Gaupan Postad 30 Oktober , 2005 Rapport Postad 30 Oktober , 2005 Har varit i en stor svacka i 2 månader, efter 1 års helt ok till mkt bra flyt, har gått ner i spelnivå (limit) och försöker hitta det rätta flytet igen. Bordet är ganska löst har varit 2 riktigt lösa spelare med, nu sitter en av dem kvar, ardidou som är med i denna handen. De andra 2 spelarna i handen skulle jag säga är bra spelare, som jag håller ögonen på. PokerStars Game #2929350583: Hold'em Limit ($3/$6) - 2005/10/30 - 09:46:39 (ET) Table 'Loreley' Seat #6 is the button Seat 1: fonzie35 ($64 in chips) Seat 2: ardidou ($282.50 in chips) Seat 3: indianaisis ($56 in chips) Seat 4: JCGAMBLE921 ($30 in chips) Seat 5: sharkkee ($207.50 in chips) Seat 6: BMWilson686 ($112 in chips) Seat 8: Gaupan ($211 in chips) Seat 9: bill2233 ($41 in chips) Seat 10: kool ($160 in chips) Kimlind: posts small blind $1 bill2233: posts big blind $3 *** HOLE CARDS *** Dealt to Gaupan A A kool: folds fonzie35: folds ardidou: raises $3 to $6 indianaisis: folds JCGAMBLE921: folds sharkkee: raises $3 to $9 BMWilson686: raises $3 to $12 Betting is capped Gaupan: calls $11 bill2233: folds ardidou: calls $6 sharkkee: calls $3 Floppen redan cappad, självklar syn, även om jag velat göra sista höjningen. *** FLOP *** 2 5 T Gaupan: checks ardidou: checks sharkkee: bets $3 BMWilson686: raises $3 to $6 Gaupan: raises $3 to $9 ardidou: calls $9 sharkkee: raises $3 to $12 Betting is capped BMWilson686: folds Gaupan: calls $3 ardidou: calls $3 Känns som en ganska ofarlig flopp efter dessa höjningar 2 som kan störa lite. Checkraisar både för att kunna sätta lite press på turn och få in lite extra kanske. *** TURN *** 2 5 T 6 Gaupan: bets $6 ardidou: calls $6 sharkkee: raises $6 to $12 Gaupan: calls $6 ardidou: calls $6 Bettar ut först för att se vad som händer, ogillar sharkkees ReRaise efter att han cappat floppen, så jag synar endast. *** RIVER *** 2 5 T 6 T Gaupan: checks ardidou: checks Var rädd för triss i tior på turn nu kommer T ingen mer hjärter har kommit jag får 2 par, jag checkar och ångrar mig sedan. Hur skulle ni spelat handen, på turn och river? Gärna andra synpunkter. Jobbar hela natten, hoppas på flera svar och postar resultatet imorgonbitti. // jocke * Lite RP - QoS * Citera
Hjort Postad 30 Oktober , 2005 Rapport Postad 30 Oktober , 2005 Hade trebetat turn också, De flesta spelar överpar väldigt aggro så sharkkee borde kunna ha JJ-AA (och TT så klart), ardidou ska ju inte vara ett problem iom att han bara synar ditt bet på turn när brädan blev sperdragig. Hade han slöspelat så hade han ju normalt hört av sig här. Du måste ju beta rivern där, den enda särskilt realistiska handen som slår dig är TT och det finns 18 överparskombinationer som du slår plus 1 som du splittar med. Möjligen att du kan checkraisa istället. Citera
Waggho Postad 30 Oktober , 2005 Rapport Postad 30 Oktober , 2005 Jag hade nog trebettat turn. Svårt att sätta killen som cappar både på floppen och före den på något annat än ett överpar, möjligen TT men troligare KK eller QQ. Lika bra att lägga in en extra bet så kanske du får rivern headsup och slipper oroa dig för färg- och stegdrag. Rivern är väl vettig att checksyna på ur position. Citera
Waggho Postad 30 Oktober , 2005 Rapport Postad 30 Oktober , 2005 Åh, jag hatar att Hjort jämt ska vara så snabb så att man ser ut som ett fån när ens svar kommer som ett eko efter! Men ska man verkligen betta river? Även om man troligen slår överparsmannen så är det ju svårt att sätta den lösa killen som fortfarande är kvar på en hand. Han kunde väl mycket väl sitta på AT-JT? Iofs blír det inte jättedyrt om han nu skulle göra det och rivern fyller ju inga andra drag. Men du får gärna utveckla mer om fördelen i att betta river! Checkraisa känns för övrigt jättekonstigt... Citera
Gaupan Postad 30 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 30 Oktober , 2005 Tack för svaren, jo kanske skulle kunnat höja turn en gång till. Är lite passiv speciellt nu när det gått dåligt ett tag. Jo jag känner att ett riverbet skulle kunna varit korrekt, det var ju en triss i tior på turn jag var orolig för och den risken försvann nästan. Den lösa killen var jag inte så orolig för, han var en typsikt CS som bettade så fort han träffade något. *** SUMMARY *** Total pot $129 | Rake $3 Board [2 5 T 6h T ] Seat 1: fonzie35 folded before Flop (didn't bet) Seat 2: ardidou mucked [Ks 2h] Seat 3: indianaisis folded before Flop (didn't bet) Seat 4: JCGAMBLE921 folded before Flop (didn't bet) Seat 5: sharkkee mucked [Jh Jd] Seat 6: BMWilson686 (button) folded on the Flop Seat 8: Gaupan (small blind) showed [Ah Ad] and won ($126) with two pair, Aces and Tens Seat 9: bill2233 (big blind) folded before Flop Seat 10: kool folded before Flop (didn't bet) // jocke Citera
Hjort Postad 30 Oktober , 2005 Rapport Postad 30 Oktober , 2005 Han kunde väl mycket väl sitta på AT-JT? Han höjde ju UTG, så tior borde vara rätt ovanliga kort annat än i parform, när han sen spelar jättepassivt fram till rivern känns ju draget rätt troligt. Iofs blír det inte jättedyrt om han nu skulle göra det och rivern fyller ju inga andra drag. Men du får gärna utveckla mer om fördelen i att betta river! För att killen längst bak kan få för sig att checka tillbaka JJ eller någon sån hand och det finns någon liten möjlighet att få dubbelsyn (och den är större än om man checksynar). Checkraisa känns för övrigt jättekonstigt... Kunde väl varit värre iom att någon med ett par kommer att syna om han har betat och är ensam kvar och man nog skulle kunna ta och lägga sig mot trebeten. Citera
Recommended Posts