Gå till innehåll

NLT - Tre likadanna kort på floppen


Recommended Posts

Live cashgame 5 spelare med, 1-2 i blinds.

 

Fi1: 40 kr

 

Fi2: 120 kr

 

Jag: 100 kr

 

Fi1: Slaskig spelare som ofta bluffar, har någon hand innan meddelat att han snart ska fara (Vilket brukar betyda, mer slask än vanligt).

 

Fi2: LAG, Försöker ofta med rejälla bluffar.

 

Jag: Tight/Agressive

 

Fi1 är SB

Fi2 är BB

 

Jag sitter UTG.

 

Preflop:

 

Får: K :club: K :spade:

 

Raisar upp till 8 kronor, Två stycken lägger sig. Fi1 och Fi2 synar.

 

Fi1: Kan ha exakt vad som hellst.

Fi2: Satte han på höga kort.

 

Flopp: 7 :club: - 7 :diamond: - 7 :spade:

 

Fi1: Raisar 25 kronor.

 

Fi2: Synar.

 

Jag: Vad skall jag göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att du menar att Fi1 bettar, raisa lär han väl knappast göra först ut.

 

Det första man kan konstatera är att du kommer att förlora stacken om Fi har en sjua. Det finns ingen chans att lägga av den anledningen.

 

Jag tycker du ska smoothcalla här. Kommer esset på turn så får du vara beredd att slänga, annars hoppas du att turnkortet gett någon en lägre kåk och du bettar/höjer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade raisat all in.

 

Det ligger redan ca 75kr i potten vilket är nog bra att vinna redan på floppen om du skulle göra det.

Fi1 kan ha vad som helst och kommer syna din all in med det, han behöver du inte oroa dig för.

Fi2 kan ha träffat en 7a för 4-talet men då får du betala av helt enkelt.

 

En rais är inte aktuell för då har du commitat dig själv och måste syna Fi2s all in ändå.

 

Troligt är att Fi1 har Ax eller 2 överkort och Fi2 ett par lägre än ditt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi1: Slaskig spelare som ofta bluffar, har någon hand innan meddelat att han snart ska fara (Vilket brukar betyda, mer slask än vanligt).

 

Verkar osannolikt. Varför skulle Fi1 beta ut en missad flopp i sämsta position, och varför skulle Fi2 inte raisa sin känsliga kåk. Byt händerna Fi emellan så ser det mer troligt ut.

 

Som sagt, han verkar lös aggro och försöker sig väl på en steal då han tror att preflopp raisaren inte träffat sina höga kort, typ AQ.

Den andre har ett mindre par och slöspelar sin kåk. Alt har även han ett eller två överkort och hoppas på träff.

Dåliga spelare vet ej någonting om position och dess betydelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lösaggro blufftomtar som oftast har fyra, två eller inga outs. Ibland är du ju död förstås, men sånt får man ta. Här vill man ju definitivt att nissen med JT eller liknande ska få en chans att para så man säkert kan stacka honom. Dessutom har du ju position så du kan ju få in degen när du vill.

 

Jag synar bara här, vill definitivt inte att någon med 22 eller draget till par ska få anledning att lägga sig här. Folk gör helt sjuka syner på de här brädorn, men reraisar man så kan många få för sig att lägga sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi1 kommer ju lätt syna en all in och då har du 15kr till, det ger alltså 90 kr om du vinner showdown. Det lär väl anses som en hygglig pott, nästan en dubbling av stacken. Därför gör det inget om Fi2 foldar.

 

Låt andra få ta dåliga beslut, låt Fi2 syna med sitt lägre par eller Ax eller andra överkort.

Är han dålig kommer han syna med ett pp.

Du vill inte se ett A, 8, 9, T på turn eller river och behöva syna med näst bästa hand kom det ihåg.

 

Allt för många potter slöspelas, här har vi en tillräckligt god pott redan att vinnas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi1 kommer ju lätt syna en all in och då har du 15kr till, det ger alltså 90 kr om du vinner showdown. Det lär väl anses som en hygglig pott, nästan en dubbling av stacken. Därför gör det inget om Fi2 foldar.

Det gör jättemycket om han annars degat in på turn med en fyr-outare.

 

Allt för många potter slöspelas, här har vi en tillräckligt god pott redan att vinnas.

Visst, men här kan en motståndare som ligger efter inte ha mer än 4 outs. Det är ett perfekt läge att slöspela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vill inte se ett A, 8, 9, T på turn eller river och behöva syna med näst bästa hand kom det ihåg.

 

A vore väldigt surt, men 8/9/T skrämmer inte det minsta. Man får anta att Fi2 hade höjt med 88/99/TT (det går ju inte att utgå från att han är helt väck).

 

Visst, men här kan en motståndare som ligger efter inte ha mer än 4 outs. Det är ett perfekt läge att slöspela.

 

Tre outs är det väl bara (dvs om han har ett äss)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är sant, du är som "sämst" 74.6% favo så att slöspela där lönar sig bäst i längden och det är väl det man är ute efter.

Jag hatar A så mkt när jag själv har KK så därför jag är så kåt på att trycka in, vill inte se dem när jag har en stor pott framför mig och någon gått all in. Då vill jag hellre vinna den hyffsat stora potten som finns eller kanske till och med få syn av ett sämre par eller Ax.

Så länge jag slängt in degen med bästa handen har jag spelat korrekt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle definitivt bara synat, när alla agerat på floppen fram till dig så ligger det 75:- i potten, du har 25:- kvar, Fi 1 7:- kvar och Fi 2 45:- kvar.

 

Detta är ett guld läge för dig att ta båda dina fienders stacks, och genom en syn minimerar du också dina förluster då du förmodligen skulle få call av ett A högt om du skulle ställa in på floppen och om ett A skulle komma på fjärde gatan kan du lägga dig om Fi 2 skulle ställa in och spara dina sista 25:-

Om inte ett A skulle komma upp så är det bara att ställa in, Fi 1 som alltså bara har 7:- kvar kommer antagligen ställa in (och om han inte gör de så måste han i alla fall syna dig när du gör de) och Fi 2 kommer med allra största sannolikhet calla Fi 1's all-in bet. Då är det läge för dig att gå in med dina sista 25:- då kostar de 18 för fi 2 att calla och han får då 5:1 i pott-odds och kommer förmodligen calla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så länge jag slängt in degen med bästa handen har jag spelat korrekt

 

Det är väl att ta i. Isåfall är det ju korrekt att ställa in direkt UTG med AA preflop, och det är ju tveksamt.

 

Dessutom är väl Hero iaf över 80% favorit här (om jag har räknat rätt den här gången, hehe).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl att ta i. Isåfall är det ju korrekt att ställa in direkt UTG med AA preflop, och det är ju tveksamt.

 

Jo det är klart att det är att ta i så bokstavliga ska vi inte vara.

 

Dessutom är väl Hero iaf över 80% favorit här (om jag har räknat rätt den här gången, hehe).

 

Nja han bra mkt bättre än 80% som bäst men han är som sämst ca 75% favo om Fi sitter på par respektive Ax. Det är det bästa de kan sitta på just där.

Händer som AA och 7x går ju naturligtvis bort.

 

(Om jag nu räknat rätt) :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upplösning:

 

 

Jag satt och funderade ett tag och bestämde mig för att gå all in, Jag visste att Fi1 skulle syna på vad som hellst egentligen och Fi2 kanske sitter på A?

 

Fi1: Satt och tänkte ett tag, på vad vet jag inte då han bara hade 15 kronor kvar. Sen synade han.

 

Fi2: Blixt syn.

 

Fi1: Satt mycket riktigt på A-x* (* Då x var något lågt kort)

 

Fi2: 7 :heart: 6 :heart:

 

Turn & River ínga kungar.

 

Så sammanfattningsvis, är det rätt att göra ett sånt här spel?

 

Ska man slowplaya vid detta läge då man inte är slagen av så många händer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja han bra mkt bättre än 80% som bäst men han är som sämst ca 75% favo om Fi sitter på par respektive Ax. Det är det bästa de kan sitta på just där.

Händer som AA och 7x går ju naturligtvis bort.

 

(Om jag nu räknat rätt) :)

 

Aha, du tänkte på båda spelarna. Fast Fi1 är ju inte så intressant att räkna med eftersom hans pengar kommer att gå in oavsett hur man spelar. Mot Fi2 är man väl drygt 80% mot ett äss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Troligt är att Fi1 har Ax eller 2 överkort och Fi2 ett par lägre än ditt.

 

Verkar osannolikt. Varför skulle Fi1 beta ut en missad flopp i sämsta position, och varför skulle Fi2 inte raisa sin känsliga kåk. Byt händerna Fi emellan så ser det mer troligt ut.

 

Fi1: Satt mycket riktigt på A-x* (* Då x var något lågt kort)

Fi2: 7 6

 

Det var som jag trodde med andra ord, iaf att Fi hade Ax och att Fi2 hade en färdig hand, det verkade troligt.

Kan allt läsa dessa tomtar....därför jag vinner deras pengar :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var som jag trodde med andra ord, iaf att Fi hade Ax och att Fi2 hade en färdig hand, det verkade troligt.

Kan allt läsa dessa tomtar....därför jag vinner deras pengar :twisted:

 

Ditt val att ställa in var väl iofs sådär om du ville tjäna pengar ;) tycker fortfarande det känns konstigt att i analysen räkna med att bägge Fi spelar maximalt fel dock...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...