thorn Postad 27 Oktober , 2005 Rapport Postad 27 Oktober , 2005 Tycker denna situation inträffar en hel del, man träffar topparet, men kan inte vara säker på hur man ligger till. Eftersom bisonbison verkar vara nere lägger jag upp en pokerhand.org länk, scrolla inte hela vägen ner så ni ser hur det slutar! Det gör situationen ganska ointressant! http://www.pokerhand.org/index.php?page=view&hand=155339 Så här tänker jag: susands är en gambler, synar allt preflop och flop, har dockt lagt sig på rivern ett par gånger. 3-beten på flop kanske inte är helt befogad, men raisern har varit agressiv på floppen innan, och jag tror jag har bästa handen. Hur tycker ni spelet är i övrigt? På rivern tänker jag en bra stund innan jag betar, det känns fel, men är inte säker. Tack för er hjälp! Citera
Albert Postad 27 Oktober , 2005 Rapport Postad 27 Oktober , 2005 Du spelar handen bra. På river tycker jag att det finns två utfall som man kan göra. 1. Raisa och blir man re-raisad så foldar man 2. Eller checka och sedan syna. Att raisa och sedan bli re-raisad och sedan syna den raisen tycker jag inte är aktuellt eftersom att det inte är många som gör desperata bluffar så antingen är du slagen med A bätter kicker eller tvåparet. Citera
Callahan Postad 28 Oktober , 2005 Rapport Postad 28 Oktober , 2005 Du spelar handen bra. På river tycker jag att det finns två utfall som man kan göra. 1. Raisa och blir man re-raisad så foldar man 2. Eller checka och sedan syna. Att raisa och sedan bli re-raisad och sedan syna den raisen tycker jag inte är aktuellt eftersom att det inte är många som gör desperata bluffar så antingen är du slagen med A bätter kicker eller tvåparet. Om motståndaren betar ett sämre ess på river så är jag helt med dig. Men om han inte gör det (vilket känns ganska troligt) så är det nog bättre att beta och alltid syna höjning. Därmed inte sagt att man ska syna höjningen, bara att bet+syn kanske är en bättre linje än ditt alt 2. Citera
omduvoresomjag Postad 28 Oktober , 2005 Rapport Postad 28 Oktober , 2005 1. Bet+fold river eller 2. check+call. I detta fall hade jag kört på linje ett då du i princip Aldrig blir bluffraisad på rivern i lägen som dessa, och speciellt inte på dessa nivåer. Riverkortet är inget som direkt skrämmer heller, därav alternativ 1. Fördelen med alternativ två, kan i lägen då man betat något man är osäker på, säg ett A med kass kicker, och du har en Fi. HU, så kan checken på rivern 1. öka Fi.s benägenhet att bluffa och lägga ett bet som du då kan calla och tjäna ett extra BB, då det är ganska troligt att Fi. Inte betalar av en bet från dig annars. Detta spel kan alltså vara bra för att tjäna ett extrabet och dels för att skydda dig från folk som skall vänta till sista stund med att slå om. Väljer du att beta rätt ut så måste man vara beredd att lägga sig mot omslag mot de flesta Fi. då avancerade spel på river känns väldigt ovanliga. Citera
Recommended Posts