Gå till innehåll

Alternativa Internetuppkopplingar?


olalun

Recommended Posts

Hej!

 

Har ett stort problem rörande Internetuppkoppling. Jag har flyttat ut lite grann i obyggden och nu visar det sig att ADSL och "nedgrävt" bredband inte finns att tillgå från min nya adress. Radiolänk, har jag hört mig för om, men det verkar bli alldeles för dyrt!

 

Har sett att några på forumet prövat att surfa med 3G-telefonen som mottagare och skulle vara intresserad av att veta mer om hur det funkar och så. Hur viktig är mottagningen och vilken hastighet kan man uppnå? Kan tyvärr ingenting eller iaf väldigt lite om dessa tekniska finesser och blir därför fort bortdribblad av det man försöker läsa sig till på Internet.

 

Finns det nån möjlighet till nån satellitlösning. Hörde mig för med Canal digitals swepet (http://www.swepet.se/canaldigital) och dom erbjuder en tjänst. Här är det dock en fast avgift + att det tillkommer en minuttaxa liknande den minuttaxa som råder för modemuppkoppling. Det känns ju lite B. Man vill ju helst ha en fast kostnad per månad så att man inte får någon obehaglig överraskning!

 

Vet någon om någon annan lösning som kan fungera? Skulle vara oerhört tacksam med all tänkbar hjälp inom ämnet!

 

Mvh Ola

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...