Gå till innehåll

NLT - Big Fish, JJ, slutet för mig, mental breakdown!


parre

Recommended Posts

Players:

blueberry (52,158.00 in seat 1)

PerraP (9,710.00 in seat 2)

kenneth59 (63,602.00 in seat 3)

PPN (55,128.00 in seat 4)

Oberg (18,217.00 in seat 5)

andkan (46,082.00 in seat 6)

Strappa71 (59,028.00 in seat 7)

mem9897 (74,446.00 in seat 8)

Kapten (100,400.00 in seat 9)

 

Dealer: andkan

Small Blind: Strappa71 (2,500.00)

Big Blind: mem9897 (5,000.00)

 

andkan was dealt: Js - Jc

 

Får JJ på knappen. Har tidigare varit aggressiv mot Strappa då han verkar benägen att släppa sina mörkar. Efter att ha spelat uselt ett bra tag så är jag nu nere på 46k. Fuckat upp min turnering rätt bra, men känner mig inte särskilt tiltad, det har vänt på sistone och jag har tagit tag i mitt spel.

 

Kapten Fold

blueberry Fold

PerraP Fold

kenneth59 Fold

PPN Fold

Oberg Fold

andkan Raise (15,000.00)

Strappa71 Call (12,500.00)

mem9897 Fold

 

Strappa synar min 3xBB raise. Inte så oväntat
.

 

Flop 5d - Ac - Ah

 

Strappa71 Check

andkan Bet (5,000.00)

Strappa71 Call (5,000.00)

 

Antingen en mardrömsflop eller en drömflop. Checkas till mig och jag minibetar, då jag hoppas att jag kan representera ett A. Får dock syn. Dåligt bet här av mig antar jag.

 

Stackar efter flop: Strappa 39k, jag 35k.

 

Turn 5d - Ac - Ah - 3d

 

Strappa71 Check

andkan Check

Det är väl allin som gäller om jag ska försöka ta potten, så jag checkar, fortfarande osäker på vad han har.

 

River 5d - Ac - Ah - 3d - Ad

 

Okej. Det tredje esset. Nu har jag kåk, esset fullbordar även tre ruter på bordet. Är rätt säker på att jag leder nu, men jag tycker nog att jag spelar fel här:

 

Strappa71 Check

andkan Bet (5,000.00)

 

Minibetar, då jag tror att jag får syn av en sämre hand i detta läge (jag tror dvs att mina JJ är bäst).

 

Strappa71 All-In (39,028.00)

andkan All-In (21,082.00)

 

Får omslag allin. WTF? Kan han verkligen sitta med det fjärde esset? Helvete, Jag förbannar mig själv över vilken situation jag försatt mig i. Känns dock som om jag är före en mängd händer han kan tänkas ha - mindre par, slowplayad 55, nötfärg. Behöver jag ens nämna vad han vänder upp?

 

Strappa71 shows: As - Qh (four of a kind, aces)

andkan shows: Js - Jc (a full house, aces full of jacks)

 

Strappa71 wins: 97,164.00 (with four of a kind, aces)

Utspelad från första jävla början. Känns bittert så här nu efteråt med tanke på att jag ett tag hade en stack på 130-140k, istället för att ta det lugnt och komma ITM och välja mina lägen med omsorg så försökte jag köra över bordet. Hade dock jobbat upp mig lite fram till denna hand, och trodde det skulle gå bra nu. Min riverbet är väl fel eftersom om han har fyrtalet så har han, gå kan jag lika gärna checka ner, har han inte det så torskar jag kanske några tusen extra, men vinner ändå en stor pott.

 

Blev dock utspelad från första början. Varför re-raisade han inte med AQ preflop mot en aggressiv motspelare som varit på hans mörkar ett bra tag? Hur som helst så blev jag ägd från början till slut i denna hand och har ingen annan än mig själv att skylla för att jag inte kom långt i denna turnering, fick ett mentalt sammanbrott med monsterstack o ca 50 pers kvar. Nästa gång så, räcker ju inte att spela sitt A-game och ha flyt i de rätta potterna i 2.5h av 3.

 

* Pill, pill - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hade ganska nyligen före den handen tripplat upp mot "rosen" om jag inte minns fel....hade bestämt mej att vårda stacken ett tag iaf

så jag synade bara med min fina hand för att se vad floppen gav

 

resten var ganska självspelande för mej

endera har du AK o då synar jag bara ner det du bettar...

eller så har du inte A o då kommer jag ändå inte att få mer pengar av dej genom att betta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...