phuno Postad 31 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 31 Oktober , 2005 Hejsan alla duktiga pokerspelare! Är en kille på 19 år som har hobbeyspelat poker i snart ett år. Dock har jag inte spelat på några märkvärdiga nivåer och därför blir det mycket tid för de pengar jag tjänar ihop. Jag har även spelat en del low-limit cashtable men jag känner inte att det är riktigt min grej. Bättre resultat har jag haft i SnGs och några MTTs(även om de har blivit väldigt få). Eftersom jag jobbar skift samt spelar ishockey kommer spelandet fortfarande vara en hobby som jag spenderar många av mina fria timmar med... Jag har en BR på 300$ som jag satt in på PartyPoker. Tänkte börja med 2 Table 10$+1$. Behöver förslag hur mycket jag ska spela ihop innan jag går upp en nivå. Mvh phuno * Lite RP - QoS * Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
phuno Postad 31 Oktober , 2005 Författare Rapport Share Postad 31 Oktober , 2005 Tänkte inte startat förrän idag men jag tvuvade lite igår, var så fruktansvärt spelsugen. Dag 0: 1 Table 10$+1$: Wiee, min första turnering. Åker ut på nivå två efter att ha limpat med AJ och träffat TPTK. BB bettar ut på vad som ser ut som en ofarlig flop. En syn, och nu har potten blivigt så stor att jag inte vill ha kvar båda två. Ställer in och får syn av synaren. Han har AA och jag åker ut. Totalt: -11$ 1 Table 10$+1$: Spelar bättre, får inte speciellt mycket händer. Mycket positionsspel. Blindsen höjs otroligt snabbt och jag håller mig undan från några dueller och när det är 4 stycken kvar är en kille all-in på BB, jag synar med AQ och en annan motståndare också. Det blir check till river och jag vinner på high-card. Sedan går det snabbt, med lite stack så snor jag massor med blinds och i HU dominerar jag den andre killen. 1:a, yippie! Totalt: +39$ Dag 0 Totalt: +28$, nu 328$ Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
phuno Postad 31 Oktober , 2005 Författare Rapport Share Postad 31 Oktober , 2005 Dag 1: 10$+1$, tvåbords: Spelar tight till level 3, får en AJ som jag inte träffar men jag anar svaghet hos fi. Bluff på flop + turn och han lägger sig. Inte långt efter det får jag QQ, J hög flop och jag plockar hem en medium pot. J4s på BB, flop: JT9 rainbow. checkraisar en short kille som sitter på Q9. Min hand håller upp. QQ, raise från knappen, halvshort kille på BB all-in. 2600 chips efter det. 1 timmas spel, 2:a i chips 3600. Härifrån händer det inte så mycket. Stjäler massor av blinds. CL är helt kass så jag väntar på bra läga att slå till mot hans stack. Det kommer när vi är 3 personer kvar. Först en AQ som jag träffar tvåpar och sedan en T6 på BB som jag får triss i 6or på flop. Efter dom händerna återstår en riktigt tightweak spelare i HU. 10 händer sen är det klart. Resultat: 1:a, +69$ Totalt: 397$, +97$ Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
phuno Postad 1 November , 2005 Författare Rapport Share Postad 1 November , 2005 Dag 2: 10$+1$ NL, tvåbords JJ, blindsnivå 2. Höjer från early, 4,5xBB. Flop 236 med 2 hjärter. Höjer 210. reraise från en tomte, jag ställer in. Fi har A2 och min hand håller upp. Chips 2000. AK, blindsnivå 6. Sitter på SB. UTG raise + en syn så jag ställer in. Båda lägger sig. 2700 i chips. Händer inte mycket. Blindsen höga och stacken börjar sina. Raisar med A5s i late. Får syn av BB. Träffar inte flop men fi checkar så jag höjer. Han synar. Turn check,check. River en J och fi checkar så jag ställer in(Har inte så mycket kvar). Han har KJ och synar. Ute som 6:a. Resultat: Ute som 6:a, -11$ 10$+1$ NL, tvåbords Loosar nästan hela stacken på en överspelad AKs preflop mot QQ. Sedan 6(!) dubblar jag mig med A3. Inte så långt efter det åker jag ut med p9 mot JJ. Resultat: Ute som 15:e? , -11$ 10$+1$ NL, tvåbords p7, blinds level 4. Sen pos med en limper framför mig. Höjer 5xBB. Får en eftertänksam syn. Flop: 67A i hjärter. Fi checkar och jag ställer in. Han synar med AJ(ingen h). 1800 i chips Några steals som misslyckas. Blir short och ställer in på SB med random. BB synar med överpar. Ute som 10:a. Resultat: Ute som 10:a, -11$ 10$+1$ NL, tvåbords KK, blinds level 2. Button höjer några limpare. SB synar. De andra lägger sig. Flop: 59T med två klöver. Fi höjer 120, reraise till 360, fi ställer in. Sätter honom på T med bra kicker, troligtvis AT. Synar, och fi har AT. KK håller up. 1900 i chips. QQ, blinds level 3. Sitter UTG och höjer 4xBB. Knappen har ca 500 chips och ställer in. Synar honom och han har ATo. Han sätter triss i tior på river. pT, blinds level 4. Två limpers + en minimiraise. Höjer till 9xBB. Två syn. Q43 med två hjärter. Fi1 check, F2 höjer 1/6 av potten. Jag ställer in. Fi använder timebank men lägger sig tillslut. Finalbord och jag har ca 1550 i chips. pT första handen i middlepos. UTG raisar 3xBB, jag ställer in. Han synar efter tvekan med AJ. pT håller upp. 3,3k chips. KQ på BB, miniraise från UTG. Jag synar. Flop: QJ9. Jag checkar och fi raisar halva potten. Jag ställer in och han synar med sina p9. Träffar ingen stege. Resultat: Ute som 6:a, -11$ Totalt: -44$, 353$ Kommentar: Ja, vad ska man säga. Två av turneringarna tyckte jag att jag spelade bra. Haft en del oflyt och en del dåliga moves. Men så är det. Hoppas det går bättre imorgon. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts