Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Månadsturnering i götelaborg (5000 +400). Lite jobbigt, men dock roligt bord vi spelar för tillfället 100-200. En del namnkunniga gubbar vid bordet, Aiyan (reserverar mig för stavningen) sitter på min högra sida, han kom väl tia i wsop lr nåt tidigare i år samt iaf en gubbe tll som vart på finalbord i wsop vad jag vet. hmm de vart lite offtopic men, iaf hade jag fått välja hade jag tagit ett annat bord.

Anyways, jag ca 3000 i bb (5000 i startmarker) efter o ha bluffat på två gator mot killen på knappen den aktuella handen (han hittade iaf synen med QJ o AQx flopp efter jag oxå raisat preflopp). Kille som precis spelat vad jag tycker är mycket tveksamt i en pott och därmed dubblat upp limpar i mitten pos, knappen går oxå bara med o Aiyan lägger sig ju itne i sb direkt. Kollar korten o hittar AQs, dax o hitta på något mao, spelar 1000 och mitt pos limparen callar o dom andra lägger sig ungefär som jag räknat med (hoppades ju han skulle folda oxå men annars var de ju så här de skulle bli). floppen kommer 23T, vi checkar båda två. Turn kommer A de måste jag gilla, checkar dock snabbt då jag vill ta betalt på river om han har ett svagt A o slöspelar den. Missräkning, jo visst! han går blixtsnabbt all-in (ca 10 000) iaf, är itne alls säker på att han ens har koll på hur mycket marker jag har men antar ändå att han har de.

Vad har han?

* Till Handanalys - QoS *

Postad

Jag blixtsynar, är ju mindre än ett pottbet mot någon som spelar lite knackigt (fast du beskriver inte hur, vilket hade varit kul). Men säg att du hade kunnat trappa med JJ-KK på floppen, om du då foldar när det kommer ett A på turn så måste du ju försvara med en del händer för att inte bli sönderbluffad.

Postad

Jag tyckte han spelade lite tveksamt innan då Aiyan raisar till 300 och okänd slår om till ca 900 o han hittar synen med AK. Flopp J hög med bara hjärter o han callar halva stacken efter okänd spelat halva sin och med Aiyan bakom (AK med K hjärter). Hela bordet utom han förmodligen fattade att de var högt pockets med hjärter i. Nu hade han tur att de vart QQ istället för AA o han drog ut när hjärter till kom på turn o okänd ställde in.

Jo, jag visste att de var lite mindre än ett pottbet men osäker på om han hade nån koll på d alls (höll händerna för mina marker och han frågade ine hur mycket jag hade tillsammans med att han gjorde ett osäkert intryck fick mig osäker på den punkten)

Jo, känner oxå att synen är mer eller mindre tvingad. Skrev fel först, bara undrade vad andra hade satt honom på. Hatar alltid o syna när jag ine kan sätta motståndaren på en hand. Satte honom på en hand till slut o hade tokfel, han hade de enda jag vart säker på i min felaktiga analys att han inte kunde ha.