag spelar du?

Det varierar väldigt mycket, vanligtvist 3-5, men ibland upp mot 10. Kan kolla genomsnitt i pokertracker... 3 ½ h i genomsnitt / dag.

Session 1: 12:00-15:00

Vann med AA för en gång skull...fyrtal. :roll: Tyvärr satt ingen med den möjliga färgen så det blev inte speciellt stor utdelning, det är ju alltid risken med fyrtal.

Slutar första sessionen 14:30 istället eftersom det gått ganska hyfsat.

+$70

Session 2: 18:00-20:00

Nu kanske du tycker att man borde sluta på topp? Rätt! Är det vad jag kommer att göra? Nej!

Valet står mellan att plugga tenta som jag borde göra eller riskera $10 vid pokerbordet. Det senare altenativet låter betydligt mer smärtfritt.

** Dealing down cards **

Dealt to [A] [ Jc Qh ]

humrer calls [$0.1].

Bigspud folds.

[A] raises [$0.4].

pedeste folds.

grill89 calls [$0.35].

IslandRP calls [$0.3].

humrer folds.

** Dealing Flop ** [ 10d, 9c, Ks ]

grill89 bets [$0.2].

IslandRP calls [$0.2].

[A] raises [$0.4].

grill89 calls [$0.2].

IslandRP raises [$0.4].

[A] raises [$0.6].

grill89 folds.

IslandRP raises [$14.85].

[A] calls [$4.05]. All-in

** Dealing Turn ** [ 10c ]

** Dealing River ** [ 9d ]

** Summary **

IslandRP shows [ Kc Kd ].

[A] mucks.

IslandRP collected [$11.25].

IslandRP collected [$10.4].

Förlorade buy-in $10, :cry:

Hittade min vanliga otur och blev otroligt utdragen igen.. :?

Resultat: +$48.78 ($409.04)

• Svars 149
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Torsdag, 15 December

Session 1: ~16:00

Har missat två färg+stegdrag börjar bli lite irriterad, kanske dags att ta en paus. :roll:

Tar paus mellan 19:30-20:30

+$20

Session 2: 20:30-23:00

F****!!! Jag satt med KK och på floppen kommer J, jag bettar på ordentligt, Turn Q, jag bettar. Tror du inte han sitter med JQ. Jag bettade 6xbb innan floppen. :x:x:x

Suck, tillbaka på 0 nu..bara ta det coolt och fortsätta.

23:00 +$7, kör en timme till det är ju Matrix och allt på TV. :roll: Har hamnat vid så snuskigt tighta bord, det gäller bara att hålla lugnet och inte "let it get to you".

01:00 Kul ska upp om fem timmar...

Resultat: +$10.02 ($419.06)

Postad

Fredag, 16 December

Session 1: 13:30-15:30

Jag har hittat ett bra spel, nu är det bara diciplinen det hänger på.

Attans låg nästa +$20 när jag plockar upp AK och träffar K på floppen, det blir lite bettkrig och jag hamnar all-in, han sitter på 77 och har träffat tripps. :cry: Slutar sessionen lite tidigare därför.

Session 2: 17:30-20:30

Då kör vi igen...Fick lite återbäring på turen och träffade precis rätt kort. :lol: Klar redan 18:30.

+$34.83

22:30 Suck..med inte bättre TV-underhållning än Harry Pötter så finns det inget annat att göra än att sätta sig vid pokerbordet igen.

00:00 Gick rätt hyfsat, visar att det faktiskt kan gå annat än nedåt. :lol:

Resultat: +$59.65 ($478.71)

Postad

Söndag 17, December

Session 1: 10:30-12:30

Gick så bra så det blev bara 2 h, min nya taktik verkar fungera bra om den kombineras med mycket diciplin.

+$31

Eftersom min bankroll nu nått en ganska bekväm storlek funderar jag på att börja spela lite $25-inköp, trotts allt är det inte mer än ett 5% inköp. En idé är att dubbla upp en gång på $10 innan jag börjar spela $25, så jag har lite mer marginal, förlorar jag en all-in på $25 så hamnar jag inte mer än $15 back. Det är alltid riskabelt att gå till en högre nivå, men i längden är det ganska oundvikligt.

Session 2: 14:45

Gick emot ett av mina budord att betta färg när det ligger par på bordet, och det fick jag betala för, han träffade kåken på river.

Pah, tre händer utdragen på river två gångerna.

+$11. Tar en 30 min chill-out.

Blev lite tiltad efter att ha blivit utdragen igen..Väntar till 18:00 innan jag försöker igen.

-$10

Session 3: 18:00

Nya friska tag...

Gick lite upp och ned, provade lite $25 men det gick rakt och helvete..aja.. :cry:-$20

Skit...

Resultat: -$39.50 ($439.21)

Postad

19 December, Måndag

15:20 Floppen kommer 4TT, Jag går all-in med KT, tjockisen callar med 77 och träffar 7an på river, jag är (u)r(u)inerad. -$20 :cry::cry:

21:00 Spelade värdelöst idag, gjorde massa idiot calls (AK all-in mot 2 motståndare) plus att jag foldade massa gånger då potoddsen var helt emot det och jag hade vunnit (t.ex. någon bettar $1-2 efter river när det ligger över $15 i potten).

Resultat: +$21.74 ($482.06)

Postad

20 December, Måndag

13:30 Jag har triss i 5 och går upp mot triss i 7. Ajsing bajsing lilla katt, du får ont i BR.

16:00 Jag spelar sämre än en speedad tvättbjörn och när jag väl lyckas spela bra så har tjockisarna sådan fruktansvärd tur och drar ut mig på river, när jag går all-in på turn. :cry::x:x:x:evil:-$29

Resultat: -$38.18 ($443.88)

Dåligt spel plus badbeat när man spelar bra = TILT.

Postad

December 2005

Resultatet för December blev +$220 ($520), lite sämre än jag trodde på grund av lite julfirande och julsupa som kom ivägen för spelandet.

Postad

Onsdag, 4 Januari 2006

Det nya året började inte speciellt bra, var på lite (icke-pokerrelaterad) tilt och första tre dagarna gick totalt -$60.

Målet med spelet i Januari är att ta mig upp på $25-inköps nivån, vilket kräver en heldel anpassning i spelet. Jag måste bli betydligt mer aggressiv och inte calla bort alla mina pengar på skitdrag.

Desutom tar jag inte fullt studielån utan hade tänkt att ersätta den inkomsten med pokerspelande. :roll:

Gick inte bra alls, spelade ganska mediokert (vilket vanligtvis räcker för vinst), låg -$30 men spelade upp mig till +-$0 och sedan ned på -$20 igen.

Resultat: -$21.23 ($438.77)

Jag väntar med att spela $25-inköp tills jag är över $500 igen..

Postad

Torsdag, 5 Januari

Har ingen aning varför det går så sinnessjukt dåligt, jag kan bara inte vinna på de där givna händerna, t.ex. förlorar jag all-in preflop AA mot KK. :cry: Målet för januari blir nog att gå +-$0 :roll:

Resultat: -$24.43 ($414.34)

Postad

Jo, man får hoppas på det. Tyvärr har jag varit lite distraherad senaste veckan så har inte brytt mig speciellt om förlusterna eller pokern.

Imorgon blir det att ta saker på lite större allvar, för att se exakt vad det är som jag gör fel nu, tänker jag skriva ned alla pottar som jag förlorar/vinner mer än $2. Då borde jag kunna se var det är som det läcker mest pengar, plus det kanske får mig att skärpa mig lite om jag vet att jag får skämmas här annars. ;)

Postad

Fredag, 06 Januari

Då är det dags att skärpa sig..

Session 1: 13:20-15:20

(tabellen är för min egen skull, vill någon försöka tolka den, lycka till)

[+-$:hand:chans att vinna%:fold/showdown] Grön=jag tycker jag spelade rätt, Rött=fel.

[-$5:AA:82%:sd] All-in vid flopp, han hade 88 och träffar 8 på river.

[+$3:K9:?:sd]

[-$3:KK:0%:f] Flop: KQJ, Turn: T (Vadå otur?)

[-$10:A4:90%+:sd] Helt djävla sanslöst, jag har två par och han får in stege med runner-runner.

[+$4-:AA:82%:sd] Jag höjde 7xbb en annan går all-in igen på 88, jag vinner för en gångs skull...$4.

[+$6:A9:+90%:sd] Två par igen, den här gången höll det.

[-$6:KK:18%:sd] Kommer QQ på bordet alla checkar, någon sitter och slowspelar en Q.

Sessionen blev 1h för lång, tar en timmas paus och sedan fortsätter med lika bra spel. -$12

Session 1: 18:00-19:30

[+$3:KJ:?:sd] Hatar KJ, hade par i K, bettade flopp/turn och checkade river.

[-$5:A9s:51%:f] Hade par och högsta färgdraget, träffadetINGET, foldade på river.

[+$12:D9:32%:sd] Fösta gången jag träffar open end känns det som, och deras tårar smakade som socker i min mun. :roll: Äntligen tillbaka på +-$0, fortsätt med lika bra spel så kanske jag plussar idag.

[-$8:KT:0%:sd] Bordet ligger 4KK, han bettar 10c flop/river med pocket 4or, aj.

[-$10:Q9:32%:sd] PISS, tiltar bort $10 på ett insidestriaght draw eftersom jag precis träffade ett efter att ha foldat..Tar 1h paus

Helt omöjligt, börjar bli desperat vet inte vad jag ska göra! Jag gjorde några missar men överlag tyckte jag att jag spelade bra, förut gick jag +$20 lätt även när jag spelade medikoert.

Resultat: -$21.34 ($393.00)

Postad

Lördag, 07 Januari

Börjar seriöst tro att pacific djävlas med mig..Jag sitter med AJ mot KJ, på floppen kommer en J, jag bettar på utav bara hvete på river kommer K. :x:x -$8

Har bestämt mig att det ska vända idag, så ska spela bra och INTE tilta.

[-$10] på Q-färg mot A-färg..shit happens..

[-$8] Jag sitter med triss och den andra checkar en dold kåk på floppen. Snyggt spelet -$8.

[-$10] Jag sitter på QQ går all-in på turn och han callar min all-in med 5K, river kommer K. -$10

[-$6] Träffar triss på floppen och självklart blir det 4 ruter på river...

[-$1] Missar en draghand på ~60%, tror jag aldrig har träffat något med chans på över 45%.

[+$3] Träffar ett färgdrag, yeey! Tyvärr vill ingen betala mig. =(

[+$4] Triss med tre klöver på bordet, jag tar ordentligt betalt på floppen och sedan bettar bort honom med all-in på turn. Vill inte upprepa det förra med fyra i färg på river.

[+$5] Mycket rörigt spel, bordet ligger K8JTA, jag sitter med KQ.

[+$7] Sinnesjukt, sitter på AA bordet ligger. QKKKTK (Samtliga tre potter ovan vann jag från samma spelare)

Hamnade brevid crazy-brobobjörn som höjer 20-40xBB och går all-in på floppen så fort han har ETT klätt kort.

[-$10] Jag går all-in mot han pre-flop med AK, tyvärr callar någon annan sate också med KJ och träffar J.

[+$10] Träffar trips och ingen hade färgen som så klart träffar på river, otroligt!

[-$18] Träffar triss i damer med QQ, går all-in $18, TVÅ callar mig och en träffar färg på river. SKIT! Hade jag överlevt den här hade jag varit back on track, men jag var åtminstone på rätt sida av odds-strecket så det är bara att vara glad att jag spelade rätt.

[-$10] Bora Bora björnen träffar en Q när jag går all-in med 99...

[-$4] Sitter på QQ bettar pot på floppen, turnen kommer A, han går all-in, jag lägger mig.

[-$6] Går all-in med TT efter floppen 472, KJ callar och träffar.

Är det någon som tycker jag spelat dåligt här, med undantag för de spel jag markerat med rött? Har jag bara ofantlig otur eller inser jag bara inte att jag spelar skit?

[-$5] Jag sitter på par i A, han träffar tripps J på river.

[-$5] Jag sitter på högsta paret och stegdrag, han sitter på tvåpar..

[-$5] Missar open end, två andra spelare med i potten så jag hade pottoddsen och framför allt de implicita odsen med mig.

[-$10] Missar ett färg+överkorts-drag (45% inte helt dumt)

[-$0] Sitter på KQ och träffar Q (ingen hade bettat preflopp)..Blir såklart splittpot eftersom den andra sitter med KQ också. Hade chansen att dubbla upp.

[$0] Träffar open-end ingen callar ett pott-bet.

Ska göra en liten avräkning var jag borde hamnat om mina +%50 chans att vinna hade vunnit och de under %50 hade missat...

Skulle ha förlorat $53 på dåliga drag, skulle ha vunnit $126 på mina bra drag. Då räknar jag utan implicita odds, d.v.s om jag t.ex. kunnat bettat på river istället för att behövt folda. (Drag some i 'move') Idag borde jag alltså ha plussat $73, okej poker är ingen exakt vetenskap men det behövs mycket otur för att hamna på -$90 istället för +$73. (Påstår inte att siten skulle vara riggad, det är lite väl kliché)

*suck* Inga större tiltar idag tycker jag dock..

[+$10] JJ, flopp AKJ, eftersom jag bettade upp ordentligt preflopp så antar jag att ingen sitter med QT (bra nära att jag hade fel). Jag callar en all-in, han har JT och träffar otroligt nog inte två T eller en Q. TACK!

[-$1] Spelar AK väldigt bra mot AQ efter han träffat Q på floppen, kunde kostat betydligt mer.

[+$6] Floppar stege, med färgdrag 32s - As4s5, den andra får två par.

[-$1] Lägger ned ett färgsteg-drag (som jag hade träffat, men förlorat på att fjärde färgkortet kom på river) eftersom 4 spelare går all-in. Hade nog varit oddsmässigt vettigt att gå med men det var bara för crazy för min mig.

[-$3] Jag foldar 99 efter någon träffade färg på river.

[-$2] Missar ett färgdrag, trodde jag hade två överkort (vinnaren hade stege). Dock fruktansvärt bra implicita odds, hade fått ut 3x pengarna.

[-$1] Kommer undan lindrigt från AJ mot AK, båda hade tvåpar.

[+$1] Träffar open end på turn, men vill inte ge ett billigt färgdrag på river, så de andra foldar tyvärr.

[-$4] Jag har AJ floppen kommer AQ2, alla checkar jag bettar pott och en annan går all-in, jag foldar. En tredje callar, all-in:aren satt på AK. Hade förväntat mig en reraise preflopp av AK..Men kom undan lindrigt i allafall.

[-$6] Någon bettar 10xbb innan floppen, sedan checkar låg flopp. Jag går all-in med KK. Han sitter med AA, shit happens anser det fortfarande som ett bra spel. (En till callade efter mig, så hade det hållt hade det blivit pengar)

[-$3] Höjer innan floppen och försöker betta bort 1 person efter, men han callar med JT, par i T. Standardspel men kanske inte helt nödvändigt.

[-$3] Mitt A-par blir slagen av två par. Dåligt spelat.

[-$9] Kanske kan bedömas som tilt, förlorade med par i K mot AA på hand. Borde insett att något var lurt.

Överlag inte dåligt men kanske lite frikostigt spelat på slutet, endast ett par även om högsta håller sällan på den här nivån. Får spela sådana händer lite mer konservativt.

Resultat: -$90 ($300)

-$220 hittils den här månaden, inte roligt. Men som jag visade ovan så tycker jag att jag spelar ett vinnande spel. Det är klart att jag gör misstag och lite dåliga calls ibland. Men hade jag haft en mer jämn tur så tror jag att jag åtminstone hade gått med lite plus. Tyckte ändå det kändes bra idag, största delen av mitt spel var vinnande och mycket låg tilt max minus $10-$15 på 6 timmars spel.

Spelar jag som idag så borde jag utan problem kunna gå åtminstone +-$0 den här månaden allafall. Behöver snitta +$10 / dag, vilket inte har varit ett problem tidigare.

Postad

Söndag, 08 Januari

Börjar tidigt idag med, tänkte lite mer konservativt spel, max 1h.

[-$3] Pocketpar-natt, plockar upp 22, 44, 77, 77 i RAD. Ser floppen men träffar inget, vill inte kasta bort mer pengar på omöjliga drag.

[-$2] Missar färg+inside-drag, i och för sig två spelare med men de implicita oddsen var små, skulle ha foldat.

[+$2] En shortstack gör all-in ($2), jag callar med AK. Det var 50%-50% troligtvis.

[+-$0] Jag sitter på JJ och floppen kommer AQJ alla hjärter, en går all-in och jag foldar. Turn: K, River: K. Jag hade fått fullhouse och tripplat upp, men jag tycker ändå jag gjorde rätt (4 hjärter totalt på bordet). Eftersom jag var shortstacked hade det kanske varit smart att calla, det hade blivit ett potsize bet med totalt 3x pengarna att vinna.

[+-$0] Höjer med AT i lilla blind, ATs på floppen och jag går all-in ($2.9) tyvärr callar han inte, kanske skulle bettat 1-2 istället..Men risken för färg skrämde mig.

[+$3] Gör en idiot-bluff som med nöd och näppte klarar sig. Alla hade checkat med $1.2 i potten, så jag går all-in på mellanparet och blir callad av AK med färgdraget. $6.5 vid bordet så nu kan jag andas lite.

[-] Har en inside draw och foldar när någon bettar pott, självklart hade jag träffat på turn. Aja, klart jag gjorde rätt men fortfarande väldigt psykande. Speciellt när två andra går all-in efter...

[-] Väldigt nära att dubbla upp men rivern gör det till en splitt..Provar ett nytt bord.

[+$3] Vinner med A6 par i A, den andra satt med 84o, inget drag..inget. Skumt..

[-$3] Standardspelet med höjning innan floppen och sedan betta potten aggresivt på floppen verkar inte fungera här. Blir alltid callad. Nog bättre att vänta på en hand, här har man faktiskt råd att vara passiv.

[+$3] K topp-par, blev callad igen men han hade mellanparet.

[+$4] Plockar upp AA på knappen, floppen kommer 999. Jag checkar och K kommer på river och jag får lite betalt allafall. Vinna på AA? Det måste vara min tur dag! :roll:

[+11] AJ, flopp: A5J, jag checkar med 3 andra i potten. En går all-in ($2.5), alla callar. Turn: 5, jag bettar pot eftersom det finns färgdrag. Jag får en call men jag vågar inte betta sista $2 på river eftersom 5:an skrämde mig.

[+$3] Pseudo-triss i A, med A6 på hand..inte kul att spela men det gick.

[-$2] Standardspel..men det blev triss och färgläge på bordet..

[-$10] AA, floppen kommer 857 rainbow. Jag går all-in, två stycken callar med 6:a. Självklart kommer turn 9. *suck* Dags att sova..

Tyckte jag spelade väldigt bra, hade bara AA hållt (68% chans) så hade jag gått +$30.. :roll:

Postad

Söndag, 08 Januari fort.

Gör en ny post, den andra blev så lång.

Första sessionen, 14-16:

[-$5] AA, floppen kommer K3Q, jag bettar pott och turnen kommer K. Jag foldar, han sitter med kåken. :roll:

[-$5] Faan, klick-misstag klickade i call 0.6c men så höjde någon samtidigt till $3 och jag var pottcommited. DUMT!

[$2] Färg+inside draw (45%), missade så jag gjorde en stonecall bluff. Lite onödigt men det var rätt läge.

[-] F*ck, träffar falskfärg (endast 1 färgkort på flopp) på river, tyvärr har ingen bra nog kort för att syna mig. :cry:

[-$2] Blir reraisad när jag höjer preflopp med AQ, skulle ha foldat, men man vet aldrig med de här vildarna.

[$4] Floppar färg med open-end straightflush drag, myspys.

[-$10] F*TTA, går all-in med KK mot AK..87% att vinna, men nix..

[+$5] Går upp mot samma kille 77 mot A6, den här gången träffar han inte A.

[-$10] Tilt får vi väl kalla det där, bordet ligger A37, jag har A och bettar, han följer med. Turn: 7, han har J7..jag vägrar lägga ned..

Nu är det skärpning som gäller..

[-$10] Faan, all-in på flopp och han träffar A på river...aja..

Det här kanske verkar väldigt crazy men jag prövar göra ett inköp på $25, mitt konservativa spel kanske passar bättre där. VÄLDIGT försiktigt spel dock, INGEN TILT, INGEN TILT!

[-$20] Nehepp..Hade AJ, floppen kommer J52 med två hjärter jag bettar pott, ett hjärter till, och rivern ytterligare ett hjärter. Eftersom jag visste att han drog på färgen på floppen hoppades jag att min J-färg skulle räcka, han hade två färgkort som jag trodde men K-high. Tror det blir att sluta spela poker för min del...

[+$20] Triss i sjuor, slowspelade de lite vilt men då fick jag betalt också

[+$15] Triss i J med A kicker..niiice

[+$20] Två st bettade färgdrag, jag hade topp-paret och gjorde ett semibluff-bett på slutet.

TACK!!!!!!!!! Första plus denna månaden, det blir att köra NL$25 imorgon också!!!

JAAAA! (Jag var nere på $220 som minst, så ganska ok dagsverk)

Resultat: +$7.81 ($307.81)

Nu gäller det bara att jag kan forsätta med samma försiktiga spel så jag kommer tillbaka till $500.

Postad

Måndag, 10 Januari

Formaterade datorn så nu är den fräsch och fin, tyvärr så fuckad handgrabber upp sig så klart, $10 i sjön. Ska äta lite sedan blir det lite kvalitetspoker...

Då är det dags, nu gäller det att hålla skärpan. Läste i lite andra dagböcker om folk som spelat knappt ett år som drar in $7000-$8000 / månaden. Vill jag komma i närheten av det får jag nog ta mig i kragen och börja spela ett 'solit' spel.

00:50

[+$22] Floppar triss, callar ett litet bett. Turnen ger motståndaren två-par så han bettar åt mig. Har lite medlidande, igår var det jag som alltid satt med två par mot triss.

[-$5] AK mot A5, försökte finisha off han jag just tog alla pengar av. Tyvärr träffar han 5an. Dags att coola ned spelet.

[-$6] Faan, spelade alldeles för passivt. AQ och träffar Q på floppen men han träffar K på turn. Han hade bara J-kicker så hade jag spelat mer aggresivt så kunde jag bettat bort honom eller åtminstone foldat på river.

[-$5] Missar steg+färgdrag med två andra i potten, inte kul att betala för inget men tycker helt klart jag spelar rätt.

[-] Plockade upp KK, det är som att stirra döden i vitögat

[-$5] JJ, kommer K på floppen men alla checkar så jag bettar. Tyvärr blir det färgläge och någon går all-in på river. Skulle foldat på turn. :cry:

Ingen trevlig riktning, över -$20 i streck nu.

[-] Träffar triss tyvärr var det tre hjärter på floppen, så alla sprang sin väg.

[+$5] JJ, självklart kommer floppen K, men alla checkar. Jag bettar pott, en callar. River rags. Den här gången slår jag på aggrisiviteten och bettar pott igen. Han foldar, han hade nog bara callat med K + bra kicker, vilket han borde bettat på floppen.

[+$4] KJs, höjjer på knappen. Fyra andra går med (?). Jag bettar pott på floppen och alla lägger sig. Lite vilt att bluffa ut 4 personer..men men

[+$2] QJ, höjjer på

[+$8] QQ, höjjer 6xbb. 4 st följer med. J48 två ruter på floppen, jag bettar pott ($10), alla läger sig. Helt klart nöjd, QQ brukar sluta med smärta i BRn.

Kanske lite överaggresivt, ni får kommentera sista spelet.

#Game No : 49632935

Seat 1: shadiee1 ( $44.16 )

Seat 9: [A] ( $44.31 )

** Dealing down cards **

Dealt to [A] [ 10h 10d ]

[A] raises [$1].

shadiee1 calls [$1].

BlTiger calls [$0.88].

** Dealing Flop ** [ Q :spade: , 10 :club: , Q :club: ]

BlTiger checks.

[A] checks. Tror inte mina ögon vilken flopp..Det är bara anta att ingen sitter på QT eller QQ. Jag tycker jag har råd att checka här, få någon annan att betta eller låta någon träffa färgen.

shadiee1 checks.

** Dealing Turn ** [ 3d ]

BlTiger checks.

[A] bets [$1].

shadiee1 raises [$5].

BlTiger folds.

[A] raises [$8]. Kände att jag var tvungen att reraisa här, om det skulle bli några pengar i potten till river. Kanske avslöjar min styrka lite.

shadiee1 calls [$4].

** Dealing River ** [ 8h ]

[A] bets [$18]. Potten ligger på $20...Han hade nog callat om jag bettat $10, men men.

shadiee1 folds

** Summary **

[A] collected [$38.2].

Hur skulle ni ha spelat, med tanke på nivån (0.25c bb)...

Natt-resultat: +$29,50 ($337,31)

Postad

Måndag, 10 Januari fort.

15:00

Morgonpoker har guld i mun, förhoppningsvis...

Spelar ett bord på PokerTime också (Free $10, bla bla bla).

Han spela en hand på PokerTime innan jag sprang in i en triss, snipp snapp slut. Vi hoppas att det var dagens otur det...

Det var det inte...

[-$25] KK vs AA...ajsing bajsing..FAAN!

[+$32] Jag slog på aggresivitetsswitchen och det gick hem. Fick rätt bra kort också, puh...Tillbaka på noll.

Faan alla är så all-in-kåta att borden består inte...

[-$25] PISS! Han träffar en "dold" stege på turn..

[+$7] FAAN, plockar upp AA och KxxAJ kommer, två andra med men ingen bettar..

[-] Lite tiltvarning nu..Börjar bli irriterad. Träffar kåk på floppen med T8, fyra andra personer med, INGEN svarar.

Var detta lite väl vilt spelat av mig, men tyckte någon verkade lite skumt? Hade varit bekvämare om jag allafall haft AK.

** Dealing down cards **

Dealt to [A] [ Qs Ad ]

[A] raises [$1].

NFC04 calls [$1].

Fish005 calls [$1].

Addis95 calls [$0.75].

** Dealing Flop ** [ 5h, 8s, As ]

Addis95 checks.

[A] bets [$3].

NFC04 calls [$3].

** Dealing Turn ** [ 3h ]

[A] bets [$4].

NFC04 raises [$8].

[A] calls [$4].

** Dealing River ** [ 5c ]

[A] checks.

NFC04 bets [$23.29].

[A] calls [$21.22].

** Summary **

NFC04 shows [ 8h 7h ].

[A] shows [ Qs Ad ].

[A] collected [$65.16].

NO MORE, NO MORE TONIGHT!

Resultat: +$78,64 ($386,45)

Kan inte hålla mig måste spela lite poker, kör en $5 SnG så slipper jag riskera för mycket..

3 min senare: Otur har tvåpar på floppen och han träffar triss på rivern...Först ut..

Ännu en SnG och 3 min senare: Bläääää, SnG är inte min grejj, sätter mig vid ett NL$25 istället...solit spel nu!

Faan alltså kommer ju få storhetsvansinne här..

Resultat: +$128.00 ($435.81)

Nu får jag verkligen lägga ned för idag (1h 40 min ;) )

För att distrahera mig från att spela mer så ska jag försöka komma på ett bra sätt för att föra statestik på mina händer.

Dagens tips för alla pokerspelare är att köpa en påse vicks red energy, en påse motsvarar ca 8 koppar kaffe. Kombinera det med det vanliga kaffe/te-drickande å ni är verkligen på G. :shock::shock::shock:

Postad

Tisdag, 10 Januari

Tid spelat: 03:45

Händer spelade: 181

Sidor "lästa" inför tenta den 16:de 33 / 260

Nu ska jag börja föra lite mer seriös statestik, och inga klagomål på att jag kommer få 16 h spelad tid varje dag. Tänk så mycket tid jag inte spenderar på andra missbruk, rena mirakelkuren!

Spel utvärdering

Då är det dags, har sätt på lite middag tycker det börjar bli dags. Nu är det säkert spel som gäller, det gör inget om det går lite saktare bara jag fortsätter i rätt riktning.

00:42 : +$4 : AA :2QQ2T : $4-$5-$16 : Q6/-

Två motståndare, Q6 all-in preflopp..*suck*

01:23 : +$6 : AK : 2A2T : c$2-$8 : -

Lät han betta åt mig, reraisade till pott på turn, han lade sig

01:35 : -$5 : 45s : 67xQK : $1-$5-f : K6-QJ

Open end + färgdrag, pott- och implicita odds med mig.

01:57 : -$12 : 67 : --- : --- : --- :

Representerar färg (i position), men blir reraisad på river, hmm. Tror han rebluffade mig.

02:16 : +$5 : 67 : 5A89K : --- : K/A?

Träffade open end, det händer inte var tredje gång direkt inte..

02:25 : -$5 : QJ :spade: : :spade::spade::spade::spade: x : Q :spade: J

...otur eller dåligt spel, vilket som..Spelar lite NSF för att hålla mig lugn

02:31 : -$5 : 68 : 688QQ : --- : QJ

Okey där måste allafall oturen ha tagit slut, QQ runner, vad är det 0,5%-1%?

02:37 : -$8 : Q6 : 7487J : -$1-$5$-$2 : J2

Helt djävla sanslöst..skulle spelat mer aggresivt men ändå..

02:41 : +$3 : T9 : Q8J : $1-$1$-$2-$10

Floppade stege, inget betalt. Försökte få det se ut som en tilt bluff eftersom jag precis förlorat den andra potten.

03:15 : -$15 : QT : AJx : ---- : AK

Inside draw med vidunderliga implicita odds, tyvärr försökte jag desperat bluffa på slutet, DUMT!

Nu är det skärpning som gäller!

03:42 : -$6 : AJ : Q33TA : ---- : A3

Auch, skulle dragit mig ur tidigare..lite ofokuserad..

03:45 : +$15 : AQ : Q3657 : ----- : A?

Lite läskigt stegläge men jag tog ordentligt betalt för varje kort, så jag satte honom på Ax

03:45....orka -$8.

Jag tyckte jag spelade aggresivt nog för att få honom att lägga middle pair men icke..

Tar en 10 min timeout, lite te och Vicks energy..

04:10 : -$10 : K22xQ : ----- : KA

Faan första handen, foldar och skulle vunnit

04:14 : +$5 : AK :diamond: : Q :diamond::diamond: xJ : -

Missade färgdraget och bluffade på river, han bettade $0.25 på en $10 pott...

04:50 : -$6 : AKs :

Han slowspelade två par

04:52 : -$10 : 99

Han satt på JJ.

Det här var ju inte alls roligt...

Förlorat på dåliga drag: $42. Åt helvete för mycket, om jag hade åkt på några riktiga badbeats också hade jag varit helt ®u®nierad vid det här laget.

Natt-resultat: -$46.69 ($389.12)

Får faan ta det lite lugnare i framtiden, inga problem ligger ändå bra till för att komma upp i $500 innan månadens slut.

Postad

Tisdag, 10 Januari, Dag

Tid spelat:

Händer spelade:

Sidor "lästa" inför tenta den 16:de 33 / 260

Spel utvärdering

Bästa sättet att återupprätta sig från nattens misstag är att inte göra dem igen. Ingen mening att jaga förluster, bättre att bara starta igen och fokusera på att spela mitt bästa spel.

14:43 : +$13 : KK : 24689 : c-$5-$10 : AQs

Blev lite rädd för en upprepning från igår med imidiär KK-död...

14:46 : - $5 : KJ : JQQ ; ---- : Q4

Han slowspelade damen, borde inte blanda mig sådana potter

14:55 : -$5 : QT : Q :heart: T :heart: 36 :heart: 7 : $1-$4$-fold : Q2

FAAAAN!!! KISS PÅ BOLLEN!! Trodde någon träffade färgen..

14:58 : -$33 : KK : J82AT : $1-$33--- : J8

Där kom KK-döden...ingen bra start..Vad kan man säga..

-$15 FAAAN han träffar färgen på river...FAAAN!

Min evig otur verkar ha återvänt..

:evil::evil: "#¤"#%#% .... Tar en timma time-out..

Tänkte att jag kör lite snortight spel samtidigt som jag pluggar, för att hamna på rätt köl igen.

Gick inte så bra, första handen, så floppar han en stege mot min AJ. Fast jag höjer 5xbb så callar han med 53o..*suck* -$15

HELT DJÄVLA SINNESSJUKT!! Två gånger i rad får den djäveln färg, fast jag bettar över potten båda gångerna!!!! -$25

:evil::evil::evil::evil::evil:

WWWAUAHAHAHAOJSDH vet inte vad jag ska säga, han gör det igen..BLÄÄÄ

Resultat: -$77.19 ($311.93)

Trodde verkligen jag hade vänt det, men med sådan här djävla otur så spelar det ingen roll om man är WSOP-mästare.....Lägger ned pokern ett tag nu :cry:

• Skapa nytt...